Er dere enige?

stjerneskuddet

Forelsket i forumet
Skal vi prøve holde forumet fritt for spørsmål rundt sa, ma eller lignende? Det blir så mye bekymring og lignende. Slike generelle spm kan man spørre om på generell eller på vi som har mistet. Alle vi her på juli er enda tidlig i fasen, og selvsagt er vi alle klar over at vi kan miste. Men det blir så mye fokus på det, istedenfor å heller fokusere på det fantastiske som skjer i magen vår nå. :) Bare en tanke..

Jeg skjønner tanken, og synes den er god. Men, det vil alltid dukke opp noen som er bekymret og trenger å lufte tanker, kanskje bare litt trøst, råd, synspunkter, informasjon. JEG synes at de skal få spørre om dette i tråder på terminforumet sitt, (og ja, jeg er en av de som desverre har MYE kompetanse på dette området) men jeg kan berolige andre som kanskje ikke trenger være bekymret.
JEG synes det da er bedre at overskriften kommer TYDELIG frem, og at de som ikke vil lese om dette, og kanskje har en litt vanskelig/bekymret dag, ikke trenger å gå inn å lese! Om vi er flinke til å ha GODE, INFORMATIVE overskrifter, slepper vi å trykke oss inn på tråder vi helst vil unngå! Samtidig son andre kan berolige, og hjelpe og informere våre "terminsøstre" ;)

Ikke alle synes det er så kjekt å bruke generell på private/intime spm ;)

Bare mine synspunkter! Men en spennende problemstilling! Den tas opp i de fleste terminforum, og det er mange som har forskjellige tanker! Spent på å høre hva dere synes! :)

For min del kan folk skrive om hva de vil her inne, men det kan jo være greit å i hvert fall la overskriften være beskrivende for innholdet, slik at de som ikke ønsker å lese om det kan la være.

Synes d bør være rom for å dele både sorger og gleder!!
Selvfølgelig skal man kunne dele sorger når det går ille eller noe har skjedd slik at man er veldig bekymret. men jeg mente alle de trådene om "hvem har opplevd" osv.. Det blir så mye fokus på dette :/

Ja, har tenkt det samme noen ganger, at overskriftene her inne kan være veldig lite informative! Alltid kjekt å ha gode overskrifter på et diskusjonsforum! :)

For min del kan folk skrive om hva de vil her inne, men det kan jo være greit å i hvert fall la overskriften være beskrivende for innholdet, slik at de som ikke ønsker å lese om det kan la være.
Ja, veldig greit med informerende overskrift. Enig der. Og selvfølgelig! Forumet er åpent for alt, derfor delte jeg og denne tanken. :)

Ja, veldig greit med informerende overskrift. Enig der. Og selvfølgelig! Forumet er åpent for alt, derfor delte jeg og denne tanken. :)

Jeg skjønner også din tanke. Har jeg en dårlig dag så vil jeg helst ikke lese tråder som kan handle om det, men jeg vet også at det kan være godt å lufte sine bekymringer på et "kjent" sted.

Selvfølgelig skal man kunne dele sorger når det går ille eller noe har skjedd slik at man er veldig bekymret. men jeg mente alle de trådene om "hvem har opplevd" osv.. Det blir så mye fokus på dette :/

Ja, hvis folk har problemer med og lese slike tråder er d greit og bli enige om å informere i overskriften at d gjelder SA,MA, død eller lignende.

Da regner jeg med du sikter til meg og min tråd tidligere idag. Så da svarer jeg for den. ;)
Først: brukte en tydelig overskrift! ;)
og jeg har jo mistet i DENNE graviditeten. Samtidig som jeg fremdeles er gravid. Dette skaper ekstra komplikasjoner for min situasjon, og mitt svangerskap. Så for MEG er dette en veldig naturlig del av svangerskapet. Og jeg har et rolig forhold til sa/ma. Og trenger bare litt opplysninger for hvor store sjangser jeg har, med tanke på hvor langt jeg har kommet! Og kanskje et lite oppdrag for å roe meg selv(?)
Om jeg går inn på "vi har mistet" er det mange som har sen abortert, og det vil jo kanskje berolige de som ikke vil lese om sa her, men det vil jo ikke berolige meg! ;) litt satt på spissen, men dere skjønner. Får et litt mer gjennomsnittelig svar her da! :) så, beklager om jeg uroet noen, men for meg er SA/MA den harde realitet, og jeg har opplevd det mange ganger, og for meg er dette en naturlig del av den jeg er, og for mange av oss kan det hjelpe å snakke om det og bekymringene. Og vi husker jo hverandres historier, og dette er jo en del av det å bli kjent! og et diskusjonsforum vil alltid inneholde spesielle tråder og emner man kan kvie seg for å lese, dermed mener jeg at vi først og fremst må se på overskriftene våre, og være flinke til å informere hverandre om hva som tas opp i tråden! ;)
nå rives jeg med, men jeg synes det er viktig at vi husker på dette er et diskusjonsforum, hvor vi skal kose oss i mange mnd, og finne løsninger vi alle kan trives med! :)

Enig i at slike overskrifter bør være tydelige, slik at man kan beskytte seg for enkelte temaer dersom man lett blir bekymret.

Signerer Liol! Greit å informere i overskrift så man har mulighet til å unngå lese om visse tema.

Jeg må si meg enig med dere begge her.
Jeg kjenner selv enkelte dager at det er vanskelig å i det hele tatt lese overskrifter som handler om abort. Det gjør liksom min frykt mer virkelig.
Men jeg skjønner også dere som trenger å snakke om det. Og gjerne har lyst å gjøre det her inne på forumet.

Kanskje en idè kunne være å be forumansvarlig om å lage et eget rom for dette helt øverst på forumet der oppe sammen med lukket rom, dagbøker og våre bilder??
Da ville det ikke vært så lett å tilfeldig komme over en slik tråd dersom en ikke ønsker det?
Da vet alle hvor den ligger og kan lett unngå den om de ønsker, og de som trenger å snakke om det vet også lett hvor de finner den.

Back
Topp