Er dere flinke?

fruluna

Forumet er livet
Da jeg gikk gravid hadde jeg så mange tanker om hva jeg skulle og ikke skulle gjøre når babyen var født..
Men enkelte ting er jeg ikke så flink med hvis jeg skal være ærlig..

Er ikke flink til å koke smokkene hennes hver dag. Kan faktisk gå flere dager mellom hver gang jeg koker de. [:(]
Jeg lar henne sove en del på magen på dagtid. Hun elsker å ligge på magen og vil ikke sove på ryggen..[&:] (Sjekker til henne ofte da, og hun ligger alltid i stua hvor jeg oppholder meg)

Også hender det at jeg bruker vanlig vaskemiddel til klærne hennes.. Skulle så fint bare bruke sånn Neutral hadde jeg tenkt, men dengang ei..

Men men hun har det jo fint da uansett, men akkurat disse tre tingene var jeg sååå bestemt på da jeg gikk gravid.. Ja ja [&:][:D]

Flere syndere?

her har du en synder!

Koker ikke suttene hver dag.
Amalie liker ikke å ligge på magen, så der synder jeg ikke[;)]
hender jeg også bruker vanlig vaskemiddel på tøyet.
også har jeg ikke brukt enganshette på termometeret.
og jeg glemmer stadig vekk d-vitaminene
(gir ikke tran for det gulper hun over alt og det stinker, enda en stor synd)

Men Amalie får masse kjærlighet og stort sett smiler hun og er fornøyd likevell!
Det er jo det viktigste syns jeg[:)]

Koker smukkene kun da jeg åpner en ny pakke, ser ikke vits i å koke de oftere enn det, det står i alle bruksanvisningene at de skal kokes ved første bruk, så kan de skylles, hender til og med at jeg bare skyller de i glo varmt vann før første bruk også..

Men smukkene  til flaskene koker jeg hver dag.

Hmmm... det blir nok litt synding på meg også[8D]
Jeg bruker bare vanlig vaskemiddel. -men bruker ikke skyllemiddel, da...[;)]
Flaskesmokkene koker jeg mellom hver gang de er brukt, det er værre med smokken....
Også er det nesten omvendt med mageliggingen her i huset. Han liker nemlig ikke å ligge på magen, noe som resulterer i at jeg legger han sjelden slik. Sikkert alt for sjelden, han bør jo trene opp ryggen sin![:o]

Det er ikke så lett å være perfekt hele tiden heller, selv om vi stort sett er det[:D][;)][:D]

Jeg tror ikke at det er sunt å være alt for forsiktig, ungene trenger litt bakterier i seg for å få opp immunforsvaret sitt!!
Jeg koker bare tuttene første gangen..
Jeg har aldri vært noe hysterisk og jeg har to barn på snart 12 og 9 år som bank i bordet ikke har vært noe særlig syk i oppveksten.

Synder... jupp det er jeg desverre jeg og!!

Koker ikke suttene, tåteflaske-smokkene går i oppvaskmaskina da...
Ligge på magen gjør hun sjeldent... så trener ikke så mye ryggen...desverre...(annet enn når hun sitter)
Våtservietter bruker jeg kun når vi er ute og det ikke er vask i nærheten... (stort sett da...)
Bruker vanlig vaskemiddel og skyllemiddel jeg... men hun har ikke reagert...
Bruker litt krem (selv om helsesøster sier "ikke bruke noe") på tørre flekker på bena...

Er sikkert mer jeg synder på og.. men kommer ikke på noe akkurratt nå...

Tror ikke de har skade av dette jeg da, de må jo få i seg litt "bakterier"...

Ikke mye koking av smokker her i gården heller, bare når de er ny. Vasker klærne hans med vaskepulver med parfyme og tøymykner. . Men han har ikke reagert på det. Er sløv med tran..Ligger mye på magen siden han liker det, men sover ikke på mage.. Tar han opp i senga vår om morgenen og sover litt sammen med oss der dersom han vil sove mer..[:D]

hei hei:)
Her er en synder til[:)](det er mange av oss[:D])
Koker smokkene når jeg husker det..
så det kan gå noen dager mellom hver gang jeg koker dem..
Har gitt han altfor mye mme[:(] blitt skikkelig rund å go[:D]
fikk litt kjeft av dem på helsestasjonen..men men[:)]
Gir han ikke tran,for han spyr noe grusomt mye av det...
Glemmer også vitaminer....huff altså,tror jeg må skjepe meg[:o]
Han liker veldig godt å ligge heeelt intil mamma å kose i senga,noe som er fyfy
men så veldig koselig[:)]
Jeg tror at hvist barna vokser opp i et sterilt hjem så blir de fort sjuke...
så litt bakterier tåler de nok[:)]

Jeg hadde aldri noen mening om hva som skulle gjøres og ikke gjøres den første tiden,men gjett om jeg har meninger om barneoppdragelse. Skal komme tilbake på det om noen år og se på bastant jeg har vært[&:][;)]

er en synder jeg også...hehe...(jeg var ikke alene ser  jeg...)
  • vi koker skjelden smokkene..men flaskene og tuten på de kokes før bruk.:)
  • vi tar ikke tran, glemmer også å gi d-vitaminer.[:@]
  • han ligger i sengen vår...(noe som er veldi koseli...)
  • vi bruker for det meste kun våt servietter...
  • vi bruker vanlig vaskepulver og skyllemiddel...

han liker veldi godt å ligge på magen så trening og kjærlighet får han MASSE MASSE av her hjemme...

Back
Topp