Er dere ute med barna?

I barnehagen som eldste gikk i var de ikke ute med de minste før de var 2år. Mye pga at de fleste ikke kan gå. Men det er jo så absolutt ikke noe galt i å ha de ute nå og la de krabbe rundt ;)
Jeg har ikke gjort det med Felix enda av flere grunner.
Ventet de til barna var 2 år? :o Her er det 9 småbarn på avdelingen, min begynte før hun var to år. Var en eller to på 10 mnd som ikke kunne gå. Noen ganger satt de i vognen, og andre ganger fikk de sitte i sandkassen. Uansett vær (over -10), skal barna egentlig ut å lufte seg uavhengig om de kan gå eller ikke. Er ikke de ansatte litt late om de er inne hele dagen fordi barna ikke kan gå? Skjønner at de dropper å gå på lange turer, men barna kan fint leke ute i bhg.

Ventet de til barna var 2 år? :o Her er det 9 småbarn på avdelingen, min begynte før hun var to år. Var en eller to på 10 mnd som ikke kunne gå. Noen ganger satt de i vognen, og andre ganger fikk de sitte i sandkassen. Uansett vær (over -10), skal barna egentlig ut å lufte seg uavhengig om de kan gå eller ikke. Er ikke de ansatte litt late om de er inne hele dagen fordi barna ikke kan gå? Skjønner at de dropper å gå på lange turer, men barna kan fint leke ute i bhg.

De venter til de er 2år ja...eller det året de blir 2år. Ikke sikkert det gjelder alle bhg i området, men i den var det slik.

Er mye ute og har vært det i hele sommer og høst. Bare synd det har blitt då fryktelig kaldt nå som hele familien har fri!

I barnehagen som eldste gikk i var de ikke ute med de minste før de var 2år. Mye pga at de fleste ikke kan gå. Men det er jo så absolutt ikke noe galt i å ha de ute nå og la de krabbe rundt ;)
Jeg har ikke gjort det med Felix enda av flere grunner.
Oi, 2 år var seint. Jeg synes alle skal være ute fra de er 18 måneder hvertfall. Da kan jo de aller fleste gå.

Synes det er vanskelg å vera så mykje ute, men det er meir fordi eg er usikker på kor mykje/lite han bør ha på seg. Har ein vinterdress han har prøvd som er litt for stor slik at den er litt kranglete å bevege seg.
Skal ut på mandag eller tirsdag og sjå om eg får tak i noko meir.

Vi har vært ute på lekeplassen og skogen et par ganger :) mini stor koser seg!

Synes det er vanskelg å vera så mykje ute, men det er meir fordi eg er usikker på kor mykje/lite han bør ha på seg. Har ein vinterdress han har prøvd som er litt for stor slik at den er litt kranglete å bevege seg.
Skal ut på mandag eller tirsdag og sjå om eg får tak i noko meir.
Ull innerst, fleece over og en dress om dere ikke er ute så lenge av gangen :)

• Liker
Reactions: EJ
Vi var ute og akte i går. Både lillesøster og storesøster. De koste seg masse. Lillesøster fikk jo til og med latterkrampe da vi akte ned den lille bakken. Hun satt i eget akebrett :) Vi var ute ca 20-30 min. Skal ut igjen i dag også. Prøver å bruke tid på å leke med de ute før jeg skal tilbake på jobb igjen.

Min har ingen problemer med å bevege seg i dressen O.o
Dressen her er alt for stor. I den lille tynnere dressen vi bruker i vogna klarer hun det men den blir våt og kald med en gang. Så det er nok dressen som er problemet.

Dressen her er alt for stor. I den lille tynnere dressen vi bruker i vogna klarer hun det men den blir våt og kald med en gang. Så det er nok dressen som er problemet.
Hvilken str bruker hun i dressen? Dressen her er også altfor stor. Str 92, samme 3 åringen brukte i fjor :p Den er ganske lett å bevege seg i kanskje. Fant ikke den i str 86, men den er nok for stiv til at hun klarer å bevege seg.

Hvilken str bruker hun i dressen? Dressen her er også altfor stor. Str 92, samme 3 åringen brukte i fjor :p Den er ganske lett å bevege seg i kanskje. Fant ikke den i str 86, men den er nok for stiv til at hun klarer å bevege seg.
80 ;)
ImageUploadedByBV Forum1419597501.997633.jpg
Den er helt grei. Har også en Reima og den er like stor og ikke noe mindre stiv og Reima er myk og tynn. Så den er bare alt for stor...

Ute i skikkelig snøvær i dag og testa akebrett. Mini var ikke helt fornøyd med snø og vind i ansiktet, og ville helst bæres :p

Vi har vært ute på akebrett idag,men jammen sovna hun ikke der også:-p alt som beveger seg sovner hun i.Så veldig mye ute er vi ikke egentlig,ikke i våken tilstand hvertfall:-p Storedøster var mye ute fra hun var åtte mnd

Vi har vært ute og husket og på små aketurer. Hadde planer om det i jula også, men det ble plutselig så veldig kaldt, så vi må dessverre holde oss inne. Håper det snur snart, så vi får lekt oss litt ute før jeg begynner på jobb igjen.

Har ikke gjort det enda. Men, tenker vi bør gjøre det. Nå er hun syk, men når hun er frisk igjen, skal vi absolutt ut:)

Prøvde i dag :/ Han fikk seg akebrett så mor måtte ut å teste :D Gikk sånn passe... Fant ut at de vanntette "skoene" var blitt for små allerede, så han hadde bare tjukkesokker på og han dro av seg vottene... Ikke noe kult å ikke få tak i noe med fingrene ;) hehe... Så vi satt i snøen i 5 min, da visste jeg ikke om han fremdeles var tørr på beina, og han hadde plukket nok i snøen til å bli kald på fingrene... Så akte vi de 20 meterne hjem igjen, det var heller ikke noen høydare syntes han... Men vi prøver igjen i morgen :D Med noe vanntett på beina ;)

Back
Topp