Er det bare jeg...

Brud2013

Gift med forumet
som ikke vil vite kjønnet på nurket i magen, her på januarforum?

Har inntrykk omk at alle vil vite hva det er ....
Hehehehe

Klarte bare ikke å la være å spørre vi. Stoler ikke 100% på at det er ei jente likevel, men...

Er ikke lett å være nysgjerrig asså...[:D]

[;)]Bare for at vi er så nysgjerrige, veldig glad for at vi vet det, ville ikke ha endret på det. Men forstår godt hvis du ha det som en overraskelse, slik er vi heldigvis så forskjellig alle sammen[:D]

Jeg har to jenter fra før,og de gangene ville vi ikke vite det.Når vi var på ultralyd ville min mann vite det,men ikke jeg så da fikk ikke han vite det heller.Jeg lovde han derfor at om det ble flere skulle han få bestemme,og han ville vite det.Det er grunn til at vi vet det,men syns nå det er kjempe morro.Siden vi får gutt,og har jenter fra før var det veldig greit,for da slipper jeg jo og ta ned og vaske alle klær som er typisk jente.I tilegg er det veldig morro og kunne begynne og kjøpe litt klær.Men skjønner godt de som ikke vil vite det,det er jo noe av spenningen.Hadde nok ikke visst det her heller,om ikke min mann gjerne ville[:D]

Her i huset er vi litt ubestemte. Jeg ville i utgangspunktet vite, men så ville mannen helst vente og så har jeg blitt mer og mer overbevist om at vi like gjerne kan vente. Jeg vil i hvert fall vite 100% sikkert og ikke kanskje, så når jormor var usikker på UL i går sa jeg fra at da kunne det være det samme.

Og hver gang jeg kikker på babyklær blir jeg dyttet mer over i "vil ikke vite" leiren, bare på pur F. Det irriterer meg noe så inni granskauen at det nesten ikke finnes "nøytrale" babyklær. Ok, det finnes ensfargede klær - mest hvite, men noen i ganske nøytrale farger, men så fort det er noe trykk eller noe så er det liksom så veldig "guttete" eller "jentete" at jeg blir helt sprø. Det er jo greit at man vil at det skal være mulig å se om babyen er gutt eller jente, men man kan jo oppnå det uten at alt må være enten rosa eller lyseblått (eller biltrykk eller blomster), vel? Kan det være nødvendig å dytte de stakkars små barna inn i kjønnsrollemønster allerede fra dag 1? "Nei, du kan ikke leke med biler du som er jente..." hører jeg liksom i bakgrunnen. [:@]

Sorry, liten utblåsning der. Men altså, nei vi har i hvert fall ikke spurt og kommer dermed sannsynligvis ikke til å få vite det (skal på ny UL i uke 32, men spør vel ikke da heller).

vi ønsker heller ikke å vite det (kjenner folk som har fått vite "feil" kjønn..selv om det er skjeldent) Vi er selvsagt spent og nygerring på hva det blir, men klarer godt å vente. Vi visste heller ikke hva det ble med datteren vår. Det er jo litt morsomt å spekulere litt også....

Vi blir aldri helt sikre før ungen er ute. Som sagt tidligere så fikk søskenbarnet mitt vite i 8 mnd at det blei ei jente og det ble en Marius.
Har ikke ønsket å vite kjønnet med de andre to, men dette blir mitt siste barn og min siste sjanse til å få oppleve kjønnet på forhånd. I tillegg har jeg tatt vare på alle klærne etter de andre som er en avhvert og av praktiske grunner valgte vi å få vite kjønnet. Legen er jo ennå usikker om det blir en jente, men tiden vil vise.

ORIGINAL: lattermild

Her i huset er vi litt ubestemte. Jeg ville i utgangspunktet vite, men så ville mannen helst vente og så har jeg blitt mer og mer overbevist om at vi like gjerne kan vente. Jeg vil i hvert fall vite 100% sikkert og ikke kanskje, så når jormor var usikker på UL i går sa jeg fra at da kunne det være det samme.

Og hver gang jeg kikker på babyklær blir jeg dyttet mer over i "vil ikke vite" leiren, bare på pur F. Det irriterer meg noe så inni granskauen at det nesten ikke finnes "nøytrale" babyklær. Ok, det finnes ensfargede klær - mest hvite, men noen i ganske nøytrale farger, men så fort det er noe trykk eller noe så er det liksom så veldig "guttete" eller "jentete" at jeg blir helt sprø. Det er jo greit at man vil at det skal være mulig å se om babyen er gutt eller jente, men man kan jo oppnå det uten at alt må være enten rosa eller lyseblått (eller biltrykk eller blomster), vel? Kan det være nødvendig å dytte de stakkars små barna inn i kjønnsrollemønster allerede fra dag 1? "Nei, du kan ikke leke med biler du som er jente..." hører jeg liksom i bakgrunnen. [:@]

Sorry, liten utblåsning der. Men altså, nei vi har i hvert fall ikke spurt og kommer dermed sannsynligvis ikke til å få vite det (skal på ny UL i uke 32, men spør vel ikke da heller).

Helt enig!!!
Vanskelig å finne noen klær som "ikke" er beregna på gutt eller jente...

Må jo ha klær vi å...
Grått kunne det jo ha vært litt mer av, ikke bare hvit....

ORIGINAL: Jenta-83
Må jo ha klær vi å...
Grått kunne det jo ha vært litt mer av, ikke bare hvit....

Ja, eller hva med en grønn sparkebukse med gule ender på? Hvorfor skal det på død og liv være blonder eller noe også sånn at det blir for jentete for en guttebaby?

Vi ville vite, men jordmoren kunne ikke si det med 100% sikkerhet, men hun mente at det var en gutt. så nå er vi litt forvirret. Tror fortsatt at det er en gutt, men er veeeeeldig fristet til å ta ekstra ultralyd for å få sjekket dette. Da tenker man "var det kanskje like greit å ikke spørre om kjønn på UL"? Har hørt så mange historier no om at legen/jordmor kan ta feil av kjønn. Så det blir grønne, hvite og gule klær her også!

Vi valgte å ikke vite hva det blir. Jeg var veldig nysgjerrig, men klarte å holde meg [:D]

Vi hadde nok fått visst det uten å spørre vi..noen ting kan ikke skjules når de dukker opp på skjermen..ikke engang for "utrente" øyne..hehe [;)]

niiks,vi ville ikkje vite det!!

Vi kunne ikke velge om vi ville vite det eller ikke, nurket vårt spriket med beina... Og når jordmor har vinkelen rett på, så var det ikke tvil[:D]

Back
Topp