Er det barselgrupper der du bor?

Belissima

Glad i forumet
Lurer jeg på i dag... Her i kommunen har de kuttet det ut på grunn av økonomi, og for meg som var innflytter så var det utrolig kjedelig å være i permisjon sist, siden alle jeg kjente var på jobb så det ble ganske ensomt etterhvert.. Møtte heldigvis noen allrighte jenter på gamle terminforumet da, men de bodde forholdvis langt unna (alle i andre fylker faktisk, hehe) så det ble ikke så ofte vi møttes, men når vi gjorde det var det koselig :-)

Så hvordan er det der du bor?:-)

Tror det er barselgrupper her, men vet egentlig ikke... Håper det er det :-)

BV app

Oi, så tragisk å kutte noe sånt!! Her er bare første møtet på helsestasjonen, også er det opp til gruppa om man møtes videre...helt greit egentlig :) er det ikke noe babysang i kirken eller liknende heller? Der treffer man jo mange... Eller babysvømming eller mammatrim? Var på alle de tre i forrige permisjon, i tillegg til barselguppe... Det blei litt vel mye...! Men mannen var hjemme da, pga en operasjon....så jeg måtte lissom rømme huset litt...! Og babysvømminga var vi på begge to :)

Oi, så tragisk å kutte noe sånt!! Her er bare første møtet på helsestasjonen, også er det opp til gruppa om man møtes videre...helt greit egentlig :) er det ikke noe babysang i kirken eller liknende heller? Der treffer man jo mange... Eller babysvømming eller mammatrim? Var på alle de tre i forrige permisjon, i tillegg til barselguppe... Det blei litt vel mye...! Men mannen var hjemme da, pga en operasjon....så jeg måtte lissom rømme huset litt...! Og babysvømminga var vi på begge to :)

Er babysvømming, og var på det sist, men jeg hadde med sambo som regel og det var mange andre par også, så man ble liksom opptatt med sitt.. babysang var midt i sovetida, så da utgikk det.. Men har skjønt at det er ei gruppe på Facebook som tar for seg problematikken, så de arrangerer barseltreff på eget initiativ, så satser på at det er noen flere augustmammaer som kommer dit etterhvert og kanskje danner en gruppe:-) er jo fortsatt tidlig og tenke på sånt..

Der vi bodde når jeg fikk førstemann ble vi tildelt barselgrupper og det synes jeg er kjempebra! Nå har vi flyttet til nabokommunen, og her er det så vidt jeg vet treff to ganger i mnd på helsestasjon for alle som går hjemme med småbarn. Fint tilbud det også, men kommer nok til å savne en "ordentlig" barselgruppe med barn på samme alder.

Jeg er ganske sikker på at det er barselgrupper her, men vet ikke helt sikkert..

Her er første møte på helsestasjonen. Så er det opp til gruppa om vi vil fortsette. Da er vi hjemme hos hverandre

Er babysvømming, og var på det sist, men jeg hadde med sambo som regel og det var mange andre par også, så man ble liksom opptatt med sitt.. babysang var midt i sovetida, så da utgikk det.. Men har skjønt at det er ei gruppe på Facebook som tar for seg problematikken, så de arrangerer barseltreff på eget initiativ, så satser på at det er noen flere augustmammaer som kommer dit etterhvert og kanskje danner en gruppe:-) er jo fortsatt tidlig og tenke på sånt..

Hehe...tragisk med babysang i sovetida da... Her er flere kirker, og dermed flere dager og tidspunkt å velge i... Det med babysvømminga er jeg egentlig enig i...der var vi også litt opptatt med vårt... Facebook-gruppe høres jo lurt ut da...! Er jo helt klart flere som er i samme bås hvis kommunen har kuttet ut tilbudet... Den beste barselgruppa jeg hadde var forresten med de jentene jeg hadde gått på Bekkentrim med i svangerskapet ;) lykke til med å finne deg ei barselgruppe, det et gull verdt å ha ;) :)

Hadde en super barselgruppe med nr to så blir vell ikke så heldig denne ganga:) men gikk også på babysang og det var kjempe kos:)

Håper jeg får en barselgruppe her! Det er jo tragisk at kommunen kutter ut slik da, koster jo ikke de mye penger uansett. Sist var vi 8 stk, trillet som regel tur og gikk på cafe. Her i kommunen er det barselgruppe på bare 4 , så hvis en eller to ikke vil så sklir det litt ut fort.

Det har jeg ikke sjekket ut enda! Har foreløbig kun vert hos legen min som er i drammen(20 min unna). Skal ringe helsestasjon til uka og få time til jordmor, så finner nok ut av det da:) Men regner med det er noe sånt her...

Ja det er det. Skjønner ikke at det skal ha så mye med økonomi å gjøre, det er jo bare første treffet på helsestasjonen, og så møtes man videre på egen hånd viss man vil?
Vi gikk på babysang og babysvømming sist, men ikke samtidig. Svømminga går vi på enda. Da gikk vi mye tur og var på kafe med barselgruppa utenom også :) litt godt å komme seg ut viss man har overskudd til det, men vi tok det veldig med ro de første tre månedene iallefall.

Her er det veldig bra tilbud. Tror det er 6 felles treff på helsestasjonen med helsesøster, med innslag av fysioterapeut, jordmor, tannpleier o.l. Så virkelig fram til treffene sist jeg var i permisjon :) Flinke helsesøstrene som står på, til tross for megababyboom og press på arbeidet deres de siste årene.

Her er det veldig bra tilbud. Tror det er 6 felles treff på helsestasjonen med helsesøster, med innslag av fysioterapeut, jordmor, tannpleier o.l. Så virkelig fram til treffene sist jeg var i permisjon :) Flinke helsesøstrene som står på, til tross for megababyboom og press på arbeidet deres de siste årene.

Å, det hørtes jo ut som et helt fantastisk tilbud :-)

Her arrangerer helsestasjonen første møte også er det opp til gruppen om de skal treffes videre eller ikke :) Vi har i begge gruppene jeg har vært i med de to andre på en måte sklidd litt ut etter at barselgruppen må arrangere på egen hånd men jeg håper og tror at jeg er mer selvsikker på meg selv til å arrangere sånne treff med denne enn det jeg var de to andre gangene :)

Her i byen er det (stort sett) barselgrupper. Hadde en kjempefin gruppe sist. Begynte med ti stk men endte fort opp med en gjeng på seks som var mye sammen. Treffes ennå ca en gang i halvåret. Tre av oss derimot har endt opp med å bli veldig nære venninner. Er mye sammen, både alene og med jentene (på snart tre år). Stortrives sammen og bor i gåavstand til hverandre. I fjor var bare oss damer på shoppingtur til London og vi hadde deler av sommerferien sammen med ene familien. Tror vi kommer til å feriere noe sammen i år også. Føler meg skikkelig privilegert som har møtt to av mine beste venner gjennom noe så tilfeldig som en barselgruppe.

Back
Topp