Er dere klare?

Frk.MammaMor

Elsker forumet
For baby? Er alle innkjøp gjort og alle klær vasket? Eller er det flere som meg som har begynt handlingen først nå..

Ikke 100% færdi med innkjøp, mangler litt klær til baby og åsså småting som mor skal ha med seg til den store dagen!;) tar det litt nå og da, må jo ha litt å gjøre mens man venter;)

Psykisk er jeg klar.. Føler jeg har forberedt storesøster godt nok (tror aldri hun kommer til å forstå så mye før babyen er her allikevel). Syns storesøster bør prøve å sove over hos besteforeldre en gang før fødselen, så vi kan slappe av med at det går bra. Jeg har det meste utenom seng og noen småting. Stellebordet bruker jeg enda, og der ligger det endel bodyer, men jeg trenger mye mer klær. Jeg tenker jeg får endel når hun blir født, så vil jeg handle litt på Januar salget. Håper bare jeg er i form til å gå i butikkene.

Har leita fram litt utstyr, men ikke helt klar. Tenkte å gjøre meg "ferdig" de to par første ukene av januar. Har termin 5.feb, så vil ikke drøye han foooor lenge heller :)

Har fått handla inn det meste. Men skal ennå opp til ei venninne å hente stellebord. Så må jeg få vaska klærne da. Har ikke starta ennå :)

Jeg MÅ være veldig treg...for jeg har kun kjøpt bilsete (ikke kommet i hus enda!)
og har to plagg til gutten!! emoticon
Vogn, seng og masse klær gjenstår!
Satser på han ikke kommer før termin tiden ;)

** sladrer med moto2 & kluten **

Ticker id: PJa0

Ticker id: 733M   Ticker id: PAYq

Er ikke klar i det hele tatt! Har ikke vasket noe klær, har ikke handlet inn alt og har ikke kommet inn i leiligheten. Så her får han fint vente til februar ;)

begynner nesten å stresse her vi. Men det er for at jeg ønsker å ha rommet klart når han kommer, selv om han ikke skal ligge der. Men siden jeg har svangerskapsdia. så er det jo en risiko for at han kommer før tiden. Eller max en uke etter.

Mangler madrass og stellebord :-) Ellers er det meste klart, har vasket nærmest alle klærne og mangler egentlig bare sokker å strømpe bukser ;-)

Og så har jeg ikke gjort noen ting i forhold til sykehus baggen, men tenker jeg må ha noe å gjøre nå når jeg snart går ut i pemisjon :-)

Begynner å nærme meg klar nå :)

Alle babyklærne etter storesøster er sortert og ligger klare til vask i morra :)

Har planer om å finne fram bilsete, vognbagen, pakke sykehuskofferten og storesøsterkofferten de nærmeste dagene....

Har også noen småinnkjøp igjen; litt apotekting, noen nye kluter, en sparkebukse i str. 50+ et par omslagsbodyer til sykehuset, storesøstergave og bamse fra henne til babyen.

Når dette er i boks skal jeg slappe av og nyte dagene :)

Har to uker igjen å jobbe og den siste arbeidsdagen er jeg så langt på vei som jeg var da jeg fikk Amelia, 37+2. Håper det drøyer noen dager etter det denne gangen.....

Jeg og mannen min er veldig klar:) Mangler noen små ting, men ikke noe viktig som ikke kan handles etter at prinsen har kommet:)

Alt er klart her, alle klær er vasket og ligger i stellebordet, sengen og vuggen er redd opp, fødebagen er pakket, alt av utstyr er funnet frem, vognene står klar til bruk i gangen osv. Nå må bare gubben skynde seg å pusse opp badet ferdig før han kommer!
Trodde aldri jeg skulle bli så tuppa etter å bli mamma for tredje gang, har det like morro som første gangen med forberedelser! :D

Godt noen er som meg.. Men kjenner jeg begynner å få dårlig tid så alle innkjøp blir gjort denna uken, gidder ikke vente på mere salg, jeg betaler det det koster :) Så kan jeg vaske klær og slappe av resten av tiden :)

Tja, jeg er jo egentlig klar, men har ikke alt klart. Er ikke så farlig heller, vogga kan mannen henge opp mens vi er på sykehuset, bilstolen er jo bare å hente i boden, vogn har vi....klær etter storebror må finnes fram og vaskes, men er ikke noe jeg ser haster så innmari :-)

Tror vi begynner å komme i mål her.. Mangler vogn, bleier, sengetøy til vugga og litt klær og småting, men det haster ikke. Vi har bilstol, sprinkelseng, vippestol, vugge, stellematte, badebalje, håndklær og kluter, samt endel klær. Alt er vasket og klart til lillemann kommer :)

Vi har gjort klart det meste :) Men vi mangler en god del ull klær tror jeg. Veldig usikker på hvor mye ull babyen trenger? Vi har arvet en god del bomullspysjamaser, men har fått høre nå at de må ha ullpysj? Men bortsett fra litt ull så har vi det meste på plass. Gleder oss til å bli foreldre for 1 gang. :D

Veldig klar for at magetrollet skal komme ut. Men også veldig ikke klar. Rart det der! er førstemann så veit jo ikke hva en går til. Hær har vi det meste i orden. Mangler kun bilsete og litt vask av noen laken til barneseng og vogn.

Mon skrev:
Vi har gjort klart det meste :) Men vi mangler en god del ull klær tror jeg. Veldig usikker på hvor mye ull babyen trenger? Vi har arvet en god del bomullspysjamaser, men har fått høre nå at de må ha ullpysj? Men bortsett fra litt ull så har vi det meste på plass. Gleder oss til å bli foreldre for 1 gang. :D

. Ville ventet med å kjøpe veldig mye mange småbarn reagerer på ull da er det dumt hvis du har hamstret..

Her er vi klare :D Har fått kjøpt inn de vikitigste tingene vertfall. Eneste jeg mangler nå, er vogna, men den skal vi få av mine foreldre så jeg og min mor skal ut i midten av januar og bestille den:D Ellers er alle klær vasket og ligger klar i kommoden. Nå i dag har jeg vasket alt av sengtøy, så når det er tørket, så kan jeg legge på senga til lille gutt:D

Her er snart alt i boks, men dette er nr tre og jeg kjenner hvor mye mindre jeg stresser denne gangen enn med de to andre. Tar ting litt mer som de kommer! Er 36 uker i morgen, og har nå fått redd opp senga til babyen da, tok det når jeg bytta på sengene våre i går. Ellers så har vi det meste, bortsett fra vogn og bleier, da vogna vår var kraftig moden for utskiftning. Skal ta å pakke sykehusbagen en av dagene, så det er gjort..men stresser ikke :-)

Back
Topp