Er det bekkenløsning jeg har?*samme som juni09*

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
har som sagt utrolig vondt i ryggen..Får og til tider ekstremt vondt i magen, og intense menssmerter..Sånn som nå...Etter en dag med mye aktivitet, så slapper jeg av på sofaen, og da kommer jeg meg nesten ikke opp..Ryggen låser seg, og magen er hard og menssmertene kommer som spyd,og utrolig nedpress(nedpress kommer også når jeg er ute og går)
er det bekkenløsning, eller hva er det??

jeg syns ikke det høres ut som bekkenløsning, bekkenløsning er mere vondt i "hoftene" låra og kan stråle nedover....

jeg hadde spurt jordmor jeg hva hun tror!

ORIGINAL: miss_kranglefant

jeg syns ikke det høres ut som bekkenløsning, bekkenløsning er mere vondt i "hoftene" låra og kan stråle nedover....

jeg hadde spurt jordmor jeg hva hun tror!

hoftene får jeg vondt i om jeg går for mye, men får ikke stråling[8|]

[8|]

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

har som sagt utrolig vondt i ryggen..Får og til tider ekstremt vondt i magen, og intense menssmerter..Sånn som nå...Etter en dag med mye aktivitet, så slapper jeg av på sofaen, og da kommer jeg meg nesten ikke opp..Ryggen låser seg, og magen er hard og menssmertene kommer som spyd,og utrolig nedpress[:'(][&:](nedpress kommer også når jeg er ute og går)
er det bekkenløsning, eller hva er det??

Alle kvinner har bekkenløsning!

Bekkenløsning er rett og slett det at hormonene gjør leddene mer "tøylige".
Under eggløsning, mensen, graviditet og overgansalderen - har vi kvinner bekkenløsning.
MEN den er ikke alltid smertefull!

Dersom du har vondt nedert i ryggen, eller foran ved "skambeinet", så er det nok smertefull bekkenløsning du kjenner. Smerten kan også varriere...

Dersom du har vondt nedover yttersiden av føttene (kan godt gjøre vondt helt ned i de to "minste" tærne), så er det nok bekkenet som presser mot "ishas"-nerven (aner ikke hvordan det skrives!) som sender de signalene. Da blir den klemt på oppe i bekkenet, og du kjenner det som om du har vondt nedover hele foten (uten at det der er noen "reel" grunn til smerte).

Du kan også oppleve å å vondt i f.eks. rumpa. Dette kan også komme av at bekkenet gjør så vondt at det "ikke er plass" til all smerten... Da kalles det "overflow".

Legg forresten merke til at alle de gangene vi kvinner har bekkenløsning, så er vi også spesielt utsatt for å f.eks. brekke/forstue foten. Nettopp fordi vi har løse ledd.

Ja... jeg har hørt på pappa's foredrag litt vel mange ganger nå.... (han er fysioterapeut.) [;)]

...

ja får vel prate med legen tror jeg..

Det kan være at bekkenet ditt er stramt, det er mitt på ene siden, og dertil "slakt" på andre siden, dermed blir jeg helt skjeiv og får vondt i rygg.
Jeg vil anbefale deg å gå til kiropraktor. (hvis du greier å ligge på magen enda...)

ORIGINAL: Eden

Det kan være at bekkenet ditt er stramt, det er mitt på ene siden, og dertil "slakt" på andre siden, dermed blir jeg helt skjeiv og får vondt i rygg.
Jeg vil anbefale deg å gå til kiropraktor. (hvis du greier å ligge på magen enda...)

Bekkenet er iallefall for smalt..Kan antagelig ikke føde vaginalt..=(
Merker og at jeg har en skikkelig svai i ryggen[&:]

Jeg er sikker på at det er smerter fra bekkenet (bekkenløsning)!

Jeg har selv for korte hofte-"et-eller-annet", og får derfor mer svai i ryggen. Da blir det mer belastning på bekkenet, og det gjør fortere vondt. Kanskje noe sånt du også har siden du skriver at du har en skikkelig svai i ryggen? [8|]

Jeg ville IKKE gått til kiropraktor nå! Leddene dine er løse pga hormoner (se det jeg skrev lengre opp om bekkenløsning), og du har lettere for brudd og sånn. Jeg har i vertfall fått beskjed om at jeg ikke må "knekke" ryggen så mye nå (har en gammel muskelskade som gjør at jeg noen ganger "knekker" den).

ORIGINAL: ~Maja~

Jeg er sikker på at det er smerter fra bekkenet (bekkenløsning)!

Jeg har selv for korte hofte-"et-eller-annet", og får derfor mer svai i ryggen. Da blir det mer belastning på bekkenet, og det gjør fortere vondt. Kanskje noe sånt du også har siden du skriver at du har en skikkelig svai i ryggen? [8|]

Jeg ville IKKE gått til kiropraktor nå! Leddene dine er løse pga hormoner (se det jeg skrev lengre opp om bekkenløsning), og du har lettere for brudd og sånn. Jeg har i vertfall fått beskjed om at jeg ikke må "knekke" ryggen så mye nå (har en gammel muskelskade som gjør at jeg noen ganger "knekker" den).

ja jeg vet egentlig ikke hva det er selv, vondt er det iallefall..[&:]

Back
Topp