Er dere flinke til å...

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Knipe?

Er jo så viktig med bekkenbunnestrening i svangerskapet. Tenkte det kunne være greit å ha en tråd hvor vi minner hverandre på dette :)

Var ikke flink til å knipe i forrige svangerskap, men fikk ingen problemer i etterkant, vet ikke om det skyldtes at jeg hadde KS.
Denne gangen har jeg tenkt til å være flinkere.

Takk for påminnelsen er av og på flink. Var ikkje så flink forje gang og vist eg må tisse og nyser el lignen så kan det gå luty gale men merker det bedre seg når eg er flink så bare å knipe

Ikke så flink som jeg burde..

Burde vært flinkere mtp totalruptur sist. Da fikk jeg tips fra fysioen som fulgte meg etteepå at legg inn fast kniping (10-15 knip) på ting du gjør jevnlig ila dagen, da er det lett å få inn. Feks bilkjøring, dusj, etc. Bare bra å gjøre det i ulike stillinger etc. Men viktig å være sikker på å knipe riktig. Mange kniper med feil muskulatur, eksempelvis setet istedetfor, det hjelper litt, men ikke like godt :) Jeg måtte gjøre knipeøvelser med finger i rumpa og da gjør man det rett for å si det sånn :hilarious: Men har jo overhodet ikke hatt plager eller lekkasjer i ettertid heldigvis!

Kniper mye på jobb! Jobber på omsorgssenter og her er det mange inkontinente damer!! Kniper stort sett 3-4 ganger om dagen :) vi bør egentlig knipe hver gang vi reiser oss :)

Dårlig på kniping uten å få påminnelse av noe slag :P

Jeg er heller ikke flink!

Ble hastekeisersnitt her sist, likevel fikk jeg en rift fra sugekopp.

Håper på å være bedre forberedt til fødsel denne gang.

Kniper når jeg blir minnet på det... som nå f.eks :D
Takk for påminnelsen!

Vi få opprettholde knipetråde :)

Jeg var dårlig å knipe under forrige svangerskap, og brukte mye tid til opptrening etter fødselen. Anbefales ikke å slurve..

Vi hadde knipetråd på min forrige termingruppe. Skulle vi ha laget en tråd her hvor man "MÅ" knipe hver gang man skal poste noe i den tråden?

Back
Topp