Er dere flinke til å ta vare på dere selv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Er dere flinke til å pleie dere selv? Tenke over hvilke produkter dere bruker? Smøre dere med kremer? Dra til frisøren? Dra på spa?
Er du flink? Evt hvordan?

Prøver , men ikke alltid så enkelt i en stressend hverdag med tre små barn :D Men får jeg tid pleier jeg å ta ansiktsmaske og ett bad - gjerne hårkur også:)

Er dere flinke til å pleie dere selv? Tenke over hvilke produkter dere bruker? Smøre dere med kremer? Dra til frisøren? Dra på spa?
Er du flink? Evt hvordan?

Ja relativt flink. Tar maske hver helg, (den sorte som dras av) bruker en god ansiktsrens morgen og kveld og en god kombinert natt/dagkrem. Gjør ikke hudpleie så komplisert for da sklir det ut til at jeg ikke gidder[emoji23]

Trener ca 4 ganger pr uke (2g studio og 2g Yoga) har dårlig rygg og nakke kombinert med kontorjobb så er nødt til å opprettholde trening.

Ellers prøver jeg å spise sunt men det er for mye digg der ute til at jeg klarer det 100%!

Slanking orker jeg ikke holde på med..[emoji23]

Jeg er så dårlig på den biten at jeg omtrent har urskog på leggene, og i går brukte jeg balsam i håret etter vask for første gang på x antall år.
Har dere noen tips om hvordan jeg kan lage meg noen luker i hverdagen når jeg er hjemme med ei lita frøken på 16 mnd(som begynner i barnehage til høsten), og en samboer i full jobb som også er leder i sameiet vi bor i og i en forening vi er medlemmer av.
Syns jeg rydder og lager mat og vasker o.l hele tiden, når jeg ikke tilbringer tid med vesla.
Tips mottas med takknemlighet

Jeg er så dårlig på den biten at jeg omtrent har urskog på leggene, og i går brukte jeg balsam i håret etter vask for første gang på x antall år.
Har dere noen tips om hvordan jeg kan lage meg noen luker i hverdagen når jeg er hjemme med ei lita frøken på 16 mnd(som begynner i barnehage til høsten), og en samboer i full jobb som også er leder i sameiet vi bor i og i en forening vi er medlemmer av.
Syns jeg rydder og lager mat og vasker o.l hele tiden, når jeg ikke tilbringer tid med vesla.
Tips mottas med takknemlighet

Hva er det du tenker som du har lyst til å proritere? Er det sminke? Kroppspleie? Hår? En lang dusj?

Nei, ikke på den måten. Skulle vært bedre på mye av egenpleie. Men går på svømming 1 gang i uken grunnet bekkenet for å pleie kroppen, og er sykemeldt 100 prosent en stund fordi det er det kroppen min trenger akkurat nå. Men prøver bli flinkere med ritualer for spesielt ansiktet nå som jeg blir eldre. Tror nok jeg hadde hatt godt av en skikkelig pleiedag.

Alt utenom sminke, for det har jeg aldri brukt mye tid på, en lang god dusj med tid til litt kroppspleie etterpå, tror jeg det må bli
Begynn i det små... Ta deg 3 min ekstra og gradvis bygg opp. Finn en god krem og start med det? :)

Renser huden hver dag og smører med body lotion etter dusj. Sjeldent hos frisør og aldri på spa

tja, bruker minst mulig produkter er hos frisør maks en gang i året. Vet ikke helt hva flink har med dette å gjøre da, siden det er så stor forskjell på hva man trives med. Prøvde oss på spa for et par uker siden, og følte meg mest befølt under massasjen. Så ikke helt for meg ;)

Men jeg gidder ikke stresse med noe, tar det med ro og har ikke dårlig samvittighet for å bare sitte i sofaen å gjøre ingenting. Det er min form for pleie.

Skulle nok vært enda flinkere. Men har med årene blitt mye flinkere til å rense huden hver kveld og ikke legge meg med sminke som jeg kunne finne på å gjøre tidlig i 20 årene.

Flink til å smøre både hender, føtter og kropp, men det er fordi jeg har veldig tørr hud.

Er ellers ganske «nazi» på negler. Vil gjerne ha velstelte og lakkede negler. (Ikke veldig lange, bare velstelte.) Tror det er fordi jeg har litt store hender, og hvis jeg ikke «passer på» blir de litt mandige.

Siden lillebror kom til verden for 8,5 uke siden er jeg fornøyd bare jeg får dusja annenhver dag og får på litt mascara og concealer om morgenen [emoji28]

Siden lillebror kom til verden for 8,5 uke siden er jeg fornøyd bare jeg får dusja annenhver dag og får på litt mascara og concealer om morgenen [emoji28]

Her er snuppa 8 mnd og vi er fremdeles der :hilarious:
Med unntak av sminken, sminkepungen min har jeg ikke sett siden vi flytta for litt over en måned siden :dead:

Jeg skulle gjerne ligget mer i badekaret og dratt til frisøren snart...

Nei. Frisør husker jeg knapt hva var, men jeg prøver å ta vare på huden min. Ser ganske mye yngre ut enn hva jeg er, og har i det siste blitt flinkere til å rense og stelle med huden min. I perioder er jeg derimot flink til å trene, men nå er jeg i en lat periode.

Back
Topp