er dere sosial nå på slutten?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvor sosiale er dere nå på slutten av svangerskapet? Godt med overskudd? Jeg kjenner jeg blir veldig sliten sv å være på besøk eller være gjest nå på slutten :eek: Liker best å slappe av når jeg føler for det, å ikke måtte delta i all slags samtaletema uten å være uforskammet. Eller slenge meg på sofaen og bare sone ut med iPaden eller lesestoff. Slippe sosiale forventinger :knegg: Vi var på besøk fra i går til i dag, var helt slakta når vi kom hjem igjen i ste:(. Det går helt fint når det bare er jeg og samboern altså å, vi kan godt sitte å bare slappe av sammen med hver våre ting uten at det er kleint.

Flere som føler seg litt «antisosial» nå på slutten?

Tror det er supernormalt. Jeg har det også sånn, foretrekker å bare slappe av hjemme, for snart får man ikke slappet av så mye på en stund [emoji28]

Og ikke minst alt det besøket dere har i vente!

Er ikke sosial i utgangspunktet.

Jeg prøver, men det må skje i mye mindre doser enn til vanlig :p Blir fort sliten og lei. Ingenting slår sofaen hjemme sammen med bare samboer :happy:

Har mye større behov for å være alene/hjemme nå enn ellers... Syns tilogmed en tur på butikken kan være slitsomt da jeg føler folk ser på meg som et tikkende påskeegg.. [emoji28]orker heller ikke mye for tiden når søvnen er dårlig..hadde kanskje møtt venninner om vi bodde i Norge, men her begrenser det seg nå mot slutten og føler daglige gjøremål er mere nok[emoji28]

Ikke så sosial fra før.men vil helst ikke treffe så mye folk nå da jeg synes det er så fælt å vise meg blandt folk pga vektøkning....skjemmes...lagt på meg rundt 30 kg i hvert svangerskap....ellers er d hardt d å bare sitte rett opp å ned på en stol,så d beste er å være hjemme så man kan strekke seg ut på sofaen....

Jeg er fortsatt sosial, men har ikke termin før i slutten at mars. Har derimot mindre behov for å vere sosial enn vanlig, og tror ikke jeg kommer til å ha behov for å vere veldig sosial når jeg går ut i permisjon[emoji6]

Da føler jeg meg normal etter å ha lest svarene fra dere :angelic: begynte å lure på om jeg hadde fått noe form for svangerskapsrelatert antisosialitet hehe.
Jeg er ikke den mest sosiale fra før av, men nå føler jeg meg nesten ufin «nei kjære, jeg vil ikke bli med en tur til svigermor. Jeg vil bare ligger jer å slappe av jeg»

Jeg føler meg overraskende sosial. Men blir som dere sier litt av gangen. Jeg bruker å trives best hjemme. Men har tenkt at jeg får forsøke å være litt ekstra sosial nå på slutten så jeg får "unnagjort" litt venner og familie slik at jeg ikke trenger å tenke på det når lillegutt kommer.

Mer sosial nå enn jeg var i høst og første tiden jeg var sykmeldt. Det har vel mest med at jeg psykisk har kommet litt mer ovenpå etter en røff høst. Men jobber jo ikke så har ikke den sosiale arenaen med å møte folk på jobb, og har ikke hatt et siden slutten av november

Er lite sosial i utgangspunktet. Men jeg vil si jeg er like sosial som før, men er dausliten etterpå.

Jeg har vært mer sosial enn jeg pleier denne uken (uke 36)
Spesielt fordi samboer og min datter har vært bortreist på vinterferie. Men blir mye mer sliten og må takke nei til sosiale settinger som er for sent på kvelden.

Litt mindre enn vanlig. Når kvelden kommer er det mest avslapping som gjelder [emoji28] har vært på et besøk og en kino siste uka. Ellers noen små besøk hos mamma på dagtid.

Jeg har aldri vært sosial av meg. Nå er vi "tvunget" til å være sosial to lørdager den siste tiden, med jobbfest og en 70-årsdag. Så da har jeg overhodet ikke lyst til å bruke flere lørdager på sosialisering. Jeg elsker lørdagene i fred og ro i sofakroken, bare jeg og mannen.

Jeg føler jeg "burde" invitere et vennepar på besøk, de har også termin i mars, men jeg orker rett og slett ikke. Det er så få lørdager igjen før livet snus helt på hodet, at jeg ikke vil miste dem. Selv om det er hyggelig å være sosial, slår ingenting det å være asosial :p

Prøver å være med på det meste, men kjenner jeg er mer tilbakeholden og sparer meg. Er det noe jeg skal være med på så bør det skje på dagtid.

Elsker å slappe av nå på slutten, men merker også dagene blir veldig lange på den måten =/

Har ikke vært noe særlig sosial hele svangerskapet. Først oppkast perioden som ga seg i uke 19. Så følte jeg for å lade opp noen uker. Vær med på litt sosialt i juletiden, da ble jeg helt slått ut så etter det har jeg vært rolig.
Det er ok når folk kommer til oss, men jeg orker sjeldent å reise bort. Det er noe med all lyden tror jeg, kan sitte i flere timer å se serier med kun tekst og uten lyd. Blir vanvittig sliten av skravling

Jeg prøver å holde vedlike de vennskapene jeg har nå under svangerskapet, er ikke alltid like fristende å kjøre 15 min for å komme til venninnen min, men tror det er lurt å holde det vedlike.
De fleste venninnene mine har barn, så jeg og de vet at for å kunne treffes og komme oss ut av huset så må vi ofre litt.

Men blir sliten av det. Men det er jo litt deiligt å få litt andre inputs i hverdagen også.

Er mindre sosial enn før fordi de vennene som bor i nærheten fremdeles studerer og det går dermed mest i konserter og festing osv. som jeg ikke føler for å delta på. Men var faktisk på standup-show i helgen, så helt utenfor har jeg ikke blitt enda....
Men det er veldig deilig med sofa, altså. Og så får vi jo masse besøk etter han kommer, så tror det går fint :)

Back
Topp