Er det bare meg?

MiniPuselabb

Elsker forumet
Som ikke er super nervøs for å miste? Misforstå meg rett, vill jo ikke miste.. Men tenker ikke så mye på det. Tar ikke sorger på forskudd ;P dere som ikke er kvalme burde jo virkelig være glad for det :O (detta var ikke for å tråkke på noen, ikke ute etter krangel eller å såre noen) :)
 
Nei, du er ikke alene. :)
 
Eg hadde akkurat en sånn holdning sist svangerskap hehe. skjønte liksom ikkje koffor ikkje folk kunne bare slappe av. men så mistet eg sjøl den gangen og etter det klarer eg ikkje slappe avHåper det endrer seg etter UL. Så bra at du klarer å ha det sånn, du er heldig =)
 
Enig med deg.. :) Mister jeg så mister jeg.. Kan jo ikke akkurat gjøre noe stårt annet enn å prøve på nytt :/ Jeg tenker som så at om jeg mister så er det fosteret det er noe gale med å kroppen ordner opp :) 
 
Var ikke det sist men da mistet jeg :( derfor klarer jeg ikke helt å slappe av. Men det hjalp veldig etter å ha vært på ultralyd og sett at alt var bra:-)
 
Signerer Janne Helene.. Tenkte ikke på det sist, for fæle ting skjedde ikke meg.. Jeg var helt sikker på at alt var bra, og knyttet meg veldig til graviditeten.. Jeg ville liksom bevise for alle at man ikke trenger å bekymre seg for alt, for det var det ikke noe poeng i. Men så gikk jeg på en real smell og måtte jobbe hardt for å komme meg vidre. Jeg synes det er kjempeflott at du tar det så med ro. Hadde nok gjort det jeg og, hadde jeg ikke vært igjennom det jeg har vært igjennom. Tror at det er veldig mange her inne som har mistet før, og når man først har brent seg, så blir man litt engstelig. Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer en ny runde av det jeg vært igjennom. Det er mye man mister når man mister.. Jeg unner ingen å miste.
 
I min første graviditet levde jeg på en rosa sky hele graviditeten...Lo litt av de som bekymret seg så mye. Men så har man dette med erfaring. "Brent barn skyr ilden heter det". Og det er mye sannhet i det ordtaket! Hadde aldri trodd at noe skulle skje meg, men etter to graviditeter så sitter jeg her med bare et barn. Så dere som ikke er bekymret, nyt det:) Husker selv hvordan følelsen var:) Skrevet fra IPhone, derfor ingen avsnitt
 
Jeg er veldig redd for at det skal skje, og jeg har ikke knyttet meg til den lille enda.. Tenker over han jeg spiser og drikker, men ingenting mer enn det.. Jeg har mistet fire stykker, så jeg tror ikke jeg kommer til å klare å senke skuldrene før jeg kjenner liv i magen.. Jeg har gått på en smell før, har blitt for fort knyttet slik som flere andre skriver også, og det kan jeg ikke la skje igjen for det tar så lang tid å komme meg opp igjen når jeg faller så langt.. Men jeg misunner deg!! Jeg misunner deg veldig! Nyt det! Det at du ikke har særlige bekymringer må jo være herlig! :-)
 
jeg bekymrer meg heller ikke for å miste, men jeg har 3 fullgåtte svangerskap tidligere, og har aldri mistet... Jeg hadde blødninger med nr1så kjenner jo til følelsen av å være redd...
 
Nå har jeg vært redd for å miste av helt andre grunn enn kvalme, men nå jeg veit at alt står bra til så er jeg bare såå glad for at jeg kun har ømme pupper og ikkeno anna :)
 
Tror ikke det er snakk om å ta sorgene på forskudd her... iallfall ikke for min del. 

Symptomene mine er blitt borte de siste dagene og jeg er helt på "tuppa" IGJEN, klarer ikke slappe av og tenke på no anna. Dette hadde ikke vært i nærheten av mine tanker om jeg ikke hadde mistet før. Det er jo fordi jeg er LIVREDD for at det skal skje igjen.
Første gangen jeg var gravid og alt gikk bra tenkte jeg ikke på at det gikk an å miste engang. Sånt skjer jo ikke meg. Det tenkte jeg også andre gangen, da gikk det dessverre galt. Nå tror jeg også at jeg har mistet... (får svar i mårra)  
Man blir rett og slett helt gal i hodet av å ha mistet når man går å tenker slik. Så de som slipper disse tankene og bekymringene er suuper heldige :):) 
 
Jeg er absolutt ikke redd for å miste. Men som folk skriver, så blir man engstelig for det man har opplevd tidligere. Mitt verste mareritt er at jeg skal komme såpass på vei at man har begynt å fortelle det til verden, for så å finne ut at fosteret ikke er levedyktig. Kom bare til uke 14 sist, men det var langt nok. Bedre å miste "av seg selv", at kroppen finner ut at det er noe galt med fosteret, enn at man aktivt må gå til undersøke og bestemme at dette må avbrytes, men det er min mening, og sikkert bare av erfaring. Hadde jeg hatt SA elle MA som andre hadde jeg sikkert vært livredd for det også. Nei, vi får satse på at spirene holder ut helt til desember!!
 
Jeg er ikke supernervøs for å miste. Tar en dag av gangen og koser meg så godt jeg kan.
Jeg har og mista en gang før, men orker ikke tenke at det skal skje igjen. Denne gangen har jeg mange symptomer i forhold til da jeg mistet og ikke hadde noen  symptomer.
 
Jeg var ikke så nervøs sist svangerskap, men denne gang er jeg SINNSYKT nervøs å redd. Muligens for jeg vet hva jeg mister liksom.

Jeg har vært kjemperedd siden den dagen jeg fant ut at jeg var gravid.
 
Jeg tar det med ro. Tiltross for 2 SA på rad rett før dette svangerskapet. Men så hjelper det at alle SA ene var før uke 7 og jeg har kommet forbi dette viktige stadiet nå. Tror og håper det ordner seg denne gangen. Jeg har ihvertfall helt fred med det.
 
Jeg var ikke det grann redd med snuppa, men som andre her sier så har jeg to graviditeter bak meg og bare ei snuppa... Hadde knyttet meg veldig til spiren vi mistet og det var ufattelig tungt, særlig med tanke på at kroppen ikke fikset opp selv heller...
Så denne gangen merker jeg at jeg trekker meg litt bort fra hele graviditeten, tør ikke håpe, tør ikke knytte meg, og hver gang det er snakk om spiren så kommer det hele tiden fra meg; om det går bra da, noe det sikkert ikke gjør...
Jeg prøver konstant å forberede meg på at det ikke er liv i magen, og at jeg må innstille meg på nok en MA om noen dager....

Kos deg uten bekymringer! Tror det er det beste for både mor og spire, men ikke alltid like lett dessverre....
 
Tusen takk for svar jenter! :) forstår jo at dere er redd for å miste. :/ spesielt om dere har mistet før. Men vi får håpe vi alle får nydelige fullvokste babyer :D
 
Back
Topp