Er dere ofte ute å bader på sommeren?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Nå har varmen kommet for fullt i alle fall i den sørlige delen av landet, mens vi nord for Dovre må fortsatt bade sammen med isflakene. ;)

Foretrekker dere strand, svaberg? Bade i saltvann eller ferskvann? :)

Ferskvann er nærmest, så det blir oftest det :) har ikke vært enda i år, men håper det blir en del turer i sommer :)

Pleier ikke bade særlig på sommeren i Norge. Det blir sjeldent varmt nok.. (nordnorge).
Lett vassing. Ellers bare dusjing inne.

Foretrekker saltvann, men badeplassen her er ferskvann så det blir oftest det. Vannet er ikke varmt nok enda selv om det er varmt i lufta i dag

Det er ikke så mange så fine dager på sommeren. Så vi er ikke så ofte nei. Men noen ganger prøver vi å få til.

For min egen del foretrekker jeg å bade fra brygge eller båt i sjøen, vil helst slippe tang og krabber. (Speider godt etter maneter også)
Som familie trives jeg best på strand, fortsatt ved sjøen.
I praksis gjør vi sjelden noen av delene siden vi er på camping ved ferskvann.

Her er det bare ferskvann så da blir det det[emoji4] Bader så fort vannet er varmt nok og bader så ofte det er mulighet[emoji6]

Ved en fin sandstrand :P
Så da blir det saltvann ;)
Så lenge tempen er grei så kan jeg bade omtrent fra mai til september. Men tror vårherre har glemt av oss i nord. Her er foreløpig max temp på 12 grader.

Etter barn har det blitt strand... men skal mye til før jeg bader [emoji12]

Liker godt å dra på stranden og bade:)

I år blir det dårlig med bading, termin i juli, så de ukene det er varmest så kan jeg ikke bade :p

Liker både ferskvann og saltvann jeg.

Her vi bor er det ferskvann, og ved hytta til svigerfar er det saltvann.

Kommer an på hvor vi er og hvordan temperaturen er der vi er hvor mye bading det blir

Jeg liker meg i middelhavet jeg :p det må være over 25 grader for at jrg skal orke.

Spørs på vannet. Eldste er skikkelig kresen på vannet. Det skal ikke være for kaldt eller for varmt. Mannen min bader minst mulig etter en stupeulykke når han var 15 år. Han knakk nakken. Så har ikke badet i helga, men her vi er så går elva fra fjellet rett ved badeplassen så er utrolig kaldt vann her uansett tid på året. Men min datter tok sine første skritt under vann på Sørlandet.

Jeg bader ekstremt lite, med mindre jeg er i syden. Men 4-åringen elsker "å bade", vi har en liten strand ved elva rett på nedsiden, så blir en del vassing og og sandleking der. Ellers så er vi ofte i et tjern med fin badeplass med mye sand.

I det oppblåsbare bassenget på altanen :p

Men ellers så er det hipp som happ om det er saltvann eller ferskvann for min del. Sjelden det er varmt nok til å dra noe sted å bade uansett.

Back
Topp