Er det bare meg...

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
... som har delte magemuskler???

Oppdaget et plutselig idag, etter å ha trent sit ups, og det snart 3 år etter fødsel!!!
Er det bare meg som har dette, er det noen flere?

Jeg har... [;)] Men er jo 28 uker på vei med nr 2, da så det teller vel ikke [:D] Hadde ikke det før jeg ble gravid igjen tror jeg [8|]

ORIGINAL: Nepomuk

Jeg har... [;)] Men er jo 28 uker på vei med nr 2, da så det teller vel ikke [:D] Hadde ikke det før jeg ble gravid igjen tror jeg [8|]

Da teller du ikke ordentlig. Men takk likevel! [:)]
Da er jeg iallfall ikke helt alene... [;)]

ORIGINAL: *bondekone*

hm skal ikke det rette seg etter fødselen[:-][8|] ,tror jeg hade hørt med legen da

Det skal el det, men er visst ikke alle som det retter seg hos.
Og jeg ahdde sterk, flat mage før graviditeten, så ble litt overrakset når jeg oppdaget det nå, nesten 3 år etter fødsel! [:-]

Delte magemuskler er at de rette magemusklene glir fra hverandre under graviditet, for å få plass til magen.
Disse skal trekke seg sammen til midtlinjen etter fødsel, men det skjer ikke hos alle.

Har du delte magemuskler kan du kjenne en grop ved navlen;
ta en sit up, se om du får fingeren din mellom musklene ved navlen. Får du det, har du trolig delt magemuskel.

Sånn er liksom rett muskel:     =l.l=                     

De er rette, parallelle. Punktumet er navlen!

Sånn er delt muskel:              =(.)=                    

De er ikke rette hele veien. Søkk ved navlen.

Var det vanskelig forklart?

ORIGINAL: Ingerg

Jeg kjente etter i dag og fant ut at de var visst rette disse "magemusklene" mine..[8D]

Så bra da! [:)]

Jeg skjønner ikke hvorfor mine er fortsatt delt, jeg som hadde sterk, flat mage alle årene før fødsel. Mulig jeg begynte å trene for tidlig etter fødsel, legen min sa ingenting om magemusklene da jeg spurte om jeg kunne begynne å trene igjen. Hadde noen sagt noe til meg, hadde jeg selvfølgelig ventet. Men men.

Skal til legen denne uka, få bekrefet mistanken min. Kjenner musklene, så er vel ikke noe tvil, men håper å få litt mer info om hva jeg kan gjøre, og hva jeg ikke skal gjøre.
Den infoen jeg ikke fikk av hverken jordmor eller lege etter fødsel.

Back
Topp