Er dere sykemeldt? ....og hvorfor?

Ra2

Glad i forumet
Det lurer nå jeg litt på da.

Jeg er selv sykemeldt i 20% stilling. Bare fordi jeg rett og slett er sliten og trett. Jordmor anbefalte meg litt slakk for å ikke slite meg ut. Hjelper bra på med 20% selv om det ikke er mye. Skal til legen på tirsdag igjen for videre vurdering. Noen dager tenker jeg at jeg burde klare å være på jobb. Andre ganger syns jeg det er tøft nok som det er med 20% sykemelding. Varierer mellom dårlig samvittighet til at dette er det rette for meg nå....

Hvordan er det for dere?

Er 100% sykmeldt i en 70% som sykepleier. Er pga bekkenløsning. Fikk det i uke 14 og blir bare værre for hver uke. Så med mye dosering av medisiner, gåing, løfting og stelling rett opp og ned så måtte jeg krype til korset. Sliter med dårlig samvittighet jeg også for har vært sykemeldt fra 25/6. Først pga ekstrem kvalme, så svangerskapskløe og nå bekkenløsning. Fått hele pakka..Men men=)

Jeg er sykemeldt 50% fra en 100% stilling som butikksjef. Har en fot som er lengre enn den andre, noe som fører til ekstra belastning og skjevt bekken. Har ikke bekkenløsning, men veldig vondt i ryggen. Og da funker det dårlig å stå og gå på betonggulv dagen lang. Kommer nok til å kutte ned enda mer om ikke lenge. Det blir bare verre. Men gikk sykemeldt ganske lenge forrige svangerskap og jeg kjedet meg ihjel hjemme, så vil holde ut så lenge som mulig.

Er 50% sykemeldt pga pga tretthet, sliten og veldig hodepine. Har blitt sykemeldt en mnd. Håper å kunne jobbe fullt igjen men har gått sånn siden starten av graviditeten og blir egentlig bare verre..

Nei, ikke enda.. men jobber i barnehage på småbarns avdelig og bekkenløsningen blir stadig verre. så blir det vel om noen uker tenker jeg...

Exito skrev:
Er 50% sykemeldt pga pga tretthet, sliten og veldig hodepine. Har blitt sykemeldt en mnd. Håper å kunne jobbe fullt igjen men har gått sånn siden starten av graviditeten og blir egentlig bare verre..

Akkurat sånn jeg har det, men jobber fortsatt 100 %....

Vurderer det ut uka, men mulig jeg trenger litt sykemelding en periode....

ja, sykemeldt siden slutten av juni pga ekstrem kvalme og oppkast. I uke 12 da alt skulle bli så myyye bedre, ble jeg enda verre og innlagt.

Skal til ny vurdering på mandag. Men jeg klarer fortsatt ikke handle/dusje/gå trapper/lage mat/rydde vaske. Ikke alle dager jeg kan kle på meg heller.

Venter tolmodig på at det skal gå over...

Har/hadde dårlig samvittighet for jobben. Jeg er servitør, noe som ikke er forenlig med svangerskapet mitt i allefall. Har ikke så dårlig samvittighet lenger for jeg vet jeg veldig gjerne vil jobbe, føler jeg lever i et helvete med spy og jævelskap og ikke ETT sekund kvalmefri. Har ikke hatt noe sosialt liv på nesten 3 mnd.

Er 100 % sykmeldt på grunn av bekkenløsning :(

Jobber i matvarebutikk og merker at jeg blir fort sliten med hjertebank og vond rygg. I jobben inngår det mye løfting og løping som gjør at jeg får stikking i magen. Snakket med både sjef og jordmor og de sa begge at det va på tide at jeg tok det litt mer med ro. Så da ble jeg 50% sykemeldt. Det å bli sykemeldt 100% va litt for mye for min del, mye på grunn at jeg kjeder meg fort når jeg går hjemme. Må ha en jobb å gå til fikk kun to uker i børjan, men tror jeg skal få forlenget den litt til. Med en gang det blir litt stress stikker det til i magen og det er ikke no gøy!

Nå er tiden til at man skal tenke på seg selv og den lille i magen. 

Eg har vert 100% sjukemeldt i 2 uker no, pga at eg plutselig blei kvalmere enn vanlig og kastet opp så og si alt eg spiste, Var så deilig å bare vere heime i 2 uker! var nesten ikkje kvalm da!
så no har eg jobba 40% og neste uke skal eg jobbe 60%.. for å se kordan det går.. men eg kjenner eg er fryktelig sliten!
Er ikkje så kvalm no, men kan sove heile døgnet! MÅ sove middag, og legger meg som regel i 20.30 tida på kvelden..
så har egentlig lyst å bli 100% sjukemeldt... for å kunne ta bedre vare på jente eg alerede har! er ikkje noke kjekt for ho å ha ei mamma som er trøtt og sliten heile tida liksom..

også har bekkenet mitt krangla siden uke 11.. men det har eg ikkje tørt å si så masse om:) hehe.. det har vert så masse styr med kvalmen min, at eg føler eg sutrer så veldig liksom..

Hvordan er det med sykemelding da og permen etter fødsel? Jeg tenker siden man må jobbe 6 av de 10 siste mnd før fødsel får å ha rett. Mister man ikke retten da om man sykemelder seg? Høres egentlig veldig logisk ut at man ikke mister retten, men jeg må bare spørre ;)

Jeg er sykemeldt ut neste uke pga at jeg rett og slett er sliten! jobber i barnehage,å det tar virkelig på å bytte opp til 20 bleier i løpe av få timer(mange bleiebarn er over 4 år,så det er veldig tongt).Gruer meg til vinteren når det itillegg blir masse klær som skal på å av..

Negsinth skrev:
Hvordan er det med sykemelding da og permen etter fødsel? Jeg tenker siden man må jobbe 6 av de 10 siste mnd før fødsel får å ha rett. Mister man ikke retten da om man sykemelder seg? Høres egentlig veldig logisk ut at man ikke mister retten, men jeg må bare spørre ;)

neida, sykepenger teller som lønn

Jeg var heldig og fikk en prosjekt-jordmor som kom å tilrettela jobben for meg i og med sjefen ikke visste helt hvordan det skulle gjøres. Jobber i ett mannsdominerende jobb , så de er ikke så vant til hva man skal tenke på å ta hensyn til;) Så nå får jeg 20% svangerskapspenger og er i 80% jobb;)

Jeg er i uke 17+4, er ikke sykemeldt enda,  jobber 100% på 2-6år avdeling i barnehage.. Eg fikk vite tidligere at jeg hadde tegn til tidlig bekkenløsning, og at det bare ville bare bli verre for hver uke, som det har blitt o.
Eg klarer meg greit nok på jobb, men utover dagen blir ryggen være, og ettersom den ikke er på sitt værste under arbeidsdagen (varierer litt me vaktene), så har eg ikke samvittighet til å spør etter en sykemelding, og takker nei når den blir tilbyd ettersom jobben er så gira på tilrettelegging..... har ikke skjedd noe der enda men det kommer ei som skal "hjelpe" meg 3 timer til dagen (med løfting osv.)

Hadde faktisk vært deilig med en sykemelding, å kunne slappe av i ryggen, kanskje få litt bedre søvn kvalitet, og hvem vet.. kanskje eg hadde hatt litt mer energi til mer husarbeid:-) (Bor alene, ikke sammen med barnefaren... nå lengre.. så ting må fikses på egenhand..)

Back
Topp