Er det «farligL å jogge mest vanlig vogn?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Jeg er veldig glad i å jogge :happy: jeg er i mammapermisjon med lillegutt på 2mnd, på 6 ukers kontrollen fikk jeg klarsignal til å jogge igjen. Jeg har tatt en joggetur med barnevognen, og resten uten/når mannn er hjemme. Den ene gangen jeg jogget med junior i vogn, gikk det fint. Han sov, og de var ikke upraktisk for meg

, Vi har en emmaljunga city cross med faste hjul. Men det er jo ingen joggevogn. Er det noen farer å å jogge med vanlig barnevogn? Tenker siden egne joggevogner finnes :scratch eller kan jeg trygt fortsette å jogge med babyen? Er langs anstalt

Tenker ikke det er farlig, men ubehagelig og tungt for deg da hjulene ikke er designet for jogging. Mulig mer slitasje på vogna, jeg vet ikke. Men du kan jo prøve [emoji4]

Nå er det vel en del demping i løpevogner som ikke er der på vanlige vogner. Jeg kan ikke så veldig mye om det, men anbefaler å google eller spørre i butikk. Mannen er løpefreak og kommer til å kjøpe løpevogn for å ha i tilegg til den vanlige vogna.

Tenker at klassiske vogner med fire faste hjul og god demping, som din City Cross er fine å jogge med. Men ville ikke jogget med for eksempel Babyjogger city mini GT (som faktisk heter jogger, haha) eller andre vogner med svingbare hjul som ikke er joggevogner. For de er for pjuske og har jo ikke noe demping.

Tenker at klassiske vogner med fire faste hjul og god demping, som din City Cross er fine å jogge med. Men ville ikke jogget med for eksempel Babyjogger city mini GT (som faktisk heter jogger, haha) eller andre vogner med svingbare hjul som ikke er joggevogner. For de er for pjuske og har jo ikke noe demping.

Det stemmer nok :) jeg jogget på nytt igjen i dag med lillegutt i vogna. Var verken ekstra tungvint, vanskelig eller farlig . Og han sov som en stein. Tror ikke det er noe på problem på jevn asfalt. Vogna er godt dempa ja:)

Jeg hadde ikke jogget med en med 4 faste hjul. Ikke fordi det er farlig, men mer ubehagelig siden den ikke svinger selv liksom :)

Det stemmer nok :) jeg jogget på nytt igjen i dag med lillegutt i vogna. Var verken ekstra tungvint, vanskelig eller farlig . Og han sov som en stein. Tror ikke det er noe på problem på jevn asfalt. Vogna er godt dempa ja:)

Jeg har jogget med vanlig vogn. Gått kjempe bra. Har svingbare hjul og kunne ikke klart å jogge med 4 faste pga dårlig svingradius.

Tror det mest går på joggerens (og baby?) behag. Svingbare Lufthjul og demping er fint og gjør det lettere å løpe. Det et i hvertfall min erfaring, jeg løper ofte med vognen (har tfk Adventure) :) den eneste situasjonen jeg kan tenke meg er «farlig» er om man får høy fart i nedoverbakke (evt sving?) og mister kontrollen eller brått må stoppe. Vognen min har i hvertfall håndbrems som jeg synes er veldig nyttig for gir bedre kontroll. Hvis du skal jogge mye med vognen kan det være verdt det å kjøpe en joggevogn (brukt er det greie priser) og evt kan den brukes som sovevogn i barnehage? :)

Tråden min er over 1 år gammel, kan oppdatere om at det funker helt fint å jogge med vogna :) både for meg og lillegutt :D

Jeg var ikke lest alle innleggene, men svarer uansett.

Der som er «farlig» er at babyen ikke er festet i noen sele i vognen når man løper med dypvogn.
Det er heller ikke brems eller «nødbrems» på din vogn, noe som er veldig lurt.

Ville i allefall investert i seler

Back
Topp