er dere for eller imot dødsstraff?

Xena87

Elsker forumet
sikkert tusen tråder om detta fra før men. er nyskjerrig

I MOT!!

Synes ikke det er noe bedre at Staten skal ta liv.. da legger man seg på samme linje som feks mordere!

ORIGINAL: Juliette

Det hører ikke hjemme i siviliserte samfunn. Imot!

sign

Er vel imot ja, synes ikke døden er straff for andre enn familien til den dømte.

MEN... Dersom noen hadde misbrukt mitt barn, så hadde jeg nok vært på grensa. IHVERTFALL livstidsdom! Da bryr jeg meg ikke om at døden ikke er straff nok, men at samfunnet og tusenvis av barn burde skjermes for slike folk...

ORIGINAL: Bleiemos

Er vel imot ja, synes ikke døden er straff for andre enn familien til den dømte.

MEN... Dersom noen hadde misbrukt mitt barn, så hadde jeg nok vært på grensa. IHVERTFALL livstidsdom! Da bryr jeg meg ikke om at døden ikke er straff nok, men at samfunnet og tusenvis av barn burde skjermes for slike folk...

Enig! Men jeg vipper litt for og når det gjelder dødstraff til de som overgriper seg svært grovt mot barn!

ORIGINAL: Refleksheks

Jeg synes ikke det er "riktig" å dømme noen til samme "straff" som handlingen personen er fengslet for.
Og hvis et menneske har utført groteske, grusomme gjerninger, så synes jeg faktisk at dødsstraff er å slippe "billig" unna.OG jeg synes spm er ALT for stort til å svare enkelt ja eller nei på.

De burde heller bli sittende i fengsel, isolert fra samfunnet resten av livet. Så kan de sitte der å tenke over hva de har gjort.

Jeg synes ikke det er "riktig" å dømme noen til samme "straff" som handlingen personen er fengslet for.
Og hvis et menneske har utført groteske, grusomme gjerninger, så synes jeg faktisk at dødsstraff er å slippe "billig" unna.
OG jeg synes spm er ALT for stort til å svare enkelt ja eller nei på.

denne må jeg få signere

Imot, 100%, jeg blir faktisk kvalm når jeg tenker over såkalt siviliserte samfunn (f.eks. noen delstater i USA) som gjennomfører dette![:@]

(velger å ikke spekulerer i hvis om atte dersom atte, da ville jeg ikke vært objektiv uansett og det ville vært opp til andre å dømme...)

ORIGINAL: mb

imot dødsstraff

ORIGINAL: Vani

ORIGINAL: *Odin*

Og hvis et menneske har utført groteske, grusomme gjerninger, så synes jeg faktisk at dødsstraff er å slippe "billig" unna.OG jeg synes spm er ALT for stort til å svare enkelt ja eller nei på.

De burde heller bli sittende i fengsel, isolert fra samfunnet resten av livet. Så kan de sitte der å tenke over hva de har gjort.

fryktelig dyrt i lengden da..... er nok billigere med et nakkeskudd ja!

bra skrevet [8D] 

Back
Topp