Mg93
Flørter med forumet
Som høygravid så kjenner jeg meg bekymret for smitte, er det flere som kjenner på det?
Er fullvaksinert med 2. dose i starten av desember og har et barn i barnehagen.
Er bekymret for å bli smittet rett før jeg skal føde og måtte føde og være på barsel på isolat og barseltid uten partner.
Er bekymret for å bli syk og evt. senvirkninger når jeg allerede er i dårlig form og har mye press på lungene selv om jeg er vaksinert. Er også redd for å evt. å smitte den nyfødte og hvordan hen vil takle det.
Har så få nærkontakter som mulig, men samtidig så føles det uungåelig å bli smittet når man har en liten en i barnehagen. Sku gjerne tatt han ut derfra ukene før fødsel, men er ikke i form til å håndtere han alene en hel dag.
Er fullvaksinert med 2. dose i starten av desember og har et barn i barnehagen.
Er bekymret for å bli smittet rett før jeg skal føde og måtte føde og være på barsel på isolat og barseltid uten partner.
Er bekymret for å bli syk og evt. senvirkninger når jeg allerede er i dårlig form og har mye press på lungene selv om jeg er vaksinert. Er også redd for å evt. å smitte den nyfødte og hvordan hen vil takle det.
Har så få nærkontakter som mulig, men samtidig så føles det uungåelig å bli smittet når man har en liten en i barnehagen. Sku gjerne tatt han ut derfra ukene før fødsel, men er ikke i form til å håndtere han alene en hel dag.
i tillegg er det drøye 4 uker til termindato for meg og jeg er veldig lite gira på å føde på isolat. Både fordi mannen da ikke kan være med og det er jo utrolig trist! Og fordi isolat er svært utrivelig både for meg og jordmødrene. Jeg er "heldigvis" sykemeldt og mannen kan være på hjemmekontor. Vi har ingen barn fra før. Så her har vi nå valgt å gå i frivillig karantene fremover. Det vil si at vi bestiller varer hjem og kun drar ut av huset for nødvendige ærender som legetimer osv. Litt kjipt å ikke møte mennesker! Men nå har vi levd med av og på strenge restriksjoner i snart 2 år, så vi klarer dette helt fint frem til babyen er her. 

etter det har jeg visst hva influensa faktisk er...

hun i skranken sa at det var ikke påbud, men at hun anbefalte likevell å bruke det.