Er det bare jeg ????

Hello_Cupcake

Elsker forumet
som syns det er slitsomt å lese dialekt i forum?

Skjønner om folk vil skrive nynorsk, det er jo et skriftspråk.

Men dialekter i skriveform kan jeg godt spare meg for. Hopper alltid "gallant" over både svar og tråder som er skrevet på dialekt.

Ikke for det, dialekter er flott og jeg syns de fleste er flotte og absolutt beriker språket. Men som skriveform [:'(]

Tja de som er veldig vanskelige, men vanlig nynorsk og dialekter fra rundt der jeg bor er helt greit.
Skriver noen ganger på dialekt selv, men er fra vestfold så det er enda lesbart fordet.

har ingen problem med det jeg[:)]

ORIGINAL: Its the MOOPS!

Det er veldig slitsomt, men på den annen side er det en lettvint måte å sile ut de innleggene som uansett ikke er verdt å lese.

ORIGINAL: nemi.marselia

så va d på han ijænn

haha, jeg har rett som det er litt problemer med å forstå deg. Jeg høres ut som et skolebarn som skal lære å lese hehe [:D]

ORIGINAL: Årolilja

så va d på han ijænn

haha, jeg har rett som det er litt problemer med å forstå deg. Jeg høres ut som et skolebarn som skal lære å lese hehe [:D]

haha snes æ høre dæ[8D][:D]

ORIGINAL: *Bianco*

har ingen problem med det jeg[:)]

ikke jeg heller. synes det er gøy å lese på dialekt, jeg. [:)]

så va d på han ijænn

Dette er ikke et angrep på folk som skriver dialekt.

Men jeg vil tro at man ønsker å få folk til å lese tråder man skriver og svarer på. Man øker derfor ikke sjangsen for det ved å skrive på dialekt.

Hvis alle her inne skulle skrive på dialekt, hadde det blitt veldig slitsomt.

Hvorfor skriver ikke du f.eks. på nynorsk eller bokmål?

enig med deg men folk får skrive som de ønsker.[:)]

Jeg bare hopper over de trådene som er vanskerlige å lese[;)]

ORIGINAL: Hello_Cupcake

så va d på han ijænn

Men jeg vil tro at man ønsker å få folk til å lese tråder man skriver og svarer på. Man øker derfor ikke sjangsen for det ved å skrive på dialekt.

har dyseleksi, så norsk har æ aldri lært å slit ækstremt m å læs, men prøve
ja kunne skreve bokmål men orka ikkje sett m ordboka, å har skreve dialækt sia æ blei medlæm her før over 4år sia, å har aldri problem m å få svar på trådan[;)]

ja kunne skreve bokmål men orka ikkje sett m ordboka, å har skreve dialækt sia æ blei medlæm her før over 4år sia, å har aldri problem m å få svar på trådan[;)]

Jeg forstår deg helt utmerket, men så snakket exen min en blanding av sørlending og nordlenning så er kanskje ikke så rart da [:)]

så va d på han ijænn

Jeg svarer på tråder som er skrevet på dialekt, og det er det nok flere som gjør også[:)] De som ikke gidder å lese tråder på dialekt får jo bare la vær å svare, tviler på at det er et alt for stort tap for trådstarter.. Det er ikke alltid jeg orker å lese igjennom innlegg som er så lange at de tar 5 min å lese heller, men jeg tror ikke at trådstarter lider noe nød av den grunn[:)] Er alltids folk som gidder å lese igjennom innleggene og svare uansett..

Da synes jeg faktisk at det er mer slitsomt å lese de trådene/svarene som er skrevet i ett.  Altså ikke linje-bytte eller mellomrom mellom avsnittene..

Dialekt gjør meg ingenting!

Men ser mange har "problemer" med det.. Lager t.o.m avstemming om man sier et ord på den eller den måten..  det synes jeg er tåpelig!!  Vi er da et land med mange fler dialekter enn bokmål!! 

Bruk fantasien og les resten av setningen så forstår man hva det ene ordet betyr.

så va d på han ijænn

Ja da har du en meget god unnskyldning for å skrive dialekt.

ORIGINAL: Windy

Da synes jeg faktisk at det er mer slitsomt å lese de trådene/svarene som er skrevet i ett.  Altså ikke linje-bytte eller mellomrom mellom avsnittene..

Dialekt gjør meg ingenting!

Men ser mange har "problemer" med det.. Lager t.o.m avstemming om man sier et ord på den eller den måten..  det synes jeg er tåpelig!!  Vi er da et land med mange fler dialekter enn bokmål!! 

Bruk fantasien og les resten av setningen så forstår man hva det ene ordet betyr.

Haha ja det er tåpelig syns jeg også.

ORIGINAL: sofie25

så va d på han ijænn

Signere.. enkelte innlegg har til å gjentas..

hehehehehe sorry, var desverre ikke pålogget på generelt de 100 andre ganger dette temaet har blitt diskutert.

Det er verre med sms-språk, syns jeg.

Noen her inne er jeg så vant til at skriver på dialekt at det blir merkelig for meg når de ikke gjør det. Som hoppande teltplugg og nemi feks. Nemi skrev et innlegg på bokmål for en tid tilbake, og jeg syns det var kjemperart, og helt feil.

Det heter; er det bare MEG som... osv.. Siden vi nå var i det pirkete hjørnet... [8|]

Back
Topp