Er det bare meg....

Seemless

Glad i forumet
... som spiser kokt/stekt potet, ris og makaroni som tilbehør til middag flere ganger i uka med god samvittighet? Som lager all mat fra bunnen i helga, men nøyer meg med noe halvferdig på hverdagene? Som unngår lette varianter av produkter som lettsaft, lettbrus, lettsmør og ekstra lett melk?

Ble litt inspirert av svarene på middagstråden over

ORIGINAL: Skriljus

jeg har potet til nesten alt, jeg[:D] så har potet ca hver dag [:)]

SIGN! Nesten avhengig av potet [:-][:D]

Jeg eeeelsker pasta/nudler/spagetti og elsker pommes og ris og halvfabrikerte produkter!!!

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Nei, slik er det som regel her også[8D]

NEEEEI [:D]
Har sluttet å skrive det, for skjønner at jeg er veldig veldig gammel.. hahaha.

Stort sett alltid poteter til middag, alltid kl 17, lager gammeldags god norsk husmannskost både fra bunn og fra pose. Har aldri lett
produkter i kjøleskapet, er det brus er det Cola, har husholdningssaft og skummamelk (eneste jeg liker)..
Fisk hver tirsdag!!  Litt inspirert av min egen barndom her [8D]

Går mer i ris og fullkornspasta enn potet her. Spiser en del hvitt/fint brød, fordi jeg faktisk synes grovbrød smaker død og fordervelse og klarer ikke få det i meg, går heller sulten [&:] Vet at jeg må ta av et par kilo, men får heller trene mer (er snakk om to-tre kilo ned for egen fornøyelse her[:)]).

Det med ferdigprodukter i ukedagene skjer fordi jeg ikke har tid til å lage alt fra bunnen av hver dag

Hva ellers skal man spise som tilbehør enn poteter, ris og makaroni da?[8|][:)] Vi har det hver ukedag vi da[:)]

Bruker ikke noe særlig med lettprodukter, melka føles så tynn som vann og brusen smaker ikke godt.

Potet, ris, pasta, nudler JATAKK! Lettbrus tror jeg er fullt av annen drit, er det brus, så er det cola eller rødbrus. Drikker lettmelk, den der ekstralett ser jo ut som blått vann.......

vi har stadig potet og ris, men av pasta bruker vi nå alltid fullkorn - både macaroni, spaghetti og vanlig pasta.. Har ikke funnet fullkornlasagne ennå, men bytter den og når det kommer [:D]
Prøver å lage det meste av maten fra bunn, hver dag.

ORIGINAL: Seemless

... som spiser kokt/stekt potet, ris og makaroni som tilbehør til middag flere ganger i uka med god samvittighet? Som lager all mat fra bunnen i helga, men nøyer meg med noe halvferdig på hverdagene? Som unngår lette varianter av produkter som lettsaft, lettbrus, lettsmør og ekstra lett melk?

Ble litt inspirert av svarene på middagstråden over

samma her du [:)] Middagen min kødder ingen med... Er beste måltid både jeg og Tuva vet om.. Og virker som Sofia blir på samme måte [:)]

Hadde slitt dersom jeg ikke hadde ris/potet/pasta til maten! Men prøver å spise mer grønnsaker enn ris og sånn da [:)]

Bruker til gjengjeld naturris og fullkornspasta for å prøve å veie litt opp! [8D]

Slik er det her også, jeg skyr kunstig søtning, aspartam spesielt, og lager stort sett mat fra grunnen av. Men jeg er ikke
så flink på sauser så jeg tyr av og til poser. Men en ting som forundrer meg er at folk bruker pastasaus på boks isteden
for å kjøpe noen bokser med tomat og lage tomatsaus selv. Det er jo så enkelt og for å ikke snakke om hvor
mye bedre det er!! Men som sagt, jeg tyr til halvfabrikata noen ganger selv altså..

Back
Topp