Er dere ute med barna?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Uten vogn? Bare leker eller utforsker bakken? Sånn som man gjør i barnehagen:)
Vi har vært det et par ganger, har tenkt vi burde gjøre det litt mer.

Prøvd 2-3 ganger.. Han virket litt sånn, hva skal jeg gjøre nå..
Prøve igjen snart:)
Ellers har vi husket litt og slik.. Det syntes han er gøy..

Ja, vi sitter i snøen. Har med spade og bøtte. Hun titter rundt, leker litt med snøen og slår på bøtten med spaden. :)

Nei, jeg venter til hun kan sette seg opp og krabbe litt bedre før vi gjør det. Blir nok litt lekeplass mot våren regner jeg med :)

Har prøvd men hun klarer ikke bevege seg i dressen haha :p Men hun kan sitte å se på storebroren som turner rundt og jeg måker snø. Får prøve å ta på henne den lille dressen en dag selv om den er tynn og ikke vanntett og heller ta mer ull under og ikke være så lenge ute. Hadde vært fint om hun kunne utforske litt ute også. Gjorde det litt i sommer. Tenkte å dra henne litt på akebrett i jula :)

Prøvd 2-3 ganger.. Han virket litt sånn, hva skal jeg gjøre nå..
Prøve igjen snart:)
Ellers har vi husket litt og slik.. Det syntes han er gøy..
Hadde håpet på sånn diger huske på lekeplassen de har laget nå, men nei det ble to dekk. Var en sånn nært oss da eldste var baby og den kunne jeg bare legge han oppi.

Teller akebrett-tur? :) er ikke så mobil i dressen, men har fått ligge på baken og utforske snøen. Også testet ut dissene i en bhg rett bortenfor oss.

Har vært ute 2 ganger. Hittil. Har ikke vært så bra vær før nå.

Hadde håpet på sånn diger huske på lekeplassen de har laget nå, men nei det ble to dekk. Var en sånn nært oss da eldste var baby og den kunne jeg bare legge han oppi.
Ja syntes de bør være flinke til å inkludere de minste også.. Ellers kan du lage noen med babysete.. Den store lekeplassen i sentrum har 2 babysete og der er det ofte kø, så tydelig populært:)

Han hater snøen. Var ute med han i sta, men sur etter tre min krabbing i snøen og stappa huet nedi, da ble det enda verre. Skjønner han godt, stiv som en pinne ble han med klær på å selv om jeg valgte tynn dress med masse ull under. Han er fornøyd hvis han får sitte på akebrettet å kikke da:) Han bryr seg ikke om det går fremover. Ikke antydning til smil en gang. Haha.

Han hater snøen. Var ute med han i sta, men sur etter tre min krabbing i snøen og stappa huet nedi, da ble det enda verre. Skjønner han godt, stiv som en pinne ble han med klær på å selv om jeg valgte tynn dress med masse ull under. Han er fornøyd hvis han får sitte på akebrettet å kikke da:) Han bryr seg ikke om det går fremover. Ikke antydning til smil en gang. Haha.
Jeg tenker de tre minuttene holder i starten:) Det er jo veldig klønete med alle klærne. Her har vi prøvd akebrett, og så har hun fått krabbe litt på bakken etterpå.

Har vært mye ute før det ble kaldt er ikke under 5minus lengre ellet 10minus nå er det bare alt fra 10minus til 40minus til det blir april :)

Nei, det har vi gjort veldig lite av. Hun har først blitt litt mobil denne uka omtrent..

Vi har så vidt vært litt ute. Aketur er tingen ;) nå har han vært småsyk en stund, så vi har holdt oss inne.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har ikke gjort det enda. Men krabber ikke her så føler egentlig at hun ikke er klar for det enda. Ikke så morsomt å prøve å åle seg fremover i en tykk vinterdress? Men hun har jo begynt i bhg nå så regner med at de kommer til å ha henne med ut uten vogn også snart :)
Lyst å prøve å huske litt med henne, men har ikke sjekket ut lekeplassene i nye nabolaget enda :)

Min har ingen problemer med å bevege seg i dressen O.o

Nei ikke egentlig. Syns det er lettere når de kan gå selv :p

Nei ikke egentlig. Syns det er lettere når de kan gå selv :p
Ja, det er klart. Men det er mange som begynner i barnehagen før de kan gå, og i mange barnehager må alle være ute uansett. Og de blir ikke båret rundt. Så det skader ikke å trene litt:) Det er bra for å trene motorikken også, fint å krabbe eller åle seg i ulendt terreng.

Ja, det er klart. Men det er mange som begynner i barnehagen før de kan gå, og i mange barnehager må alle være ute uansett. Og de blir ikke båret rundt. Så det skader ikke å trene litt:) Det er bra for å trene motorikken også, fint å krabbe eller åle seg i ulendt terreng.

I barnehagen som eldste gikk i var de ikke ute med de minste før de var 2år. Mye pga at de fleste ikke kan gå. Men det er jo så absolutt ikke noe galt i å ha de ute nå og la de krabbe rundt ;)
Jeg har ikke gjort det med Felix enda av flere grunner.

Back
Topp