Er det bare meg?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Som kjenner at det sniker seg et lite skudd av vemod da dette er siste babyen.... Siste gang jeg kjenner babyen sparke, siste gangen jeg skal klargjøre baby sengen....

Rart å ha slike tanker når man humper rundt på krykker, gulper magesyre og snorker så jeg våkner av det selv;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Kjenner det litt ja... Tenkte på det her om dagen at eg aldri skal få kjenne disse sparkene ifken, magen som vokser til en kul og blir hard. Og den opplevelsen av å føde igjen... Klare ikkje å si det høyt at det er siste, men kjenner på helsa og kroppen at den ikkje kommer til å klare det mer. Og mannen kunne tenkt seg 1 til, men dem skal opp pg frem dem 3 (4) vi har (får) også. Og ikkke minst ha et hus som er stort nokk til å huse en familie på 6...
Men som mor seier, du får nokk 1 til om noen år...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Med på den... Gikk gjennom storesøster sine babyklær i dag. Venter gutt nå, så ikke alt som kan brukes igjen. Da sier min kjære mann "at d som vi ikke bruker nå kaster vi i sekker til fretex"....

Tror du en hormon bombe sprengte da eller?? "Du kan jo ikke si son til meg nå.. wææææ"

Hehe... tror d holder med barn da pappaen i huset begynner bli "voksen"... men jeg er ganske ung enda (synes jeg selv).. så tanken på at dette er siste er litt vemodig. ..

Selv om halsbrann tar livet av meg og at jeg skulle hatt tappekran på føttene som er fulle i vann og at jeg ikke har sovet skikkelig på gudene vite når..

Rart hvordan vi damer er...

Jeg syns absolutt det er vemodig at jeg ikke skal få flere barn. MEN jeg hater å gå gravid, så syns ikke det er vemodig at det er siste svangerskap :D

Skjønner det er litt vemodig ja <3 Neste gang det blir baby kos og forberedelser er det som (overivrig) bestemor? Hehe.. :P

Nå skal jeg aldri si aldri, men slik jeg ser det akkurat nå blir dette siste barnet vårt, og det er litt vemodig. Det er jo veldig koselig på tross av svangerskapsplager, og innerst inne kunne jeg nok tenkt meg enda en liten krabat etter denne.

Nå skal jeg aldri si aldri, men slik jeg ser det akkurat nå blir dette siste barnet vårt, og det er litt vemodig. Det er jo veldig koselig på tross av svangerskapsplager, og innerst inne kunne jeg nok tenkt meg enda en liten krabat etter denne.
Jeg har alltid sagt at jeg ville ha fire, men min kjøre ville stoppe etter to- så fikk vi denne fantastiske overraskelsen som ligger inne i her- tror ikke det blir flere her nei- selv om hjerte mitt har plass til flere;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg var innstilt på at førstemann var siste, så har ikke grublet så mye på det. Men nå, som vi ble gravide likevel, tenker jeg at det er litt vemodig. Mest fordi jeg har vært mer bekymret denne gangen, og ikke klart å nyte det så mye, før nå etter samtalen med jordmor.
Så de siste ukene skal jeg virkelig nyte! :)

Eg syns egentlig det er veldig greit at dette er siste babyen.
Har alltid hatt ønske om 3 barn, men det var før eg ble gravid første gang og før første fødsel. Hadde store problemer med å ville ha et barn til, så det var noe vi snakket mye om før vi faktisk bestemte oss - og da måtte det skje med en gang.
Syns det er koselig å kjenne den lille i magen, og blir glad og lykkelig.
Men kjenner og mye på alle vondter, og kroppen som forandrer seg - og eg gleder meg til svangerskpet er ferdig.

Skjønner godt at man sitter med slike tanker. Er selv inne på tanken, selv om dette er vårt første barn. Vet ikke om noen av oss er i "rett tilstand" til å ta en 100% beslutning nå, men vi snakker jo om det hver dag at dette nok blir første og siste. Mest fordi dette svangerskapet har vært meget utfordrende og tøft både fysisk og psykisk og ingen av oss føler at vi klarer å gå gjennom dette en gang til - og skulle vi gjort det så hadde vi jo hatt en liten en å ta hensyn til også.

Og så kommer jo tanken om hvor lite lyst vi har til at gutten vår skal være enebarn. Flere jeg har snakket med som er enebarn sier de føler ett savn, særlig når de blir eldre... og hva når dagen kommer og vi er borte?

Mange faktorer og tenke gjennom, men nå får hovedfokuset vårt bare være på å komme gjennom dette svangerskapet :)

Jeg kjenner meg igjen :) Selv om svangerskapet har vært slitsomt og tøft denne gangen, så stikker det litt i hjertet når jeg tenker på at det er siste gang. Jeg er likevel temmelig sikker på at det ikke blir fler etter dette da. Kroppen har ikke taklet det like godt denne gangen, og både mannen og jeg er fornøyde med 3. Det tok lang tid før vi ble klare for nummer 3, og vi var flere ganger inne på tanken å gi oss etter 2, men jeg følte meg liksom ikke ferdig. Så da mannen ymtet frempå om at han ville ha en til, så var jeg ikke så vond å overtale. Nå føler jeg meg definitivt ferdig etter dette, jeg er klar for å nyte alle fasene av baby tilværelsen og gjøre meg ferdig med dem, men alikevel føles det litt vemodig.

Dette blir nok vår siste :oops: Kunne tenkt meg mange barn, men man skal jo ha både overskudd og økonomi til og ta vare på barna også. Kjenner jeg blir litt vemodig av og tenke på at det er siste graviditeten, siste gang det blir handlet inn og vasket opp masse babyklær :confused: Men det er som det er. Har hatt et veldig fint svangerskap denne gangen og håper fødselen blir like flott som de to andre, da blir det en veldig fin avslutning på mine graviditeter :):)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp