Er det bare jeg som er litt merkelig når det kommer til å fortelle nyheten?

Vesle Helmine

Betatt av forumet
Jeg synes faktisk at det er lettere å si det til folk jeg ikke kjenner så godt, enn å si det til familien min. Har fortalt det til mamma, men ikke brødrene og søsteren min, faren min og kona, eller svigers, men har sagt det til de nærmeste venninne mine, naboen, barna mine og folk jeg har vært på kurs med. IKKE til noen av plassene jeg jobber! Jeg
har liksom ikke lyst til å si det.

Nei det er ikke bare deg.
Det er flere jeg ikke gidder si det til. Føler ikke for det.
Kjenner det blir litt lettere etterhvert med noen, men orker ikke alt oppstyret.
De kan finne det ut selv. gidder ikke annonsere det til hele verden

Godt å høre! Mannen min begynner å bli litt klar for å fortelle det, men jeg kjenner at jeg ikke ønsker å være tilstede når han sier det :-) Redd for teite kommentarer tror jeg.

Teite kommentarer får du nok uansett.
Noen folk vet bare ikke hva de skal og ikke skal si i slike situasjoner.
Og mangen som vil være morsomme og kommentere pupper og/eller mage.

Hvis du skal være med når dere sier det til noen, pass på at du er i skikkelig godt humør først =) Det er det eneste som hjelper meg å holde meg fra å klikke på folk og morsomhetene deres =P

Vi er vell alle så forskjellige når det kommer til slike ting. Det jeg tenkte på var at jeg ville at de nærmeste skulle få vite det fra oss, og ikke fra andre. Så de fikk vite det først. Men det kommer jo ann på hvordan slektsforholdene og er da. Jeg har vært så kvalmen, at vi valgt å fortelle det i uke 8 ca. For å gjøre det lettere for oss selv, enn å dikte opp "dekkhistorier";-) Det viktigste er uansett dere, og hva dere føler for. Så får alle andre respektere det tenker jeg;-)

jeg sa det først på jobb, for å få støtte og tilrettelegging i den grad det går.. så har jeg sagt det til mine 2 nærmeste venninner som kjenner historien vår med prøving og misting.
men vår sønn på 3 år sier det av og ti,l og i sta greide han å si det til storebroren sin... og hvis han sier det til sin mor så vet hele byen det i kveld... så da må vi si det til familien :P

Nei du er ikke alene :P Jeg fortalte det til den personen jeg så for meg var min bestevenninne, og det første hun sa var at jeg kom til å bli feit... Og siden har ho bare kommet med bemerkninger om at jeg har lagt på meg masse og ser feit og fæl ut, når jeg faktisk har gått NED 5kg siden jeg ble gravid.. Så etter det, har jeg alltid vært kjempenervøs for hvordan folk reagerer.. men er bare ho som er teit sånn sett, heldigvis =)

Silje91 skrev:
Nei du er ikke alene :P Jeg fortalte det til den personen jeg så for meg var min bestevenninne, og det første hun sa var at jeg kom til å bli feit... Og siden har ho bare kommet med bemerkninger om at jeg har lagt på meg masse og ser feit og fæl ut, når jeg faktisk har gått NED 5kg siden jeg ble gravid.. Så etter det, har jeg alltid vært kjempenervøs for hvordan folk reagerer.. men er bare ho som er teit sånn sett, heldigvis =)

Spør henne om hun er missunnelig siden hun er så frekk!
Hadde jeg fått slike kommentarer fra ei jeg så på som mi beste venninne hadde jeg blitt ganske så forbanna å hu hadde fått klar beskjed!

En ting er å spøke, men sleipe kommentarer som det, får meg med gang til å tenke på sjalusi.
Har vært der selv.
Etter å ha mistet for 1 1/2 år siden så har vi prøvd og prøvd, men ingenting skjedde.
Og flere og flere venninner ble gravide. Det stakk! Hvorfor ikke meg?
Men nå endelig! =D
Men ja sånn anyway, så tror jeg hun kan være hun er sjalu. ;)
Så IKKE ta det til deg! =)

Var mye enklere å fortelle det til venner og kolleger, enn foreldrene mine f.eks. Syns det er skikkelig kleint overfor dem, vet ikke hvorfor det er sånn. I tillegg ante det meg at de ikke kom til å juble akkurat, så det gjorde nok også sitt til at de ikke var de første som fikk vite det denne gangen. Nå vet "alle" det.

Silje91 skrev:

Lite frekt sagt av hu venninna da. Høres jo ut som hun bare er sjalu. Og det at hun prøver å bryte deg ned er direkte kvalmt. 

Bublan skrev:
Var mye enklere å fortelle det til venner og kolleger, enn foreldrene mine f.eks. Syns det er skikkelig kleint overfor dem, vet ikke hvorfor det er sånn. I tillegg ante det meg at de ikke kom til å juble akkurat, så det gjorde nok også sitt til at de ikke var de første som fikk vite det denne gangen. Nå vet "alle" det.

Kommer jo an på hvordan forholdet til dine foreldre er.
Min mor og stefar jublet og danser rundt da vi sa det.
Min far var litt mer reservert "må ikke gå over styr, dere har jo mistet en gang før, vent med å juble til du er 12 uker" (og når jeg sa det var jeg 10 uker....

Sambo sine foreldre gjettet det med å si "vokse d folk i na?" og lo høyt.
Noen jublet, andre var mer "å ja, så koselig"

Min farmor Danset rundt, jublet og sang "JEG SKAL BLI OLDEMOR FØR JEG BLIR 70!!!! WOOHOOO"
Det var utrolig kjekt å fortelle det til henne. Hun ønsket seg oldebarn like mye (om ikke mer!) som jeg ønsker meg barn =)

Jmd skrev:

Bublan skrev:

Kommer jo an på hvordan forholdet til dine foreldre er.
Min mor og stefar jublet og danser rundt da vi sa det.
Min far var litt mer reservert "må ikke gå over styr, dere har jo mistet en gang før, vent med å juble til du er 12 uker" (og når jeg sa det var jeg 10 uker....

Sambo sine foreldre gjettet det med å si "vokse d folk i na?" og lo høyt.
Noen jublet, andre var mer "å ja, så koselig"

Min farmor Danset rundt, jublet og sang "JEG SKAL BLI OLDEMOR FØR JEG BLIR 70!!!! WOOHOOO"
Det var utrolig kjekt å fortelle det til henne. Hun ønsket seg oldebarn like mye (om ikke mer!) som jeg ønsker meg barn =)

Jeg mener at jeg har et godt forhold til foreldrene mine, sånn ellers Men det er enkelte ting jeg fortsatt syns det er kleint å snakke med dem om. Syns det var rart å fortelle dem det de to første gangene også. De forguder de to eldste, og er helt fantastiske besteforeldre. Men jeg mistenker dem for at de syns at vi skulle stoppe etter to, min mor er jeg helt sikker på at hadde tenkt ut det for meg

når jeg fortalte mine foreldre om eldste mann, sier moren min spontant : Hvordan fikk dere det til???

nei, du er ikke rar. Jeg sa det til søsteren min som spredde det i familien. Sjefen og bestevenninna mi var ikke noe stress. De andre får bare se den voksende magen :P

Jmd skrev:

Silje91 skrev:

Hadde jeg fått slike kommentarer fra ei jeg så på som mi beste venninne hadde jeg blitt ganske så forbanna å hu hadde fått klar beskjed!

En ting er å spøke, men sleipe kommentarer som det, får meg med gang til å tenke på sjalusi.
Har vært der selv.
Etter å ha mistet for 1 1/2 år siden så har vi prøvd og prøvd, men ingenting skjedde.
Men nå endelig! =D

Ja, er ganske irriterende og ikke minst sårende å få sånt slengt i trynet hver gang :P kan jo hende ho er sjalu, det vet jeg ikke, syns bare det er litt rart egentlig når ho er som ho er... Kan jo hende det bare er en fasade :p tror jeg bare lar ho være en stund jeg, tenke litt på ting ho sier...

Jeg har heller ikke fortalt det til noen av mine kollegaer:p

Ta det i ditt tempo. Med første var jeg gira på å fortelle det til alle, men nå er det annerledes. De nærmeste vet det og resten finner det ut når magen blir større.Nyt hemmeligheten din emoticon

off, lite koselig når hun sier slikt da. Skulle trudd hun var der for å støtte og være glad sammen med deg uansett om hun er sjalu eller ikkje...
Får bare prøve å ikkje ta det til deg, vær heller glad for den lille babyen som vokser hos deg;)
men eg og hadde blitt skikkelig såret altså...

Silje91 skrev:

Jmd skrev:

Silje91 skrev:

Har vært der selv.
Men nå endelig! =D

Ja, er ganske irriterende og ikke minst sårende å få sånt slengt i trynet hver gang :P kan jo hende ho er sjalu, det vet jeg ikke, syns bare det er litt rart egentlig når ho er som ho er... Kan jo hende det bare er en fasade :p tror jeg bare lar ho være en stund jeg, tenke litt på ting ho sier...

off ikkje mye koselig når hun sier slikt da. Hu burde vært der og støttet og vært glad med deg uansett om hun er sjalu eller ikkje...
Du får bare prøve å ikkje tenke på det hun sier men eg og hadde blitt skikkelig såret altså..
Får glede deg over den lille babyen som vokser hos deg;) <3

Back
Topp