Er det bare meg,eller er det fler som rett og slett .....

Beautyjea89

Blir kjent med forumet
Er det bare meg,eller er det fler som rett og slett har så vondt mellom beina att det er vondt å reise seg, legge seg, bøye seg, alt egentlig... :( Er i uke 37+1 nå, og smerten er såå store! Er det modningstegn, og fødsel rett rundt hjørnet? :)

Har hatt masse av det på kveldstid hvis jeg har gått mye på dagen.. virkelig ubehagelig! Sikkert hodet til babyen som presser seg ned i bekkenet vårt og tøyer og bøyer på alle muskler og nerver så det er jo et godt tegn;-) Lurt å hvile!

Mmm, det er er virkelig ubehagelig :/ Såvidt jeg kommer meg opp om natten på do.. Har det hele dagen :( uansett hva jeg gjør.. Blir litt nervøs av det, siden livmorhalsen min var 2mm for litt over 2 uker siden.. Prøver å legge meg ned å hvile litt gjennom dagen, men da er det helt grusomt å komme opp igjen av sofaen ;) hehe...

Har det ganske tilsvarende om dagen jeg også. Jeg ser ut som ei gammel kjerring med krokrygg når jeg skal reise meg. 

Samme her, har i tillegg utrolig vondt i korsryggen. Samboer sier jeg burde snakke med noen om det for jeg sover stort sett kun 1 time om gangen, men ser ikke helt hvem som kan gjøre noe med det...

Huff ja :( Det er ett slit.. Ikke akkurat lett å flytte på beina :/ Føles egentlig ut som man har født til tider ; )

Jeg har ikke vondt i korsryggen dette svangerskapet, men slet veldig med plager der forrige svangerskap,da lå vist barnet veldig tett ryggmargen! Har ingen gode råd dessverre :( Vet hvor forferdelig det er, ødelegger søvn og alt.. Har du spurt lege hvordan det er med smertestillende?

Jeg har det også sånn. Hvertfall om jeg har gjort masse i løpet av dagen. Vondt å snu seg i senga også er vel modning tenker jeg:)

Jepp, har det sånn jeg også. Men har bekkenløsning i tillegg da så gjør det ekstra ille..

Det kan være du har symtomgivende bekkenløsning med smerter i symfysen. Det har jeg. Det kjennes nesten ut som om det "brenner" mellom bena og nedover lårene. Spesielt hvis jeg skal snu meg i senga, reise meg fra sofa ol. hvis jeg setter meg på huk så har jeg ikke krefter nok i beina til å reise meg uten støtte.

Nå når det nærmer seg slutten av svangerskapet er det ikke så mye å gjøre, men ta det rolig, prøv med en pute mellom beina når du sover!!

Husk at hvis det er bekkenløsning og du ikke tar hensyn nå, kan det dessverre vare etter svangerskapet i flere mnd, år.... :o)

BabyHaga skrev:
Det kan være du har symtomgivende bekkenløsning med smerter i symfysen. Det har jeg. Det kjennes nesten ut som om det "brenner" mellom bena og nedover lårene. Spesielt hvis jeg skal snu meg i senga, reise meg fra sofa ol. hvis jeg setter meg på huk så har jeg ikke krefter nok i beina til å reise meg uten støtte.

Nå når det nærmer seg slutten av svangerskapet er det ikke så mye å gjøre, men ta det rolig, prøv med en pute mellom beina når du sover!!

Husk at hvis det er bekkenløsning og du ikke tar hensyn nå, kan det dessverre vare etter svangerskapet i flere mnd, år.... :o)

Signerer!

Høres akkurat sånn ut! Jeg fikk bekkenløsning tidlig, begynte rundt uke 15.. og ble sykmeldt fra uke 19. Utrolig kjedelig :( Blitt spesielt ille nå de to siste ukene, men det kan komme av att jeg har hatt sengeleie i 10uker, gått fritt fra uke 35 nå.. blitt stor belastning på bekkenet igjen! Fått beskjed om daglig aktivitet,med unntak av enkelte ting.. Godt man er i sluttfasen :)

Ja, symptomgivende bekkenløsning med  smerter som er konsentrert i og rundt symfysen, og stråler ned over bena og ut i hofteleddene er jeg også ganske plaget med. I tillegg stanger babyen i livmortappen flere ganger til dagen. Så jeg er rimelig stiv og støl om morgenen, og blir fort sliten om jeg beveger meg mye en dag.

Jeg må sove på venstre side med en høy pute mellom bena for å få minst mulig vondt. Blir helt låst om jeg sover på høyre side og må da ha hjelp om morgenen. Ellers er det greit å holde bena samlet når du skal ut av sengen/sofaen/bilen.

Men heldigvis klarer jeg å sove gjennom natten uten å måtte på do denne gangen. Forrige gang var jeg jo alltid oppe 3-4 ganger om natten for å tisse :) Bedre plass denne gangen :)

Back
Topp