Er det bare jeg?

Astra

Elsker forumet
Er det bare jeg som holder på å innarbeide rutiner med snuppa?
Har laget rutiner siden vi kom hjem fra barsel jeg...
En venninne av meg lo da jeg fortalte at jeg badet snuppa 20.30
og fikk henne i seng senest 21.00.
Men jeg synes det er greit med rutiner jeg...

Synes det er for tidlig nå,men når han er rundt 3-4 mnd blir det nok mer rutiner på ting.
Nå er eneste rutinene å få på pysj rundt 20-21. 

eg tykkjer det er greitt med rutiner. Har ikkje så mangen enno, men me kjem nok til å innføre dei ganske raskt. Med Marcus begynte me med ein gang han start å bli litt tidligerer trøtt på kveldene. Da var det pysj og bad klokka sju, pupp og kos og senga klokka halv ni-ni. Han innretta seg utrulig fort etter desse faste rutinene. Han visste kva som skulle skje. Eg trur det gjer det lettere for bebisene å forstå verden rundt, seg, fordi ulike handlinger seg i gang nye etc, og da veit dei kva som skal skje, og dette fører til tryggleik. Etter min meining. Så eg ler ikkje av deg!

Jeg syns det er greit og begynne med rutiner med en gang, snuppa mi er 3 uker gammel i morra og vi begynnte med faste rutine så fort vi kom hjem fra sykehuset. Jeg og samboeren min bader ho sammen hver kveld klokka 21.00 etter det spiser hu og så legger hu seg for natta.. Siden hu får flaske så spiser hu oxo fast hver 4 time. er egentlig litt godt med de rutinene syns jeg for da får man litt tid til å være et par igjen oxo, og jeg kom mye fortere tilbake til det normale her hjemme igjen.
Men det er jo opp til hver enkelt hva man velger og gjøre angående rutiner.. man gjør jo det man selv føler for.. [:D]

Synes også det er greit å få lagt babyen inne på soverommet rundt 21 selv også. Da det er deilig å få litt "voksenstund" alene på stuen sammen med samboer.

Hun får styre som hun vil selv enda. Prøver å gjøre litt forskjell på natt og dag ved at hun sover ute om dagen og inne om natta. Dessuten syns jeg det er litt greit å dra henne med meg hit og dit uten å måtte tenke på at vi må hjem til da og da fordi hun skal bade å ha på pysj. Men er vi hjemme, så tar jeg på henne pysjen i halv 8-8 tiden, så sant hun er våken. [:)]

ORIGINAL: laban2

Jeg har lest at det ikke går an å få noe særlig rutine på så små barn......eneste rutinen jeg har er at hun legges i vogga rundt elleve...[:)]

Det har jeg og lest. Men vil prøve og få mer rutiner etter han er 6 uker. Det er vell bare og prøve og prøve, så vil han vell skjønne hva som skjer til slutt. [:)]

Back
Topp