Er dere ferdige med renselsen?

sept14

Blir kjent med forumet
Nå er det 7 uker siden fødselen og etter 4 uker føltes det som om den var over for min del. Men etter noen dagers stopp så kommer det fortsatt litt rødt/brunt. Har også mye menssmerter iblant. Trodde først at det var mens men det føles ikke slik. Kommer ikke i gang liksom. Har tid hos JM i slutten av måneden så skal jeg ta det opp med henne. Lurer på om noen av dere har opplevd lignende? Har vært ganske my stress siden fødsel. Kan det være årsaken?

Her var det over etter rundt 6 uker. Siste ukene kom det mindre og mindre og rødt/brunt som du sier. Er litt over 8 uker siden fødsel og først nå det er 100% borte. Jeg har en del mageknip som jeg ikke har pleid å hatt før, trodde nesten det var menssmerter men funnet ut at det er i tarmene langt nede i magen. Tar vel litt tid før alt stabiliserer seg, men høres lurt ut å ta det opp når du skal til kontroll :)

Var over etter ca.6 uker. Blødde lite denne gangen, men lenger enn sist. Kom litt småblødninger nå og da. Og rundt uke 6 kom siste rest. Da fikk jeg litt mensensmerter også. Er nok helt normalt. Har vært igjennom 3 fødsler og har alltid hatt en blødning igjen etter 5-6 uker. Mensen kom ikke igjen før enn etter 6-7 mnd. Håper den ikke kommer før denne gangen heller...

varte 4-5 uker her også. Tenker at menssmertene som kommer av og til er livmoren som fortsatt trekker seg sammen. Var hos legen sist uke, og hun sa det var litt igjen til den var helt sammentrukket. Men glemte å spørre om smertene var det jeg trodde.

Ja den var over etter ca 4 uker, og etter 6 uker fikk jeg mensen igjen:)!

her varte det 5uker og så ble borte noen dager og kom tilbake og varte 1uke. men ble helt borte rundt 6,5 uke.
de andre gangene har det vart i 9uker så syns jeg var heldig denne gangen ;)

Takk for deres svar :) sist tok det 8-9 uker innen det var over og rett etter kom mensen selv om jeg fullammet.

Så det er ikke rart at det tar lang tid eller at mensen kommer tidlig. Men disse menssmertene hadde jeg ikke sist. Og det føles ikke som mens. Stemmer ikke liksom. Kommer litt rødt/brunt ett par ganger om dagen spes ved fysisk aktivitet.

Har ikke feber og er ikke i dårlig form ellers. Så jeg tviler på at det er infeksjon. Som sagt har det vært en del stress siden babyen kom. Har ikke hatt sjansen å hvile mye.. Nå er jeg bare lei, det er maaange uker med blødninger...

huff ja, blir lei. jeg fikk også mensen rundt uke12 med de 2forrige. omtrent dagen etter de hadde begynt med 1mme måltid... helt utrolig at kroppen skjønner så fort..hehe

Over for lenge siden, og har allerede hatt første mens. Men det var litt slik her også ganske lenge, at det stoppet og startet opp igjen flere ganger før det var helt slutt.

Jeg pratet med min JM idag og hun sa at det ikke er uvanlig å småblø lenge etter 3.fødsel. Det tar lengre tid for livmor å dra seg sammen.

Hun sa så lenge jeg ikke har vondt i magen, feber og at det lukter ille så bør det ikke være noe alvorlig.

Jeg har ikke det og vi pratet litt om stress og lite hvile etter fødsel at det kunne også være en årsak. Vi ble enige om å vente i noen dager til og se det an.

Jeg pratet med min JM idag og hun sa at det ikke er uvanlig å småblø lenge etter 3.fødsel. Det tar lengre tid for livmor å dra seg sammen.

Hun sa så lenge jeg ikke har vondt i magen, feber og at det lukter ille så bør det ikke være noe alvorlig.

Jeg har ikke det og vi pratet litt om stress og lite hvile etter fødsel at det kunne også være en årsak. Vi ble enige om å vente i noen dager til og se det an.
3.gangs jeg også og hadde lenger blødning nå enn de to forrige gangene. Så er nok helt normalt.
Det stoppa og starta flere ganger. Og jeg hadde litt mensensmerter. Men nå er det helt stopp.
Merka at det begynte lett å blø igjen når jeg løfta eller gikk mye... eller stressa. :P
Så prøv å ta det med ro noen dager. Så gir det seg nok snart. ;)

Jeg merker også at det kommer igang så fort det blir stress. F eks på morgenen. Det er ikke store blødninger men irriterende likevel. Og jeg som går 4-5 km hver dag siden babyen var 2 uker. Slipper det på helgene men det er 5 dager i uka jeg går så mye. Merker også at bekkenløsningen ikke har forsvunnet ennå. Veeeeldig ømt og vondt nederst i magen , symfysen og på sidene. dette kommer å ta tid..

Back
Topp