Er det bare meg?

talata

Forumet er livet
Som syntes det er fryktlig rart at en 5åring ikke vet hvor gammel h*n er?

Når man spør h*n får man til svar: "vet ikke" eller "3år".

Mannen min syntes ikke det er rart, så er det jeg som forventer for mye?

Jeg synes også det er rart... 

de fleste barn jeg kjenner er veldig tidlig opptatt av hvor gamle de er, så jeg syns kanskje det er litt rart.

Jenta mi på 2 år svarer "jeg er 2 år" hvis vi spør.

ORIGINAL: Sicily

Chris har visst hvor gammel han var siden han kunne snakke.

jeg syntes det er rart ja, de fleste barn er jo veldig opptatt av hvor gamle de er. Her sier frøkna at hun er tre år eller viser frem 3 fingre og det har hun gjort siden hun kunne snakke omtrent[:)]

Jeg ville nok også syns det var rart - ene jenta mi visste ikke helt hvor gammel hun var på den tiden, og det viste seg senere at hun ligger tilbake i utviklingen. Minsta viser med fingrer og sier hvor gammel hun er.

ORIGINAL: Sicily

Jeg synes det er rart. med mindre de er sent utvilket eller lignende.
Mi på 4 vet datoen ho er født å... hvis noen spør

rart ja.

det er nok forskjllig på ungene og om de har problemmer emd språk og etc
gutten her som blir 6, han skjønte ikke dette før nå nyrlig . Før når vi spurte så fikk vi svare vet ikke, selv om han hadde blitt fortalt det(han har språkvanser og henger etter språkelig)

jentungen har da sagt hvor gammel ho er fra ho var rundt 2år

Er det sånn at han ikke vil si hvor gammel han er, eller bare sier han at han ikke vet??

Min på 4 år pleier mange ganger å si han er 3 år på tull[;)]

Jeg synes det er rart.

jeg synes også det er litt rart hvis det ikke er spesielle grunner til det. 

Jeg synes vel det er litt rart. Største jenta her har visst det siden litt før 2 års bursdagen sin.

Men så er det jo det med at alle barn er ulike i utviklingen, så kommer vel egentlig an på barnet om jeg hadde reagert på det eller ikke.
Foreksempel så er største her litt treg/utydelig i språket i forhold til de andre på sin alder i barnehagen hennes, noe som endel kan reagere på, men selv vet vi jo at det ikke er noe feil på henne, hun er bare litt etter på det. Regner med det kommer av at vi flyttet fra Norge til Sverige når hun var litt under 2 år, så hun gikk fra og prate Norsk til og prate Svensk etterhvert da, så hun er nå tospråkig (delvis 3 siden hun kan litt engelsk også).

Så det med kunne alderen sin eller ikke kan jo også ha en forklarlig grunn. [:)]

Back
Topp