Er det bare meg igjen som ammer nå?

Å pumpe seg i 4mnd er imponerende:) At du holdt ut så lenge. Du er kjempe flink.
Amming er enkelt for noen barn og babyer og ikke for andre.
Jeg mener det skal være kos og nødvendig, når det ikke funker er det like greit å la vær;-)
Takk for det:)
Ja i slutten ble det hverken kos for barn eller mor. Det endte som regel med at bwgge gråt, så da var det på tide med flaske:)
Håper jeg får et barn som vil amme nå:D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tar av meg hatten. Kjempe bra. Føler du at det går greit, så kjør på. :p

Jeg sluttet da hun var 13 mnd. Da hadde vi vært 1 uke i syden, sluttet uka etter. Det gikk kjempe fint og hun har ikke spurt om pupp en eneste gang. Hun kom når hun ble tilbudt det. Vurderte å slutte flere ganger pga formen min etter sykdom, men holdt ut. :)

Hvis du har tenkt å slutte er det kanskje best å kutte ut feks den på morran først. Det hjalp veldig her. :)
Det er bare det at det er morgenpuppen som er mest populær;-)
Kveldspuppen varierer i int fra kveld til kveld.
Men stort sett går det greit.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Veldig bra jobbet!
Du har jo virkerlig gitt henne den starten hun trenger! :)
Men jeg tror din samboer har ett lite poeng, og om det hadde vært meg hadde jeg sluttet nå. Det fordi jeg blir fullstendig ødelagt av oppvåkninger på nettene.
Du må nesten føle litt på det selv. Hva orker du, blir nettene verre om du fortsetter osv.
Uansett hva du bestemmer deg for har du gjort en utrolig god jobb! :)
Hvis jeg hadde klart å komme meg i seng senest kl 23 så tror jeg ikke det hadde vært noe problem å fortsette ;-)
Men jeg kommer meg ikke i seng før hun har begynt å surre, og da blir klokka fort 02 før jeg får sove, og da.er frøkna urolig et par timer før hun får pupp i tillegg... Og da blir natta kort.
Hadde jeg derimot fått noen timer på.øyet før hun begynner å surre, så hadde det vært overkommelig ;-)
Og det er ikke hver natt som.er like urolig heller.
Så.vi prøver litt til :-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Flinke dere er som ammer enda litchi og klatremus:)
Her slutta vi med amming når hun var 6 mnd. Hadde ei som absolutt ikke likte å drikke melk av pupp til min store fortvilelse:( det var en kamp fra hun var 3 mnd å amme, hun ble helt hysterisk. Når hun fikk flaske var hun kjempe fornøyd og drakk som bare det. Så når hun var 6 mnd, slutta vi med amming. Jeg pumpet meg til hun var 10 mnd, da tok melken min slutt, men hun fikk i det minste mi melk lengst mulig..:)

Du har jammen kjempa du og, godt jobba :-D

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja, det er koselig:) veldig fint. Spesielt når hun kommer fra bhg og vil ha kosestund. Pleier vi å ligge på sofa med pupp, bøker og kos:)
Synes det er litt flaut eneste, om hun spør etter pupp blandt folk:-P
Haha, frøkna har begynt å putte hånda nedi genseren og sier: "vaske vaske puppen" :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Det er bare det at det er morgenpuppen som er mest populær;-)
Kveldspuppen varierer i int fra kveld til kveld.
Men stort sett går det greit.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Åja, men da er det jo lettest å kutte ut den på kvelden. :p

Det gikk fint å ta en ting av gangen. :) Vet en del av mine venner har dratt bort en helg og det har gått veldig fint når de har kommet tilbake.

Ja i slutten ble det hverken kos for barn eller mor. Det endte som regel med at bwgge gråt, så da var det på tide med flaske:)

Nei når det først blir tull er det ikke bare bare å komme seg ut av det.
Krysser fingrene for at det går lettere nå ;-)

Men du, tror du at refluksen kan ha noe å si for om amminga gikk skeis? Bare tenkte at hvis den liggende ammestillingen gjorde at melka kom opp og ga sure oppstøt, så kan det jo ha vært derfor hun ikke ville?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Nei når det først blir tull er det ikke bare bare å komme seg ut av det.
Krysser fingrene for at det går lettere nå ;-)

Men du, tror du at refluksen kan ha noe å si for om amminga gikk skeis? Bare tenkte at hvis den liggende ammestillingen gjorde at melka kom opp og ga sure oppstøt, så kan det jo ha vært derfor hun ikke ville?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja vi tenkte på det vi også, siden hun spiste så fint når hun fikk være litt mer oppreist med flaske. Men er så vansklig å si 100%. Skulle likt å vist hvorfor hun ikke likte det igrunn:p

Du har gitt henne en kjempe fin start. Husk på det, og sikkert vanskelig å la vær, men prøv å glem at det var problemer. Pupp funket ikke, men det betyr ikke noe annet enn det. Kan ha vært så mye, kanskje feks. refluxen? de må jo jobbe litt for melken og kanskje det hun fikk ubehag av? Kanskje uteble utdrivingsrefleksen og hun ble sinna? Er så mange mulige årsaker. Ei venninne gav flaske til sønnen når han var 4 mnd, etter det nektet han å ta pupp. Orket ikke jobbe for maten :-P
Ammingen går helt sikkert bedre denne gangen, de fleste sier at man i tillegg blir mer avslappet med nr.2 så da er man nok mindre stresset i tillegg til alt annet. Også aksepterer man det kanskje tidligere om man plages. Men tro meg jeg har hatt MYE styr med ammingen. Eneste grunn jeg tror jeg har holdt ut er at hun er veldig glad i å die. Og jeg tror egentlig de aller fleste plages litt (hørt så mange historier), det har vært en trøst for meg oppi alt når jeg har plagdes at det er ikke enkelt for alle;-) Lykke til uansett.

Du har hvert veldig flink!
Her ble det kortvarig amme glede (hadde jo melk men hun hadde ikke sterke nok muskler til å drikke så mye, også mistet jeg nesten all melken når jeg ble tvunget til å pumpe, hadde jeg lært å håndpumpe tidligere kunne jeg nok ha klart det lengre)

Synes dere som fortsatt ammer er kjempeflinke!

Vi sluttet i sommer (juli) da tassen var 13 mnd. Ville amme til han var passert året og slutte før han begynte i barnehagen i august. Og han ble mindre og mindre interessert ettersom vi kuttet ut en og en amming også så det gikk nesten av seg selv. Her beholdt vi morgenpuppen til slutt og siste uka var det bare annenhver morgen.

For oss var det helt riktig å slutte da, og synes dere skal holde på så lenge dere orker og det føles riktig for både liten og stor :)

Så flinke dere er som ammer enda!
Het var det tomt når snuppa var 8 mnd, og da var hun heller ikke intr mer forståelig nok;)
Hadde jeg hatt mulighet ville jeg fortsatt lengre.
Hold på så lenge du føler det er naturlig å amme, hun får jo dessuten masse ekstra antistoffer i seg.

Så flinke dere er som ammer enda!
Het var det tomt når snuppa var 8 mnd, og da var hun heller ikke intr mer forståelig nok;)
Hadde jeg hatt mulighet ville jeg fortsatt lengre.
Hold på så lenge du føler det er naturlig å amme, hun får jo dessuten masse ekstra antistoffer i seg.
Ja jeg tenker også på de antistoffene hun som.har vært mye syk nå. Tenker at vi iallfall fortsetter over vinteren så får vi se hvordan det blir. Men en gang må det jo ta slutt her og.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Ja jeg tenker også på de antistoffene hun som.har vært mye syk nå. Tenker at vi iallfall fortsetter over vinteren så får vi se hvordan det blir. Men en gang må det jo ta slutt her og.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Søsteren min ammer fortsatt yngstemannen sin. Han blir 3 i mai :-P dvs dobbelt så lenge som vi har ammet hittil... Tror ikke jeg vil holde på så lenge.

Du har gitt henne en kjempe fin start. Husk på det, og sikkert vanskelig å la vær, men prøv å glem at det var problemer. Pupp funket ikke, men det betyr ikke noe annet enn det. Kan ha vært så mye, kanskje feks. refluxen? de må jo jobbe litt for melken og kanskje det hun fikk ubehag av? Kanskje uteble utdrivingsrefleksen og hun ble sinna? Er så mange mulige årsaker. Ei venninne gav flaske til sønnen når han var 4 mnd, etter det nektet han å ta pupp. Orket ikke jobbe for maten :-P
Ammingen går helt sikkert bedre denne gangen, de fleste sier at man i tillegg blir mer avslappet med nr.2 så da er man nok mindre stresset i tillegg til alt annet. Også aksepterer man det kanskje tidligere om man plages. Men tro meg jeg har hatt MYE styr med ammingen. Eneste grunn jeg tror jeg har holdt ut er at hun er veldig glad i å die. Og jeg tror egentlig de aller fleste plages litt (hørt så mange historier), det har vært en trøst for meg oppi alt når jeg har plagdes at det er ikke enkelt for alle;-) Lykke til uansett.
Utrolig nok sitter jeg ikke igjen med en dårlig følelse heller etter forige amming, jeg tror vi ga oss på det perfekte tidspunkt:) 1 mnd til hadde jeg kanskke vært litt mer skremt.. Hva som var grunnen til hennes "hat" mot pupp skulle jeg gjerne visst, av ren nyskjerrighet;)
Satser på det blir noe lettere med nr to, er allerede mer avslappet, så håper det går vegen:) er så greit med den puppen, har den alltid med;)

Back
Topp