Er dere bekymret for sex i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Mange gravide - og kanskje spesielt partnere til gravide - er bekymret for å gjenoppta/fortsette med sex nå som det er en liten spire i magen. Kan vi gjøre noe feil? Kan fosteret ta skade av aktiviteten? Er det farlig å få orgasme?

Det korte og enkle svaret er i utgangspunktet: nei. Dette har jordmor svart på forumet mange ganger, og det meste av artikler og lesestoffet som finnes på Babyverden støtter samme svar. Det er ikke farlig å ha sex som gravid, dere kan gjøre som dere vil.

Her finner dere en video med 10 kjappe om sex som gravid, og en artikkel om sex i svangerskapet som kan være informativ å lese. Legger også ved en ekstra artikkel om emnet, hvor det også står noe om leketøy og lignende som mange ofte lurer litt på.

Har dere vært bekymret for dette? :)

Hmm.. Nei, ikke veldig. Altså det er jo alltids en liten tanke om det der langt bak, men ikke noe jeg lar ta overhånd. Og jeg lar ikke være å ha sex pga det, for jeg vet jo at det ikke er farlig. Spesielt og etter at jeg var på TUL og fikk vite at alt så fint ut og det var ingen fare for SA eller noe sånt :)

Absolutt ikke bekymret. MEN med kvalme 24/7 har ikke sexlysten vært på topp, så det har ikke blitt mange rundene med sengekos likevel...

Nei, absolutt ikke. :)

Eneste som har bekymret meg er at jeg veit det ofte kan komme litt blod etter sex. Tror det hadde freaka meg helt ut. Jeg går også på Crinone noen uker til som gjør at jeg bare synes det er ekkelt og ubehagelig oppi der :hilarious: har vel egentlig ikke hatt noe sexlyst heller, men synes jo synd på samboer :facepalm:

Eneste som har bekymret meg er at jeg veit det ofte kan komme litt blod etter sex. Tror det hadde freaka meg helt ut. Jeg går også på Crinone noen uker til som gjør at jeg bare synes det er ekkelt og ubehagelig oppi der :hilarious: har vel egentlig ikke hatt noe sexlyst heller, men synes jo synd på samboer :facepalm:

Har vært lite sexlyst her og men merker jeg håper formen og lysten blir litt bedre snart. Synes synd på sambo tror ikke jeg er den letteste å bo med for øyeblikket med hormoner som flyr til alle kanter, og sexnekt gjør nok det hele enda værre[emoji23]

Sambo prøver å venne seg til tanken på at det bor noen der inne nå

Bekymret! Sex-nekt til uke 12 :dead: haha
Mistet etter orgasme forrige gang og mistet 3 ganger på 4 mnd, så vil ikke utfordre skjebnen..

Bekymret! Sex-nekt til uke 12 :dead: haha
Mistet etter orgasme forrige gang og mistet 3 ganger på 4 mnd, så vil ikke utfordre skjebnen..

Huff da! :( Da skjønner jeg godt at du er bekymret! Krysser alt for at denne gangen sitter spiren hele veien frem!

Back
Topp