Er det bare jeg som er

Ett-mars-hopp

Forumet er livet
veldig fattig, eller hva?!?

ORIGINAL: Fridasinmamma

Sånn rundt regnet (meg selv som har satt meg ned.. for å se litt på hvordan det kan bli) Så vil jeg sitte igjen med 4000 kr.. dette skal da gå til lege, medisiner, klær til både meg og snuppa, røyk, brus osv osv.

Ut fra dette innlegget (over) føler jeg meg veldig sånn, hvertfall. Jeg har ikke i nærheten av det halve til ting som ikke er 'faste' utgifter...

Her sliter vi med penger... ikke mye vi har å rutte med i mnd etter at alle regninger osv er trukket.
Så alene er du ikke[;)]

Hehe, jeg sitter med 4000kr i mnd.
Så jeg sitter igjen med nothing.

Heldigvis tjener mannebeinet endel bedre og betaler ca alt.
Om ikke hadde jeg hatt på meg samme joggebukse som under fødselen og samme hårsveis enda.. 1,5år etter.

En dag kan det hende du har 4000 .- til overs og da kan det hende du oppdager at selv ikke det er helt nok til alt man burde hatt. [;)]Og den dagen håper jeg ikke du blir quotet slik som Frida sin Mamma.[;)]
For henne er dette strevsomt og hun syntes ikke det er hyggelig med separat økonomi. Litt tatt ut av kontekst det her, men om det var meg som var blitt quotet på denne måten ville jeg følt meg fremstilt som utakknemlig og grådig. Bare en liten tanke [8|][;)]

ORIGINAL: RedElf

En dag kan det hende du har 4000 .- til overs og da kan det hende du oppdager at selv ikke det er helt nok til alt man burde hatt. [;)]Og den dagen håper jeg ikke du blir quotet slik som Frida sin Mamma.[;)]
For henne er dette strevsomt og hun syntes ikke det er hyggelig med separat økonomi. Litt tatt ut av kontekst det her, men om det var meg som var blitt quotet på denne måten ville jeg følt meg fremstilt som utakknemlig og grådig. Bare en liten tanke [8|][;)]

ja, en ting er å lage en egen tråd som omhandler økonomi - noe annet er det å quote en person med setning og nick[8|]

En liten tanke er vel også at det kan være ganske nedverdigende å få høre at mye mer enn det du har er alt for lite... [;)]

For jeg har da vært i jobb og tjent det dobbelte av hva min kjære nå får inn til hele familien på fem, men har valgt å heller skaffe meg en utdannelse...

Men jeg må bare beklage til frida sin mamma om hun føler seg tråkket på. Det var ikke intensjonen. Jeg håpet bare å være i en felles gjeng og føle at vi ikke ble tråkket på fordi det var ille å ha mer enn det andre sliter med...

ORIGINAL: Lillepooh

En liten tanke er vel også at det kan være ganske nedverdigende å få høre at mye mer enn det du har er alt for lite... [;)]

For jeg har da vært i jobb og tjent det dobbelte av hva min kjære nå får inn til hele familien på fem, men har valgt å heller skaffe meg en utdannelse...

Ja. Også er det de som har fullført utdannelse og har den jobben som gjør at de tjener disse pengene som gjør at de har mer til overs i månenden enn deg. Og jeg ser ingen grunn til å klippe og lime trådene dems rundt her inne som eksempler for det.

Og at man syntes det er nedverdigende å vite at det finnes mennesker som tjener mer enn en selv.... Det virker for meg som et tynt argument. [8|]

Ja. Også er det de som har fullført utdannelse og har den jobben som gjør at de tjener disse pengene som gjør at de har mer til overs i månenden enn deg. Og jeg ser ingen grunn til å klippe og lime trådene dems rundt her inne som eksempler for det.

Og at man syntes det er nedverdigende å vite at det finnes mennesker som tjener mer enn en selv.... Det virker for meg som et tynt argument. [8|]

Det er jo ikke det at man har mer penger som er det, det er det at man da ikke føler man har nok med de pengene, mens andre føler da at de har nok, og har ikke i nærheten det samme...

Det er jo ikke det at man har mer penger som er det, det er det at man da ikke føler man har nok med de pengene, mens andre føler da at de har nok, og har ikke i nærheten det samme...

Dette blir jo ganske så individuellt da. Hva man tjener og hva man har som utgifter i måneden.... Hva man anser som grensen for å være blakk og hva som er å ha "penger til overs".

F.eks:
Mannen min er snart blakk når han har 1500 .- igjen, men jeg syntes det er mange penger.

Forstår poenget ditt, men syntes det å bruke andres innlegg for å få frem poenget var unødvendig... uansett om Frida sin mamma syntes det eller ikke...

Meg om det...

Forstår poenget ditt, men syntes det å bruke andres innlegg for å få frem poenget var unødvendig... uansett om Frida sin mamma syntes det eller ikke...

Meg om det...

Jo men akkurat der tenker jeg at om hadde jeg laget et scenario som hadde vært det samme, men sagt at det var Kari Nordmann som følte sånn, så ville jo alle sett at det var det utsagnet jeg hadde lest og blitt inspirert av...?!?

Meg om det...

Jo men akkurat der tenker jeg at om hadde jeg laget et scenario som hadde vært det samme, men sagt at det var Kari Nordmann som følte sånn, så ville jo alle sett at det var det utsagnet jeg hadde lest og blitt inspirert av...?!?

Man kan vrenge og vri så mye man vil... Jeg ville syntes det ville vært ufint å bli qutotet slik som du gjorde her. Du syntes det er greit.
Smaken er som baken. Den er delt. [;)]

Forresten enig i at du ikke burde qoute det inn i en ny tråd slik.

Kunne heller skrevet noe som:

Er det bare jeg som er fattig?
Set at andre har over 4000 til overs til diverse ting.
Føler meg fattig i forhold!

ORIGINAL: StinkiStini

Ja, kan godt se den, men jeg ser selv ikke at det hadde gjort store forskjellen når man da like vel hadde *sett* hvem og hva det henspeilet til, men skal nok huske på det til neste gang...[;)]

ORIGINAL: StinkiStini

Ja, kan godt se den, men jeg ser selv ikke at det hadde gjort store forskjellen når man da like vel hadde *sett* hvem og hva det henspeilet til, men skal nok huske på det til neste gang...[;)]

Jeg har ikke lest den andre tråden så hadde ikke hatt peiling.

ORIGINAL: Drømmeren

Her sliter vi med penger... ikke mye vi har å rutte med i mnd etter at alle regninger osv er trukket.
Så alene er du ikke[;)]

Back
Topp