Er det bare meg igjen som ammer nå?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Eller er det noen andre som.også ammer fortsatt?

Nå ammer vi bare på en pupp riktignok, den andre er det dårlig med nå, så den gidder vi ikke bruke tid på :p
Men fortsatt er det kveld og morgen som det ammes enda.

Samboer lurte på hvor lenge jeg hadde tenkt å fortsette, men jeg har ingen.formening om.det rett og slett..
Han tenker at hun kanskje hadde sovet bedre om natta hvis vi hadde kutta ut, og det kan han nok ha rett i. For strengt tatt behøver hun det ikke.

På den andre siden er det kjekt å holde det igang, for blir hun syk er det det eneste hun omtrent får i seg av væske og næring, og hs mener det er bra at vi fortsetter pga allergi.

Såååå, det er ikke så lett å vite hva man bør gjøre... Dessuten er hun nesten mer puppegal nå enn før, og maser en.del på natta...

Hva hadde dere gjort?
Jeg synes jo det er kos fortsatt, og hadde i utgangspunktet tenkt at hun skulle få styre det litt selv. Ser ikke akkurat frem til hysteriske netter når det blir slutt på pupp... Og så måtte på jobb på dagtid... For grining vil det garantert bli...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Åå du er flink! Hatten av for deg! Nei jeg måtte slutte brått da han var rundt 15 mnd pga han led av kronisk puppeavhengighet på natten. Ville ha pupp hver time og jeg var helt utslitt av de nettene.. Det var brutalt for han da han ikke fikk mer.. stakkars.. men jeg måtte tenke på meg selv..

Savner det litt og kunne gjerne ammet fortsatt hadde det ikke vært for at han våknet så ofte om natten.

Syns du skal kjenne på hva du selv orker med tanke på når du skal slutte! :)

Åå du er flink! Hatten av for deg! Nei jeg måtte slutte brått da han var rundt 15 mnd pga han led av kronisk puppeavhengighet på natten. Ville ha pupp hver time og jeg var helt utslitt av de nettene.. Det var brutalt for han da han ikke fikk mer.. stakkars.. men jeg måtte tenke på meg selv..

Savner det litt og kunne gjerne ammet fortsatt hadde det ikke vært for at han våknet så ofte om natten.

Syns du skal kjenne på hva du selv orker med tanke på når du skal slutte! :)
Takk takk. Med tanke på alle problemene vi hadde frem til ca 7 mnd, og jeg var på nippet til å slutte flere ganger, så er jeg egentlig ganske stolt over å fortsatt amme. Hs sa på sist kontroll nå i des at hun var imponert over at vi holdt ut og kom over alle kneikene. Hun hadde ikke vært borti mange som holdt ut alt det vi hadde vært igjennom.

Ja jeg får kjenne på det. Det er ikke helt håpløst urolig om.nettene, og ikke hver natt, så går jo greit. Problemet er jo egentlig at jeg aldri kommer meg i seng til normal tid... Og da blir det totalt lite søvn.. Jeg legger meg omtrent på det tidspunktet hun begynner å styre, og da blir kl fort 02 før jeg får sove.. Og det blir en kort natt.. Så jeg bør vel først og fremst begynne der...

Men.jeg ser jo også at vi hadde spart inn ca 15 min på leggerutiner hvis vi hadde kutta puppen, og hun hadde vært tidligere i seng. Nå rekker hun sjelden å.sovne før 19.30 fordi vi ikke rekker å.få henne i seng før 19.10/15. Og det er jo egentlig i seneste laget...

Bah, så vanskelig... :-/

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Uff kjenner til den med å ikke komme seg tidsnok i seng. Han våkner somregel her og, selv om det er slutt på pupp. Får komme oppi senga vår da, sover somregel greit der men jeg sover best uten han i senga. ¨¨
Gleder meg til jeg er gammel nok til å ha sengen min for meg selv om nettene igjen :)

Men bør skjerpe meg med å legge meg tidligere.. er så trøtt og sur om dagene..kort i lunta og kjefte på ungene fordi jeg er trøtt. Uff og uff..

Uff kjenner til den med å ikke komme seg tidsnok i seng. Han våkner somregel her og, selv om det er slutt på pupp. Får komme oppi senga vår da, sover somregel greit der men jeg sover best uten han i senga. ¨¨
Gleder meg til jeg er gammel nok til å ha sengen min for meg selv om nettene igjen :)

Men bør skjerpe meg med å legge meg tidligere.. er så trøtt og sur om dagene..kort i lunta og kjefte på ungene fordi jeg er trøtt. Uff og uff..
Heldigvis står senga til frøkna ved siden av min enda, og der har vi tatt av ene siden, så hun ligger ofte der om natta når hun kommer inn til oss. Det hjelper litt på plassen ;-)

Kjenner til det med lunta jeg og... Klarer å holde hodet kaldt på jobb, men går mer utover ungene hjemme, særlig storebror... så har litt å jobbe med der...

Og jeg er fortsatt våken.... :rolleyes:

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

jammen må je si je er imponert :) her sluttet je når vesla var ca 11,5 mnd, da ville a rett og slett ikke ha mere, og har aldri spurt etter den siden hell :p

Jeg er super imponert!!:D tenk å amme så lenge!
Jeg var tom for melk etter 2,5 måneder...:( så bøyer meg i støvet!:D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hvis du ikke synes det er så slitsomt å amme om nettene og koser deg med det så synes jeg du skal fortsette!

Jeg ammet lillegutt i 15 mnd og må innrømme at jeg savner det litt :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Tar av meg hatten. Kjempe bra. Føler du at det går greit, så kjør på. :p

Jeg sluttet da hun var 13 mnd. Da hadde vi vært 1 uke i syden, sluttet uka etter. Det gikk kjempe fint og hun har ikke spurt om pupp en eneste gang. Hun kom når hun ble tilbudt det. Vurderte å slutte flere ganger pga formen min etter sykdom, men holdt ut. :)

Hvis du har tenkt å slutte er det kanskje best å kutte ut feks den på morran først. Det hjalp veldig her. :)

Bøyer meg i støvet:) hadde knapt nok melk i 2 uker jeg...

Veldig bra jobbet!
Du har jo virkerlig gitt henne den starten hun trenger! :)
Men jeg tror din samboer har ett lite poeng, og om det hadde vært meg hadde jeg sluttet nå. Det fordi jeg blir fullstendig ødelagt av oppvåkninger på nettene.
Du må nesten føle litt på det selv. Hva orker du, blir nettene verre om du fortsetter osv.
Uansett hva du bestemmer deg for har du gjort en utrolig god jobb! :)

Vi får se hva vi gjør.
Det beste hadde jo vært om.hun slutta av seg selv :-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg ammer også enda.
Etter kveldsmat, på natta, morgen og etter bhg.

Har ikke lyst å slutte så lenge hun plages med magen sin. Morsmelk skal jo hjelpe på tarmene.
Tror man slutter når man er absolutt lei, og de føles for gammel:-P
Synes heller ikke du bør slutte, med mindre du ønsker det selv. Snuppa din har veldig godt av det med tanke på bla. allergien hennes. Kan ha stor betydning videre:) Har selv blitt anbefalt av lege og hs å amme til 2 år minst pga. allergi i familie. Så tror jeg blir å fortsette til 2 år, om jeg greier å holde ut.

Flinke dere er som ammer enda litchi og klatremus:)
Her slutta vi med amming når hun var 6 mnd. Hadde ei som absolutt ikke likte å drikke melk av pupp til min store fortvilelse:( det var en kamp fra hun var 3 mnd å amme, hun ble helt hysterisk. Når hun fikk flaske var hun kjempe fornøyd og drakk som bare det. Så når hun var 6 mnd, slutta vi med amming. Jeg pumpet meg til hun var 10 mnd, da tok melken min slutt, men hun fikk i det minste mi melk lengst mulig..:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jøss ammes det ennå? ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Ja, har liksom blitt sånn ;)

Ble "tvunget" til å slutte med storebror da han var ca 7 mnd fordi jeg måtte operere etter fødselsskaden min, og var fast bestemt på at denne gangen var det ingen som skulle tvinge meg til å slutte ;-)
Så derfor er det bare blitt sånn ;)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jeg ammer også enda.
Etter kveldsmat, på natta, morgen og etter bhg.

Har ikke lyst å slutte så lenge hun plages med magen sin. Morsmelk skal jo hjelpe på tarmene.
Tror man slutter når man er absolutt lei, og de føles for gammel:-P
Synes heller ikke du bør slutte, med mindre du ønsker det selv. Snuppa din har veldig godt av det med tanke på bla. allergien hennes. Kan ha stor betydning videre:) Har selv blitt anbefalt av lege og hs å amme til 2 år minst pga. allergi i familie. Så tror jeg blir å fortsette til 2 år, om jeg greier å holde ut.
Godt vi er flere som ammer ;-)

Ja jeg har også tenkt å fortsette så lenge det er interesse for det, og det er.noe å.hente i puppene.
Tror også det har noe å si for allergier, så derfor har jeg ikke gitt meg enda.

Og så.er det kos enda synes jeg ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Flinke dere er som ammer enda litchi og klatremus:)
Her slutta vi med amming når hun var 6 mnd. Hadde ei som absolutt ikke likte å drikke melk av pupp til min store fortvilelse:( det var en kamp fra hun var 3 mnd å amme, hun ble helt hysterisk. Når hun fikk flaske var hun kjempe fornøyd og drakk som bare det. Så når hun var 6 mnd, slutta vi med amming. Jeg pumpet meg til hun var 10 mnd, da tok melken min slutt, men hun fikk i det minste mi melk lengst mulig..:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Å pumpe seg i 4mnd er imponerende:) At du holdt ut så lenge. Du er kjempe flink.
Amming er enkelt for noen barn og babyer og ikke for andre.
Jeg mener det skal være kos og nødvendig, når det ikke funker er det like greit å la vær;-)

Ja jeg har også tenkt å fortsette så lenge det er interesse for det, og det er.noe å.hente i puppene.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja, det er koselig:) veldig fint. Spesielt når hun kommer fra bhg og vil ha kosestund. Pleier vi å ligge på sofa med pupp, bøker og kos:)
Synes det er litt flaut eneste, om hun spør etter pupp blandt folk:-P

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja, det er koselig:) veldig fint. Spesielt når hun kommer fra bhg og vil ha kosestund. Pleier vi å ligge på sofa med pupp, bøker og kos:)
Synes det er litt flaut eneste, om hun spør etter pupp blandt folk:-P

Back
Topp