Er dere klar?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
er det meste kjøpt inn og i boks? Har gooood tid denne gangen kjennes det ut som.. her er bilstol og klær klart. Alt annet er et usikkert moment Hehe.. bare 70 dager igjen :)
 
Mangler babycall, men ellers har vi på plass det mest nødvendige. Har flere ting som skal kjøpes da, men det er sånn "kjekt å ha".
 
Har kjøpt inn det meste som skal kjøpes inn før fødsel ja. Men ingenting er vasket eller montert enda. Skal kjøpe inn litt nytt til fødebagen, truser, kosebukser, toalettsaker o.l syns det er deilig med littt nytt etter fødselen.
Mangler ting som vognpose men det kjøper vi etter fødsel. Vil ha litt farge på den, siden vi ikke vet kjønn er det meste grått, hvitt og svart.
60 dager til termin.
 
Mangler vognpose, stellebord, dyne, laken og dynetrekk.
Og stelleting.
Og vaske klærne.
Og pakke til sykehuset.
Har ikke laget noe barnerom, men hun skal sove med oss i starten, så det blir å lage etter hvert.
94 dager igjen sier appen, så har enda godt tid.
 
Tror vi har det meste klart ja
Mangler å få hengt opp to vegghyller på rommet og fylle opp med bleier:p

Ellers er vel det meste i hus:D
Mangler å få sendt saueskinnsposen på rens men det kan vi ta når hun kommer, har nok av vognposer, dyner og saueskinn hu kan ligge på
Begge vognene er klar
Bilstol er klar (skal bare pakkes ut av eska å montere basen i bilen:p)
Senga er klar
Klær e vaska og lagt/hengt i skapet
Vogga står klar trenger bare ta laken og sengetøy på madrass og dyne
Babycallen er testa å funker enda så da slipper vi kjøpe ny ;)

Så er det «fødebagen» som skal pakkes, men stresser ikke med den enda
Har time til innskriving 11.11:D
 
Noen som har kjøpt stelleveske/ ryggsekk? Det er liksom blitt min nemesis... jeg kan ikke fordra den evige stelleveske pakkingen. Alltid er det noe som mangler og jeg føler nesten ingen stelleveske rommer nok eller har en praktisk løsning som både jeg og mannen kan leve med. Å ha vesken under vognen er liksom så upraktisk siden jeg ofte går å handler. Frister ikke å springe rundt med ryggsekk hele veien heller. Innrømmer jeg er urimelig nå Hehe... men jeg var så letter og glad når jeg slapp stelleveske etter nr 2. Gruer meg litt for den igjen.. den er liksom symbolet på en trøtt småbarnsmor som alltid har glemt noe viktig Hehe :p
 
Tror vi har det meste klart ja
Mangler å få hengt opp to vegghyller på rommet og fylle opp med bleier:p

Ellers er vel det meste i hus:D
Mangler å få sendt saueskinnsposen på rens men det kan vi ta når hun kommer, har nok av vognposer, dyner og saueskinn hu kan ligge på
Begge vognene er klar
Bilstol er klar (skal bare pakkes ut av eska å montere basen i bilen:p)
Senga er klar
Klær e vaska og lagt/hengt i skapet
Vogga står klar trenger bare ta laken og sengetøy på madrass og dyne
Babycallen er testa å funker enda så da slipper vi kjøpe ny ;)

Så er det «fødebagen» som skal pakkes, men stresser ikke med den enda
Har time til innskriving 11.11:D


Fødebagen :eek: den har jeg glemt helt ut!!! Har ikke en gang skjenkent den en tanke!! Lord! Har jo heldigvis eller forhåpentligvis «god tid». Holdt på å føde i uke 21,28,30 og 34 med de to andre.. men denne gangen er livmorhalsen lang og lukket og oppfører seg eksemplarisk! Lillemor kommer i uke 39 en gang med planlagt induksjon så forhåpentligvis vil jeg ikke trenge den før... men nå kjente jeg at jeg er mye dårligere forberedt eller mer avslappet en jeg trodde i utgangspunktet Hehe:D
 
Har det meste etter to gutter fra før, men mangler ny madrass til sprinkel og bilstol.
 
Noen som har kjøpt stelleveske/ ryggsekk? Det er liksom blitt min nemesis... jeg kan ikke fordra den evige stelleveske pakkingen. Alltid er det noe som mangler og jeg føler nesten ingen stelleveske rommer nok eller har en praktisk løsning som både jeg og mannen kan leve med. Å ha vesken under vognen er liksom så upraktisk siden jeg ofte går å handler. Frister ikke å springe rundt med ryggsekk hele veien heller. Innrømmer jeg er urimelig nå Hehe... men jeg var så letter og glad når jeg slapp stelleveske etter nr 2. Gruer meg litt for den igjen.. den er liksom symbolet på en trøtt småbarnsmor som alltid har glemt noe viktig Hehe :p
Vi har en stelleveske fra tidligere som er nesten like fin å bruke som litt stor veske

Er merket storksak å vet at flere babyshop butikker har denne inne i butikkene til 999 nå

Vi er Iallefall veldig fornøyd med denne;)
 
Har ingenting!:D
Men skjønner at det er på tide, folk har tydeligvis en del mer kontroll enn meg. Har ingenting igjen etter de to andre (yngste fyller 6 ved termin), så jeg har nå begynt å planlegge innkjøp. Er 28+3 så ikke hastverk enda men begynner jo å bli på tide:)
 
Nettopp kjøpt en tripp trapp stol brukt, skal kjøpe nyfødt sete til den til uken. Etter det mangler vi bare bilstol til baby og til 5 åringen (3 åringen arver 5 åringen sin). Mulig jeg kjøper meg litt mer mammaklær, kosebukser og amme klær til etter fødselen. Siste arbeidsdag i morgen og etter det har jeg tid til å vaske klær til baby osv.
 
Mangler litt små ting men begynner å bli løst for baby :happy:
 
Mangler babycall, litt vasking, stellematte og babyen. Alt annet kan vente (høy stol, lekegrind, etc)
 
Nei, er ikke klar. Men har ikke noe hast med å sette ting på plass.. det er allerede i hus, så største jobben er jo gjort sånn sett. Det er jo forholdsvis kjapt gjort, tenker jeg.
Det eneste jeg føler på "mangler" nå er i grunn bilstol. Kan vel ta buss hjem fra føden, kanskje, om vi skulle klare å utsette det innkjøpet for lenge ;)

Har ikke helt oversikt over klærne, men det får jeg vel når jeg tar meg sammen til å vaske dem. :)

Ut over det er det bare sånn "kjekt å ha" ting som mangler. Har to stellebord (to bad i hver sin etasje), og mangler stellepute til det ene.. Og vi har ikke noen vippestol eller babysete til høystolen på plass, osv. Men det er litt sånn. Ikke noe stress. Mulig det er kjekt å ønske seg det i julegave, rett og slett. :)
 
Mangler egentlig bare bilstol nå og bør vaske tøyet. Hadde nesten alt fra tidligere barn, så mindre stress denne gangen. Mulig jeg kjøper noen småting her og der og lurte på om jeg skulle prøve ut tøybleier og tenkte å bestille det fra Amazon.
 
Her mangler kun bedside crib og å vaske alt babytøyet... kjenner den klesvaskingen ikke er øverst på min to do list siden det er det kjedeligste, så det blir nok utsatt en god stund til haha!
 
har vasket dyner og puter + ett sett sengetøy til hver (barnevogn og seng) i helgen. Så det er redd opp. Og forhåpentligvis vil vår egen vaskemaskin bli skikkelig installert imorgen :p (den mangler vann :hilarious: vi kjøpte ny maskin, fikk den installert og skrudde på vannet. Det kom ingenting :p
 
Alt er kommet i hus, babyklær vasket, fødebagen pakket. Det eneste som gjenstår er vaske et par dyner og montere sprinkelsengen. 55 dager igjen til termin, så er i veldig god rute :hilarious:
 
Back
Topp