Er dere flinke til å gi tran?

ASG

Gift med forumet
Æsj, jeg hade gode forsetter, men det sklir litt ut altså...

Har tatt meg i nakken og gitt det de siste dagene, men mini har nok bare fått en brøkdel av det eldste hadde fått når hun var like gammel (som med mye annet, ikke greit å være nr to :P)

Eldste er veldig glad i tran og håper liksom at mini skal bli det også, men da må hun jo få venne seg til det ;)

Jeg måtte kutte ut tran til lillemann, han bare gulpet opp alt, vi prøvde en stund å gi, men det funket ikke i det hele tatt. Så nå får han d-vitamin dråper som er like effektivt som tran og helt smakløst :-) Blander det ut i melken.

missme86 skrev:
Jeg måtte kutte ut tran til lillemann, han bare gulpet opp alt, vi prøvde en stund å gi, men det funket ikke i det hele tatt. Så nå får han d-vitamin dråper som er like effektivt som tran og helt smakløst :-) Blander det ut i melken.

Like effektivt er det vel ikke, for d-dråper gir ikke omega 3-fettsyrer. Jeg gir også d-dråper og prøver å være flink til å ta omega3 og spise fisk selv så han får litt via morsmelka.

Jeg har heller ikke vært god på å gi det denne gangen :(

Vi gir d-vitamindråper hver dag i forbindelse med morgenstellet. Grunnen til at det ikke er tran, er at han gulper utrolig mye. Jeg gir han dråpene på teskje. Forhåpentligvis venner han seg kanskje til skjea før det kommer grøt på den ;) skal prøve dette til helga...

Her går det litt i når jeg klarer å huske på det... Noen perioder er jeg flink og noen ganger glemmer jeg det.... her går det i D-dråper... liker ikke tran ho her...

"Godt" det ikke bare er meg som er litt sløv :P

Jeg gir også med skje og ca halvparten går inn mens resten renner ut igjen. Virker som om hun er på vei til venne seg til både skjea og transmaken :)

Vi gir D-vitamindråper helt bevisst. Ga tran til førstemann, og det gikk ned på høykant, men lille her får d-vit., mens jeg tar tran og spiser sunt og variert med mye fisk (jeg fullammer).

Hvis du ikke er så god på å få i deg nok fet fisk (å spise laks annenhver dag eller makrell i tomat eller annen fisk hver dag trenger du ikke ta tran, jeg tar tran de dagene jeg spiser kun fugl, kjøtt eller vegetar), så bør du nok gjøre noe med rutinene. 
Vet hvor vanskelig det er, er rimelig sløv selv med enkelte ting, så for meg fungerer det å ha den lille flasken framme hele tiden, slik at den er tilgjengelig ved amming.
Mindre prakk med d-vit. er det også, og man slipper flekker og "godlukt" 

Snuppa får kun flaske, så mitt traninntak (som er så og si ikke-eksisterende :P) har lite å si for henne :)

Har skjerpet meg nå da og hun har fått tran hver dag i nesten en uke

Knerten vårfikk så utrolig vondt i magen av tranen. Så her ble det med den ene gangen.Stakkaran skal få slippe å hyle i tre timer,og vri seg i smerte igjen.
Han får D-vitamin dråper en gang om dagen i stedet :)
Er egentlig ganske flink til å huske det også,for det står sammen med NAN,Malt-ekstrakt og flaskene,sånn at jeg ser den flere ganger om dagen :)

Prøvde å gi tran, men over en halv parten rant ut og hele gutten og klærne lukta tran ''all day long'', han likte det ikke! Vi tar dvit dråper og det går fint - dem er jo uten smak og har ikke noe problemer!

Back
Topp