Er det bare jeg?

Lykkehjerte

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
Er det bare jeg som ikke skal ha tidlig ultralyd, som ikke har tatt hcgprøver og som ikke får spesiell oppfølging?

Jeg har ikke hatt noen grunn til det før, så har aldri hatt det når jeg var gravid med de andre barna mine, men etter å ha gått med et dødt foster i x antall uker, og trodd at alt var ok, så føler jeg litt på det at jeg vil sjekke at alt er ok denne gangen.. Har ikke fått noe ennå, men har lyst.. :) det var bare 3 uker til jeg skulle vært på den ordinære ul da jeg begynte å spotte i høst.. grusomme greier..

Dersom alt fortsetter å gå bra, kommer ikke jeg til å dra på tidlig ul (selv om jeg har veldig lyst :P )

Nei jeg også.. Første legetime i uke 10-12, ordinær ul mellom uke 17-20, og ikke noe mer utenom de vanlige kontrollene..:)

Som hun over skriver. Når man først har opplevd en MA. Hvor kroppen fortsetter å gi symtomer, det kommer verken blødninger eller smerter. Så etter fem uker finner ut at fosteret Jar vært dødt i hele 5 uker så blir det en selvfølge å ønske seg å sjekke opp med ultralyd litt tidligere. Veldig kjip følelse når kroppen har " lurt " deg så lenge..

Overhode ikke meningen å gi inntrykk av at jeg synes de som bekymrer seg og derfor har hyppigere kontroller er teite! I min første graviditet var jeg på tidlig ultralyd i uke syv og uke ni pga blødninger, så jeg har vært der jeg også. Bare har en ro denne gangen, selv om jeg overhode ikke føler meg gravid. Distansert kanskje, jeg vet ikke. Men deilig å ikke være redd og engstelig..

Det er nok vi som har hatt litt vonde opplevelser som er litt ekstra "ivrige" før vi vet helt sikkert at det er noe der som vokser!

Jeg trenger det ikke, men fikk det på sykehuset sist i uke 12.pga stor sjangs til å få tvillinger. Det er greit å oppdage så tidlig som mulig for å få riktig oppfølging OM det er det. Så skal høre om jeg får henvisning til det denne gangen også. Men det er ikke noe jeg må pga.helsemessige årsaker, det er mer for å finne ut om det er tvillinger og få riktig oppfølging :) Hadde det ikke vært så mye tvillinger i familien hadde jeg nok ikke tenkt på ul en gang :P Var legen min som sa det sist og ordnet med time :P

Back
Topp