Er det bare Lucas

*Eternal*

Flørter med forumet
som viser null interresse for å gå på do istedetfor å gjøre i bleia?

Vi prøver og prøver....er så stolt av at han har sluttet med smokk..men dette med dotrening viser han absolutt avsky for.

Kanskje det hjelper å kjøpe en Lightning McQueen doring??

Nå har han bare en kjedelig baby-ring

Nei desverre er det ikke bare han[&o]
Tror lillebroren er bleiefri før Noah Leander er det[>:]

Gutter er jo generelt senere enn jenter på dogåing. Nevøen min var vel et sted mellom 3 og 4, da sluttet han på dagen... Han måtte bare bli klar i både kropp og hodet. Før det nektet han totalt å sitte på do/potte - søstern lurte på om hun kom til å ha bleiebarn i skolen en stund.

For oss løsnet det nå i høst med vesla - sakte men sikkert etter å ha trent siden før hun var året! Triggeren for oss var å finne riktige bøker og å ha litt klistremerkebelønning. Hun satt så lenge og leste bøker at til slutt kom det noe[8D]

Men ikke lett å finne akkurat den tingen som gjør at de faktisk vil sitte på do og den balansegangen med oppmuntring og ikke for mye press er kinkig. Vi hadde plutselige perioder der vesla vegret fullstendig og da lot vi være. Spurte, men ville hun ikke så var det greit. Plutselig så sprang hun selv på do.

Takk! Godt å vite man ikke er alene. Her har vi alle mulige do-bøker, men han vil ikke lese dem eller se i dem.

Det kommer nok ....![8|][:)][:)][:)][:)][:)]

Nei er ikke alene om det.
Ella går på do og både bæsjer og tisser,men viser null interesse for å gå uten bleie.Når hun først gjør det
så tisser hun seg som oftest ut selv om vi passer på å gi beskjed at hun må gå på do.

neida, du ekje aleina..... her har me prøvd å prøve fremdeles med lynet doring, klistremerker, truser osv.... men han bare vil ikkje ennå....

Vi får henne ikke alltid til å gå på do når det er nr 2, da må vi finne bleia. Men, ellers er hun bleiefri ja[:)] Hun var interessert i å slutte selv, så bygde vi videre på det[:)]

Det skal ikke være lett! ALLE de spørsmålene du stiller Bdancer har vi stilt oss selv...jeg vet ikke hva det kan være. Vi har lokket med alt mulig- til ingen nytte.

Noen eksempler: Vi har "ståkrakker" til doen, og han har sett og lært av faren hvordan man gjør det.
Vi har snakket masse om at han er tre år nå, og at det ikke er akseptabelt å gå med bæsj i bleia. Det føler jeg har gjort til at han gruer seg for å bæsje i det hele tatt.

Eneste fremgang er at vi har mast så mye om at han er "stor gutt" nå, og at nå er det på tide å gå på do og slutte med bleie, er at han i hvertfall sier fra om at han må tisse når han går i truse, slik at vi (om vi er heldige) får ham til toalettet innen eller mens han tisser.

noen ganger holder han seg faktisk til han tisser på do. Og er veldig stolt over at det "renner". Men når det gjelder bæsjinga, gjemmer han seg helst.
Jeg kan se når han må bæsje- og spør om vi skal gå på do. Da blir det desperate "NEI!NEI!NEI!".....og jeg drar ikke en allerede redd unge inn på badet ....
Da tenker jeg han bare ikke er klar enda...

Men så er det kameratene i barnehagen da, som både er 3 og 3 1/2...som enda bruker bleie...da sier han ofte "Ja men ***** bruker også bleie! Han bæsjer også i bleia!"......

Yeaaahhh....han skal ihvertfall ikke bruke bleier til han er fire, banna bein!!!!!!

Det er nok mange barn som ikke er klar for å slutte med bleia før de er 3.5-4 år, tror nok de må være klare for det selv for at man skal få de til å slutte med det.
Eneste man kan gjøre er å oppmuntre, men ikke mase og mase og kreve at de skal være uten bleie[&:]

Her hadde jeg han uten bleie når han skulle tisse, men bleie på når han skal bæsje, nå har vi falt en del tilbake så han har mer bleie på seg nå, men han sier fint i fra, men bæsje skal han gjøre i bleien, gjort det 3 ganger i do, men han vil ikke, og når jeg hele tiden spurte han om han heller ville bæsje i do så ente det opp med at han holdt seg og tilslutt fikk kraftig forstoppelse og måtte gi han klyster, så nå sier jeg ingenting og lar han bestemme tempoet[:)]

Men det kommer seg snuppa, det er nok også lettere og få han bleie fri når det ikke er så masse klær som skal på ute, ute i barnehagen og her hjemme har han på bleie pga at han ikke sier i fra om han har masse klær på seg ute, så da har han det foreløpig[:)]
 Men ikke mist motet, dette ordner seg av seg selv etterhvert, en dag så kommer han og sier at han ikke vil ha bleie på lengre[:)][:)]

Her sliter vi og.
han har hatt en periode hvor han ikke vil sitte verken på do eller potte, men har løyst litt opp det da di siste dagene.
han har sakt fra nå 2 dager på rad at bæsjen kommer (han har et tidspunkt på dagen så vet jo det er rett rundt hjørnet) å går på do å setter oss etter hans ønske, så sitter han å roper på bæsjen å "presser" men kommer ingenting, så kler vi på bleien igjenn å sier at han må si i fra når den kommer igjenn men han klarer nå å bæsje uten at vi legger merke til det (han nekter å gå uten bleie).

han har tisset to ganger på potta, men med laaaaaaange mellomrom, så tror dette kommer til å ta sin tid...
vertfall når han ikke vil gå uten bleie...

Niko er også langt fra bleiefri...[;)]

ORIGINAL: Bdancer

høres ut som det går bra med tissingen da (altså at dere er på vei til å få det helt i boks hvertfall).
hva med å sette han på do med bleie og så la han sitte der alene å gjøre fra seg?
han bæsjer altså i trusa, sånn at det går ann å ta på en bleie? eller han har bleie på seg?

Nei han har truser, og får beskjed om at nå har han truse på, så når han nå må tisse eller bæsje må han si fra til oss.

Noen ganger sier han at han må tisse, og det har vært vellykkede tissebesøk på do. Men når han skal bæsje sier han ingenting og bare bæsjer i trusa

Nei, slettes ikke alene.
Her blir han 3 på tirsdag og har null innteresse for dogåing.
Liker heller ikke å bytte bleie...

Ikke alene nei.
Ikke stor interesse her heller..
Her er det alltid at det er tomt! Ingen tiss eller bæsj som må ut....
Men han har bæsjet på do, ikke tisset.. Prøver han alltid før bading, men nei, det er tomt som han sier...

Her er det ikke i nærheten av bleiefri.. Men derimot skifter han bleie selv når han har tisset en del[8D]

Nei. Leander var bleiefri på dagtid i hele sommer og en måned før den tid også, men så måtte vi ta på bleie igjen da barnehagen begynte pga at han fikk do-bæsjevegring pga hard avføring, så da gikk hele avvenningen i dass bokstavelig talt. [>:] De ville ikke la han gå uten bleie når de var ute i barnehagen før den tid heller så de var ikke akkurat til veldig stor hjelp når det gjaldt avvenning. Han har fullstendig kontroll på tissing og bæsjing egentlig men nå har han da funnet ut at det er mindre arbeid for han å bare gjøre det i bleia. [:@]

Back
Topp