Det skal ikke være lett! ALLE de spørsmålene du stiller Bdancer har vi stilt oss selv...jeg vet ikke hva det kan være. Vi har lokket med alt mulig- til ingen nytte.
Noen eksempler: Vi har "ståkrakker" til doen, og han har sett og lært av faren hvordan man gjør det.
Vi har snakket masse om at han er tre år nå, og at det ikke er akseptabelt å gå med bæsj i bleia. Det føler jeg har gjort til at han gruer seg for å bæsje i det hele tatt.
Eneste fremgang er at vi har mast så mye om at han er "stor gutt" nå, og at nå er det på tide å gå på do og slutte med bleie, er at han i hvertfall sier fra om at han må tisse når han går i truse, slik at vi (om vi er heldige) får ham til toalettet innen eller mens han tisser.
noen ganger holder han seg faktisk til han tisser på do. Og er veldig stolt over at det "renner". Men når det gjelder bæsjinga, gjemmer han seg helst.
Jeg kan se når han må bæsje- og spør om vi skal gå på do. Da blir det desperate "NEI!NEI!NEI!".....og jeg drar ikke en allerede redd unge inn på badet ....
Da tenker jeg han bare ikke er klar enda...
Men så er det kameratene i barnehagen da, som både er 3 og 3 1/2...som enda bruker bleie...da sier han ofte "Ja men ***** bruker også bleie! Han bæsjer også i bleia!"......
Yeaaahhh....han skal ihvertfall ikke bruke bleier til han er fire, banna bein!!!!!!