Er det andre som skal duotest/dobbeltest?

CurlyGirl

Glad i forumet
VIP
Jeg skal ta dobbeltest. Er det andre? Har dere i så tilfelle fått dato for blodprøve?

Vi har sagt vi vil. Sitt å vente på UL nå å får svar etter det om blodprøver osv håpe æ.

Jeg har fått time 11. april. Da vil jeg være 8+5. Det stod ikke noe i brevet om hva som skjer på denne timen. Så jeg vet ikke om det bare er en samtale, eller om blodprøven også skal tas da.

Blodprøva etter uke 9 å ul me nakkescanning uke 11-14. blodprøva ska seinest taes 5-6 daga før ul.

Jeg tar denne testen først og fremst fordi jeg er i risikogruppen (over 38) og vil bli beroliget med at alt ser fint ut. Jeg aner ikke hvordan jeg ville forholdt meg til en beskjed om at noe er galt. Det tror jeg er umulig å forutse før man sitter i denne situasjonen.

Last edited:
Blodprøva etter uke 9 å ul me nakkescanning uke 11-14. blodprøva ska seinest taes 5-6 daga før ul.

Enkelte steder tar de begge deler på samme dag, så dette stemmer jo ikke praksis selv om det er anbefalt :)

Enkelte steder tar de begge deler på samme dag, så dette stemmer jo ikke praksis selv om det er anbefalt :)

Gla æ sogne til st.olavs som ligg fremst i landet i foster diagnostik æ å får den måten som e mest anbefalt.

Gla æ sogne til st.olavs som ligg fremst i landet i foster diagnostik æ å får den måten som e mest anbefalt.

Jeg tror nok ikke at de tar begge deler på samme dag fordi de ikke vet hva som er anbefalt, men at dette gjøres enkelte steder i Nord-Norge av mer praktiske hensyn :)

Jeg tror nok ikke at de tar begge deler på samme dag fordi de ikke vet hva som er anbefalt, men at dette gjøres enkelte steder i Nord-Norge av mer praktiske hensyn :)
Sniker fra mai:) taes samme dag på riksen også..det er bare for å gjøre det enklere så man slipper frem og tilbake..har ingenting med resultatet og gjøre;)

Sniker fra mai:) taes samme dag på riksen også..det er bare for å gjøre det enklere så man slipper frem og tilbake..har ingenting med resultatet og gjøre;)

På st.olavs gjør de det sånn at blodprøvesvar foreligg når ul blir gjordt å man kan ha samtale om prøvesvaret samtidlig som ul. Om man tar blodprøver å ul samme dag må man jo tilbake til samtale om prøvesvaret iallefall om det ikke er gode nyheter. Så e gla for rutinen på st.olavs. Uansett så kan æ ta blidprøvan hos fastlegen sa de. Mulig fordi labben ligg i samme by

Ja, det er jo mer praktisk. Hvor langt på vei var du da du tok den?

Ja, det er jo mer praktisk. Hvor langt på vei var du da du tok den?
Var 12+0 Da jeg tok den. Fikk svaret fra ul utregning med engang om sannsynligheten for misdannelser. Så tok det en uke så fikk jeg brev i posten fra blodprøven å den bekreftet ul med 99.4 % sjanse for at alt var bra med fostret.

Da er blodprøvene til duotesten tatt (hos fastlegen). Så e det UL me scanninga 19.april. Om 3 uka.
Kjenne det e litt bobb bobb å ta testen.

Da er blodprøvene til duotesten tatt (hos fastlegen). Så e det UL me scanninga 19.april. Om 3 uka.
Kjenne det e litt bobb bobb å ta testen.
Kommer nok til og gå bra❤ men er alltid nervepirrende med slike tester..

Kommer nok til og gå bra[emoji173] men er alltid nervepirrende med slike tester..

Ja det er det. Er kjempenervøs før ul å jeg. Har jo rukket å hatt to allerede. Å blir sikkert ikke noe mindre nærvøs for den om 20 dager.

Så flott at alt så bra ut Lunina :D
12+0 høres bra ut. Jeg reiser på ferie 12+litt og da rekker jeg det nok akkurat på forhånd. Skal ta TUL neste fredag og så får jeg vel time når de har funnet ut hvor langt jeg er på vei :)

Back
Topp