Er dere begynt at kjøpe ting til baby?

Danskeren

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Tenker på klær og andre ting :)

Er 19+3, vi har kjøpt nogle klær + svigermor fant frem noe af det min kjæreste brukte da han var barn, men venter med at kjøpe de store ting, som vogn, stellebord og seng til vi skal flytte i Mai :)

Hvor mye har der kjøpt eller klar fra tidligere barn? :happy:
 
Vi har litt etter de to andre barna, men hadde jo egentlig tenkt å stoppe på to så vi kvitta oss med mesteparten etter hvert som 2åringen har vokst fra ting. Har kjøpt et par bodyer og ei seng for å ha på stua. Sprinkelseng har vi to av fordi 4åringen ligger i det når han sniker seg inn på rommet vårt om natta og 2åringen har på sitt rom enda, regner med 4åringen får gi fra seg sin :p Også har vi stellebord og bittelitt klær fra før. Skal kjøpe ny vogn, men venter litt med det enda :)
 
Ikke tatt frem noe enda. Sånt har vi alt Og ventet med til etter oul. Og det er over 1 uke til vi skal dit.
 
Eg har alt eg trenger til det første året i hus nå ;) siden dette er nr 5 hadde vi litt fra før av. Og siden nr 4 også hva gutt hadde eg klær etter han så minsten kan bruke opp igjen. Eneste vi har kjøpt nytt denne gangen er sprinkelseng, vogn og bilstol siden det solgte eg ifjord. Har begynt å vaske opp alt av klær og utstyr. Føde i uke 32 sist og siden eg reiser nå hver mnd med der lengste oppholde hjemme på 3,5 uke før termin har eg litt angst med p ha alt klart hjemme. Derfor er eg veldig tidlig ute denne gangen :wideyed: 20 + 3 i dag.
 
Vi har kjøpt litt. Solgte mye da de to minste vokste til. Syns jeg var ferdig med baby, men nå må jeg kjøpe tilbake da;) Har 4 gutter fra før og venter en jente nå, så syns det er stas og kjøpe litt rosa da:smiley-angelic002 har kjøpt tripptrapp og newborn-sete, leandervugge til dagsoving, både tynn og tykk bilstolpose samt bilstol. Har også kjøpt litt rosa tøy:love017 men så har vi fått masse også. Vippestol fikk vi hos et vennepar og venninner kommer stadig innom med arvetøy, så lille prinsesse skal slippe å gå bare i gutteklær heldigvis:laughing002
Har ikke kjøpt vogna enda. Tror jeg vet hvilken vi skal ha, men venter til litt nærmere termin:) Ja, også må vi bytte ut ene bilen:eek:
 
Har det meste vi trenger etter datteren vår. Men skal kjøpe en til tripptrappstol siden storesøster fortsatt bruker sin. Og ellers litt småplukk jeg finner på som jeg kan snike inn :rolleyes:
Har kjøpt en stelleveske og så kjøpte vi en liten rangle etter tidlig ultralyd for å markre å ha sett at alt var bra :)
 
Har kjøpt litt klær og leker, begynte vel egentlig med det for et drøyt år siden :p
Og stellebordet står på badet som kommode til vanlig, så det er bare å få på plass babyens ting så er det klart :)

Vi arver ganske mye, og har ellers sett oss ut hvilke andre ting vi vil ha, men må feks teste bilstolen i bilen og sjekke om den funker, og velge farge på vogna. Skal pusse opp begge soverommene i mai, så venter litt med flere innkjøp til etter det, for å spare litt plass :)
 
Eg har alt eg trenger til det første året i hus nå ;) siden dette er nr 5 hadde vi litt fra før av. Og siden nr 4 også hva gutt hadde eg klær etter han så minsten kan bruke opp igjen. Eneste vi har kjøpt nytt denne gangen er sprinkelseng, vogn og bilstol siden det solgte eg ifjord. Har begynt å vaske opp alt av klær og utstyr. Føde i uke 32 sist og siden eg reiser nå hver mnd med der lengste oppholde hjemme på 3,5 uke før termin har eg litt angst med p ha alt klart hjemme. Derfor er eg veldig tidlig ute denne gangen :wideyed: 20 + 3 i dag.

Ah, skjønner det er lurt at have ting klar da! Er det pga. jobb du reiser så mye? :happy:
 
Vi har kjøpt litt. Solgte mye da de to minste vokste til. Syns jeg var ferdig med baby, men nå må jeg kjøpe tilbake da;) Har 4 gutter fra før og venter en jente nå, så syns det er stas og kjøpe litt rosa da:smiley-angelic002 har kjøpt tripptrapp og newborn-sete, leandervugge til dagsoving, både tynn og tykk bilstolpose samt bilstol. Har også kjøpt litt rosa tøy:love017 men så har vi fått masse også. Vippestol fikk vi hos et vennepar og venninner kommer stadig innom med arvetøy, så lille prinsesse skal slippe å gå bare i gutteklær heldigvis:laughing002
Har ikke kjøpt vogna enda. Tror jeg vet hvilken vi skal ha, men venter til litt nærmere termin:) Ja, også må vi bytte ut ene bilen:eek:

Stass med jente, hun har mange storebrødre som kan beskytte hende, haha :D Er bra det da! :happy:
 
Jeg skal ha mitt første barn, og har derfor lite fra tidligere. Jeg har kjøpt litt ullklær på salg. Vogn og slikt hadde jeg tenkt til å vente med til nærmere sommeren, men nå fant jeg vogna jeg har ønsket på tilbud så da kjøpte jeg den. Planen var egentlig brukt vogn, men nå var den på tilbud så da slo vi til. Håper babyen blir fornøyd med den.
 
Ahh, det er jo hjembyen min, haha :)

Synes du det er tungt at fly mye som gravid, eller går det greit for deg? :)
Første flyturen nå med jobben etter eg ble gravid. Men har flydd ein del gravd før å har egentlig gått greit. Problemet med utenlandsturer er taxfree og lavt blodtrykk :shifty: men skal nokk klare å dra meg igjennom den. :D blir også siste turen med fly i år får min del. Eg elsker Danmark men aldri bodd i København før så gleder meg litt til å utforske byen. Noen spesielle fasiliteter du anbefaler ? Tivoli er jo eit møst da, men litt domt når ein er gravid :wtf:
 
Første flyturen nå med jobben etter eg ble gravid. Men har flydd ein del gravd før å har egentlig gått greit. Problemet med utenlandsturer er taxfree og lavt blodtrykk :shifty: men skal nokk klare å dra meg igjennom den. :D blir også siste turen med fly i år får min del. Eg elsker Danmark men aldri bodd i København før så gleder meg litt til å utforske byen. Noen spesielle fasiliteter du anbefaler ?

Okay :)

Noe bestemt du er ute efter, mat eller ting og gjøre/se? :)
 
Okay :)

Noe bestemt du er ute efter, mat eller ting og gjøre/se? :)
Mat finner vi vel alltids så det lå mange resturanter rundt hotellet vårt. Skal bo på Scandic Copenhagen. Så ting å gjøre å se hadde våre veldig fint. Nå kommer vi ganske sent i morgen kveld og reiser tidlig søndag.
 
Mat finner vi vel alltids så det lå mange resturanter rundt hotellet vårt. Skal bo på Scandic Copenhagen. Så ting å gjøre å se hadde våre veldig fint. Nå kommer vi ganske sent i morgen kveld og reiser tidlig søndag.

Sikkert ikke alt du får tid til, men Tivoli - selvom du ikke kan prøve ting, er utrolig fint :)

Og dra på kanalrundfart da får man set byen fra en anden vinkel, nyhavn er veldig fint :)

Hvis du orker gå mye opover, da er rundetårn veldig fint og man kan se over byen - er hardt at gå op der da d:

Vet mange elsker dra og se på den lille havfrue, er fint det også - men den er veldig liten altså ;)

Ellers bare det at gå rundt i gågaden, og se på butikker liker jeg, er veldig mye fint :)

Personligt synes jeg Amalienborg, der hvor kongefamilien bor er veldig fint (mye finere end det i Norge, haha)
Men også hvis du tar en liten tur ut av byen til Helsingør og ser på Kronborg slott, det er kjempe fint :)
 
Sikkert ikke alt du får tid til, men Tivoli - selvom du ikke kan prøve ting, er utrolig fint :)

Og dra på kanalrundfart da får man set byen fra en anden vinkel, nyhavn er veldig fint :)

Hvis du orker gå mye opover, da er rundetårn veldig fint og man kan se over byen - er hardt at gå op der da d:

Vet mange elsker dra og se på den lille havfrue, er fint det også - men den er veldig liten altså ;)

Ellers bare det at gå rundt i gågaden, og se på butikker liker jeg, er veldig mye fint :)

Personligt synes jeg Amalienborg, der hvor kongefamilien bor er veldig fint (mye finere end det i Norge, haha)
Men også hvis du tar en liten tur ut av byen til Helsingør og ser på Kronborg slott, det er kjempe fint :)
Hva i helsingør i august i fjord med jobben å bodde på hotellet at med slottet. Fikk utforsket det da :D oppover klarer ikke pga bekkene å blodtrykket mitt som er for lavt. :/ men kanalturen hørtes spennende ut også med tanke på at det blir nydelig vær der i helgen. Mye spennende å oppleve i København. Har du noen shopping plasser du anbefaler ?
 
Hva i helsingør i august i fjord med jobben å bodde på hotellet at med slottet. Fikk utforsket det da :D oppover klarer ikke pga bekkene å blodtrykket mitt som er for lavt. :/ men kanalturen hørtes spennende ut også med tanke på at det blir nydelig vær der i helgen. Mye spennende å oppleve i København. Har du noen shopping plasser du anbefaler ?

ahh, okay :) - Skjønner det med at gå oppover, havde nok ikke gjort det selv heller som gravid, haha :)

Elsker Strøget (gågaden), hvis man går ned af side gaterne, da finner man også mange butikker som man ellers ikke ville se :)
 
ahh, okay :) - Skjønner det med at gå oppover, havde nok ikke gjort det selv heller som gravid, haha :)

Elsker Strøget (gågaden), hvis man går ned af side gaterne, da finner man også mange butikker som man ellers ikke ville se :)
Tusen takk for guid ;) nå skal du se at København får ein ny tilhenger :D
 
Back
Topp