Er det bare min?

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Nå er han blitt 3,5 mnd og see at han begynner å bli trøtt rundt 7-8!tiden så da begynner vi med kveldsrutiner . Han kan legges mellom 20-22 på kvelden men han må mates så mye om natten . Igår sovnet han kl 20 etter velling. Våknet for mat kl 02, 05, 06, 07 og 0830. Er så trøtt og har 2 til som må gjøres klar til skolen

Min også er mest sulten på natta og morgenen! Blånekter mat mellom 13-18 på dagen :( i begynnelsen var han så trøtt og sulten om natta at han bare kavet så vi måtte vekke han til hvert måltid og amme sittende og det tok evigheter før han sovnet igjen. Brukte i tillegg skjold di første 3mnd da han ikke klarte å ta sugetak uten så ble litt ekstra kavete med mating på natten. Det gikk seg heldigvis til, nå samsover vi og jeg våkner litt til når han kaver, legger han bare inntil puppen og sover videre selv. Da forsyner han seg selv til han sovner. Så selv om han mates ofte om natta sover vi faktisk godt begge to nå, så samsoving har hjulpet oss veldig. Var litt skummelt i begynnelsen men nå koser jeg meg med det :)

Nå er han blitt 3,5 mnd og see at han begynner å bli trøtt rundt 7-8!tiden så da begynner vi med kveldsrutiner . Han kan legges mellom 20-22 på kvelden men han må mates så mye om natten . Igår sovnet han kl 20 etter velling. Våknet for mat kl 02, 05, 06, 07 og 0830. Er så trøtt og har 2 til som må gjøres klar til skolen

Min ble nettopp 3 mnd og er ikke så ulik. Noen netter er han våken annenhver time for å spise, men stort sett har han ei soveøkt på 4-6 timer, etter det våkner han minst hver tredje time. Etter 6 småsover han bare, spiser ikke oftere enn hver andre time da heller, men er som en mark og er veldig klar for å stå opp. Har også to som skal på skolen så vi står stort sett opp kl 7 uansett.

Helt innafor at de våkner ett par ganger på natta for mat, din sover jo bra tidlig på natta, når bruker du å legge deg? Hvis du prøver å legge deg samtidig som han får du jo sovet godt før han begynner å våkne oftere på morgenkvisten :)

Han her krever også en del mating. I går kveld sovnet han 21:30 og våknet 01, 03, 04, 06:30, 07:30 og til slutt 08. Har prøvd å gi han ekstra mm på flaske for å se om han ble mettere, men ingen effekt :D sovner heldigvis raskt etter at han har fått mat og/eller ny bleie

Min skal ha mat 2 timer på natta og han vil ikke ha mat mer en vær 4 time på dagen sukk

Sånn var storesøster også. Her har det ikke skjedd enda. Men barna får ikke søvn hormonet før ca 4 mnd, så de akslene rikke forskjell på natt og dag enda. Håper vi slipper unna med nr 2. Nå ser det lyst ut men så er begge barna syke og han blir vekt av en hostende storesøster hele dagen. Mine barn får kun mme. Her legges han mellom 21-00 ettersom når han vil ha mat og er trøtt. Han vil ha første måltid mellom 06-09. Men dette kommer mye ann på dagen. I går sov han mange små dupper og spiste hver 3 time, siste mat kl 23 og første mat i dag kl 09. Sover han en lang dupp så står han opp tidligere, hvis han spiser med større mellomrom og har en lang dupp så står han opp tidligere. Men legger han seg kl 21 så vil han ha mat kl 06. Nå er vi fokjøla hele gjengen så alt blir rart uansett.

Sånn er min ofte. Hun våkner i 2 tiden, og så våkner hun igjen klokka 5 og så gjerne 6 7 og 8 for litt mat. Jeg legger hun bare til og sover videre ;)

Her er det stort sett mating hver 3 time (har en lengre økt på 4-5 timer hvis jeg er heldig), men nå tror jeg hun har økedøgn. I natt var det mat annenhver time, samsoving er gull, da kan jeg bare sove igjen mens hun spiser:-P

Jeg legger henne kl 19..da får hun mat, også sover hun til 01, får mat. Sovner på igjen til kl 04, får mat. Også sover hun til ca 7.30 :-)

Sånn er det her også! Har netter hvor hun skal ha mat hver halv time her.. Kjempe slitsomt..
Håper ting roer seg litt hos dere etterhvert <3

Mi første var av typen som våknet konstant på natten for å spise. Fram til hu var over året sov hun sjelden lengre enn maks to timer sammenhengende i løpet av natta. Derimot lillebror har et godt sovehjerte på natta. Fra han var 6 uker gammel begynte han å bli trøtt i 7 tiden på kvelden og vi begynte å legge ham samtidig som storesøster klokken 18:30, da våkner han opptil 3 ganger på det meste for mat på natta og sovner raskt etterpå igjen, så står vi alle opp mellom 6-7 på morgenen.

Back
Topp