Er det andre som ikke klarer å følge alderen sin?

fidibbi

Flørter med forumet
Jeg føler meg fortsatt som 19-20år, selv om jeg nærmer meg 30. Jeg føler meg mye yngre enn andre, selv om de er samme alder. Jeg synes fortsatt det er morsomt hvis noen spør om jeg vil ta en kaffe på cafeen,..det er liksom sånn voksne gjør. Eller måten folk snakker på, "så hyggelig" osv
Jeg er student, og har fortsatt ikke vendt meg til tanken på å dra på jobb hver dag og jobbe i flere timer, av den grunn er jeg veldig opptatt av å kunne jobbe med noe jeg liker. Tenk å gå på jobb hele dagen med noe man hater å jobbe med,,, da kjeder man seg omtrent hele livet.
Siden jeg føler meg ung så føler jeg at 20 åringer er like gamle som meg, men jeg vet jeg jo av egen erfaring at de som er 20 ser på en som snart er 30 som voksen/eldre enn dem.

Men hvordan blir man voksen egentlig, føler jeg har gått glipp av noe? Hvordan aksepterer man livets baksider med å bli eldre..alt ansvaret er fortsatt overveldende for meg, jeg venter fortsatt "ubevisst" på at noen snart skal ta over ansvaret, betale regningene, spandere ferie, ..sånne ting foreldre gjør. Men bare så det er sagt så spør jeg aldri foreldrene mine om noe, ikke penger, barnevakt, ingenting.

Jeg kjenner meg litt igjen der ja. Jeg syns liksom også det er så mye som alle andre vet som jeg ikke kan, som f.eks. skatt, regler og ditt og datt. Jeg har ikke en følelse av at jeg skal slippe unna, men mer en følelse at jeg ikke helt strekker til som voksen.

Så sliter jeg med å huske hvor gammel jeg er når folk spør, må faktisk tenke. Jeg er 25, men når folk spør tenker jeg 21-22 max, og syns nesten det er rart at ikke folk reagerer på hvor ung jeg er. :p

Jeg fyller straks 37 år, og føler meg IKKE sååå gammel!:P
Tenk snart 40 år...husker da jeg var yngre at jeg synes mamma var steingammel da hun passerte 40 liksom;)