Er deres barn redd for nisser? *litt lang*

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Skjønner ikke hvorfor Frida er så redd jeg.. og mange andre barn.. har jo alltid hørt om det.. at mange barn er redd for nissen.. Han som er sååå snill[:D]

Men seriøst.. hun er livredd enkelte! Var hjemme hos mamma rett før helgen og hun hadde en stor stående nisse på stua.. Frida skrek som en stukken gris! Og nektet å gå inn.. sto og hyla.. og hun så redd ut..

På storsenteret her om dagen så så hun en nisse som satt og spiste grøt.. og det var også farlig.. føler jeg ikke kan gå noen steder jeg.. for hun er jo livredd..

Var spent da jeg skulle pynte i helgen.. Hun fikk se eskene som jeg tok ned fra loftet.. og da rygget hun og løp inn på kjøkkenet.. og der ble hun i over 1 time!

Fikk roet henne... og var spent da den største nissen skulle komme frem.. for han sitter på en stol ute ved kjøkkenet.. Hun glemmer den innimellom.. men pluselig blir hun obs på den.. og da må jeg bære..

Men gjør det rette ved å ha den der ikke sant? Hun må jo bare venne seg til nissene?

Skal sies at hun også har vært redd for leker med lyd.. noe vi alikevel valgte å sette frem.. til syne for henne.. var redd den.. men etter 3-4 dager så ble hun interessert i disse.. og nå leker hun med de[:D]

her er snuppa motsatt, tok på meg nissemaske runda hjørnet hun bare flira dro av skjegget og bare hei mamma..
funnet en del nisser og hun bare åååååååååååååååååååååååååååå  koser, nusser og herjer med de. skal helst ligge i senga med henne om natta.
Syns virkelig synn på barn som er livredd nissen.

jeg fant frem nissen tidlig i den tro at hun kanskje ikke likte de, så hun trengte tid til å se på de men den gang ei.

tips:
ville nok laget et hjørne et sted hvor alle nissene ble plassert, så ikke det var litt her å der. sett de opp i dag. la barnet ditt være med. snakk å beroligge, stryke på nissen å snakke med den..  det jeg kom på nå

ORIGINAL: langtidssniker

her er snuppa motsatt, tok på meg nissemaske runda hjørnet hun bare flira dro av skjegget og bare hei mamma..
funnet en del nisser og hun bare åååååååååååååååååååååååååååå  koser, nusser og herjer med de. skal helst ligge i senga med henne om natta.
Syns virkelig synn på barn som er livredd nissen.

jeg fant frem nissen tidlig i den tro at hun kanskje ikke likte de, så hun trengte tid til å se på de men den gang ei.

tips:
ville nok laget et hjørne et sted hvor alle nissene ble plassert, så ikke det var litt her å der. sett de opp i dag. la barnet ditt være med. snakk å beroligge, stryke på nissen å snakke med den..  det jeg kom på nå

Hadde jeg gjort det der, så hadde hun blitt skrekkslagen stakkars[:)]

Hun er ikke redd de andre nissene hjemme hos oss.. de er liksom ikke sånne ordentlige nisser.. så de går greit.. er bare den ene..

Hun er ikke like redd den nå.. men legger merke til at når hun husker at den sitter der, så vil hun bæres..

vi vil jo komme i utallige hjem med nisser fremover.. kan liksom ikke be alle om å legge vekk nissene sine[;)]

tror de fleste barn er redd nissen jeg - og synes ikke det er så rart - det er en stor fremmed mann med masse skjegg (og i mange tilfeller ufattelig skumle og stygge masker også - de ser jo ut som døde i fjeset)..

hehe,, tror ikke du kan beskytte henne mot alle nisser i julen assa [:D] 

Men prøv bare å ikke lag for mye oppstyr, om hun blir redd, så avfei det litt,: jada.. se så fiiine nissen!! og fokuser
på noe annet i stedet, til slutt er hun  vant til de [8D] (tror jeg da-hehe)

Her jeg bor er det en mann med ekte hvit skjegg, så alle ungene elsker han..
hehe, ganske moro når han er helt vanlig kledd på butikken og ungene løper til han fordi han er jo
nissen.. hehe, men skjønner godt de blir redde de høylytte store mannfolkene med falske masker og skjegg altså.. er nesten redd de selv ![8D]

Selv er jeg livredd når folk kler seg ut med masker/heldrakter/maskotkostymer, uansett hva de skal forestille. Hjelper ikke hvor snille de som er inni er, jeg er så redd for at vedkommende skal komme å ta meg, holde meg fast og ikke slippe selv om jeg viser at jeg ikke vil være med på det! Tror det grunner av at det skjedde meg når vi var i en dyrepark i Spania når jeg var mindre. Da var det en som hadde kledd seg ut som en papegøye som bare plutselig kom bakfra og begyne å kile meg! Det likte jeg ikke i det heele tatt. Den dag i dag kan jeg sette i å grine hvis vi kommer over noen som er utkledd.. Det skjedde når vi var i banken, og det var spareuke. En av de ansatte kledde seg ut som Labb eller Line :s Greide å holde det inne til vi kom ut da, heldigvis.

Det er rart at små barn er så redde, de har jo ikke lignende erfaringer som har gjort dem usikre.. De har jo sett en del folk, vanligvis, så kanskje de er redde fordi nissen ikke ligner på "vanlige" folk? Det må nok en tilvenningsprosess til :))

ORIGINAL: Frøken S

Selv er jeg livredd når folk kler seg ut med masker/heldrakter/maskotkostymer, uansett hva de skal forestille. Hjelper ikke hvor snille de som er inni er, jeg er så redd for at vedkommende skal komme å ta meg, holde meg fast og ikke slippe selv om jeg viser at jeg ikke vil være med på det! Tror det grunner av at det skjedde meg når vi var i en dyrepark i Spania når jeg var mindre. Da var det en som hadde kledd seg ut som en papegøye som bare plutselig kom bakfra og begyne å kile meg! Det likte jeg ikke i det heele tatt. Den dag i dag kan jeg sette i å grine hvis vi kommer over noen som er utkledd.. Det skjedde når vi var i banken, og det var spareuke. En av de ansatte kledde seg ut som Labb eller Line :s Greide å holde det inne til vi kom ut da, heldigvis.

Det er rart at små barn er så redde, de har jo ikke lignende erfaringer som har gjort dem usikre.. De har jo sett en del folk, vanligvis, så kanskje de er redde fordi nissen ikke ligner på "vanlige" folk? Det må nok en tilvenningsprosess til :))

Akkurat sånn har jeg det også!

Snuppa mi er liiiiivredd nissen!! Det går greit med figurer og alt sånt, men er det mennesker som har kledd seg ut, da friker hun helt!

Hun hadde første møte med nissen i barnehagen på fredag. Ungene satt å spiste lunch, når nissen lusket rundt bhg og så litt på vinduene (for å venne ungene til dette). Ane hadde først blitt helt stiv, før hun hadde frika helt ut. Stakkars jenta mi..

Så var vi på julegrantenning i går, da kom jo også nissen. Og med samme resultat som på fredagen.. Ungen ble livredd. Men det gikk greit når vi sto langt unna å så på. Også fikk jeg henta pose med godteri til henne [;)] 
I dag har det gått i "Nam-nam nissen" (altså at hun fikk godteri av nissen), og "hoff hoff nissen" (at nissen er skummel)

Back
Topp