Er det bare overtro? hva mener du?

Hva mener du?

• Sex dagene før EL = størst sjanse for jente

Votes: 7 41,2%
  • Nei dette er bare tull, man kan ha sex nårsomhelst og få hvasomhelst!

Votes: 10 58,8%
  • Sex når kun EL testene viser positivt = størst sjanse for gutt

Votes: 3 17,6%

• Antall som har svart
    17

McRaven

Mamma
Er det bare overtro, det å ha sex før EL = jente og på EL = gutt?
Er det slik at man kan ha sex når som helst, og få hva som helst? Eller ligger det noe i dette kjerringrådet om å ha sex før/på EL for å bedre sjansene for det ene eller det andre kjønn?

Hva mener du?

Jeg tror det er noe i det, men tror også at man KAN få jente om man har sex på EL, og gutt om man har sex før EL.

Det er jo vitenskapelig bevist at guttesæd svømmer fortere men at jentesæd lever lengre, så jeg syntes absolutt det er fakta... Det
Øker nok sjansen men noe fasit er det ikke :p

De sier jo det at jentene overlever lengre, og at det er derfor det blir jente hvis man har sex sjeldent men ikke nødvendigvis før el. Og at hvis man har sex ofte så blir det gutt. Vi får gutt og det stemmer for oss hehe

Hadde beregnet eggløsningsdager i ett år i forkant før vi startet å prøve. Altså ved å skrive inn periodene mine på en app også regnet den ut resten. Hadde sex på kvelden på EL-dagen og vi venter jente.

Jeg var overbevist om gutt fram til UL etter noen runder på onkel google da jeg også kom fram til det trådstarter spør om! ;D
Hvis det over stemmer, så kan det jo hende at EL ikke var nøyaktig den dagen, at det var dagen etter f.eks... Appen er jo ikke nødvendigvis riktig kanskje?

Det er ikke overtro, men som alt annet som ikke er 100% vil det kun øke sjansen, det betyr ikke at du vil få det ene eller det andre kjønnet helt sikkert ved å ha sex før/etter el.

Nja. Øker kanskje sjansen litt, men en fasit er det ikke. Vi hadde sex 2 dager før el og her er det gutt i magen :)

Hadde beregnet eggløsningsdager i ett år i forkant før vi startet å prøve. Altså ved å skrive inn periodene mine på en app også regnet den ut resten. Hadde sex på kvelden på EL-dagen og vi venter jente.

Jeg var overbevist om gutt fram til UL etter noen runder på onkel google da jeg også kom fram til det trådstarter spør om! ;D
Hvis det over stemmer, så kan det jo hende at EL ikke var nøyaktig den dagen, at det var dagen etter f.eks... Appen er jo ikke nødvendigvis riktig kanskje?
Hvis dere ikke hadde holdt på som kaniner :P i forkant av el så skal det jo stemme med at dere venter jente, siden de overlever lengre hos mannen også, ikke bare hos deg :)

Hvis dere ikke hadde holdt på som kaniner :P i forkant av el så skal det jo stemme med at dere venter jente, siden de overlever lengre hos mannen også, ikke bare hos deg :)
Vi hadde oss bare den ene gangen ifm. den eggløsningen. Hadde vært på ferie og sovet i to separate senger i et hus med masse folk i, så sjansen bød seg ikke før vi reiste hjem den dagen! ;D

Vi hadde oss bare den ene gangen ifm. den eggløsningen. Hadde vært på ferie og sovet i to separate senger i et hus med masse folk i, så sjansen bød seg ikke før vi reiste hjem den dagen! ;D
Nettopp! Da stemmer myten. Vi holdt på hver dag, og får gutt :P hehe

Tja ikke tilfelle hos meg hvertfall, mulig det øker sjansen bittelitt, men mest overtro tror jeg :-)

Jeg tenker vi får det vi får. Fikk gutt første gang, holdt ikke på som kaniner. Koselig om det blir jente neste gang men gutt er også veldig velkomment hos oss;) friske barn er viktigst;)

Som nevnt over her så er det vel vitenskapelig bevist det med hvor lenge de lever og hvor fort de svømmer. Men noen garanti er det jo selvfølgelig ikke.

Jeg vet ikke hvilket kjønn jeg venter så får ikke svart før i Juli, men det passer egentlig med begge siden vi hadde sex 3 dager før EL og på EL.

Stemmer her :p vi hadde sex fredagen og jeg hadde positiv EL test mandagen etter. Og vi venter jente ;)

Jeg tror det er noe i det, men tror også at man KAN få jente om man har sex på EL, og gutt om man har sex før EL.
Det er jo vitenskapelig bevist at guttesæd svømmer fortere men at jentesæd lever lengre, så jeg syntes absolutt det er fakta... Det
Øker nok sjansen men noe fasit er det ikke :p
signerer disse :) guttesæden svømmer jo fortest, og jentesæden senere men holder lengre. men noen fasit er det jo aldri :)

Stemmer bra for oss! Sex ca 2 dager før el med 1.mann » jente, sex nesten for sent ifht el med nr 2 » gutt. Kanskje jeg må planlegge hva vi evt skal få neste gang :-P

Back
Topp