Er dere alle i arbeid fremdeles?

For meg var det veldig viktig å jobbe så lenge som mulig, men ble 100% sykemeldt fra etter juleferien. Innså da at jeg nok presset meg selv langt mer enn jeg burde gjort i desember. Før det gikk det egentlig greit, men jeg føler at jeg fullstendig kollapset i romjula.

Er sykemeldt for mange grunner, har veldig ille bekkenløsning, og også vondt langt oppover i ryggen og i ribbeina. I tillegg sliter jeg veldig med å få i meg mat og er fremdeles 2 kg mindre enn jeg var da jeg ble gravid (31 uker på vei), kaster opp en del, så er i tillegg dehydrert. Klarer bare i veldig korte perioder å sitte oppreist, så jeg tilbringer dagene med å ligge på siden i senga eller på sofaen.

Mitt første svangerskap var også tungt, så jeg var forberedt på dette.
Stakkars deg,du har forskjellig å slite med:facepalm:
Er heldigvis ikke så lenge igjen og da vil det forhåpentligvis bedre seg for deg;)
 
Jobber fullt her. Noen ganger når jeg er max sliten tar jeg meg selv i å være misunnelig på dere som kan være hjemme, men så kommer jeg på at dere er jo hjemme pga utrolig kjipe plager som bekkenløsning, kvalme osv - så skjerper jeg meg! All ære til dere som må slite med sånt.
 
Vært sykmeldt siden oktober. 100% pga bekkenet. Har kastet opp også men det er ikke like utfordrende som bekkenet.
 
Har 80% stilling og en jobb med mye frihet, så det går fint foreløpig. Håper det skal gå greit frem til permisjonsstart 1. april. Har vært arbeidsledig over lengre perioder, så det å gå hjemme uten å ha noe spesielt å ta seg til er ikke noe som frister for meg! Men gleder meg jo mye til permisjon og baby :)

I dag har jeg fri og 2,5-åringen er hjemme pga flere dager med feber. Det er mye mer slitsomt enn å være på jobb!
 
Har vært 100% sykemeldt siden midten av desember pga isjas og bekkenløsning. Har også et barn med en del utfordringer, noe som har gjort det vanskelig å jobbe.
 
Det er helt normalt å begynne å bli sliten nå! Jeg er fortsatt i 100% jobb, men jeg har blitt veldig mye mer trøtt og sliten den siste uka, så jeg har juksa litt med å komme senere og tatt ut litt avspasering (har kontorjobb). Hvis ikke jeg kommer meg opp på nivå igjen, så burde jeg nok jobbe litt redusert da det i praksis er det jeg har gjort den siste uka.

Har fem arbeidsuker igjen til permisjon og jeg tror jeg holder bedre ut med å ha litt kortere dager den siste tiden enn å presse meg nå og så bli utslitt/ikke kunne jobbe de siste ukene. Siden jeg kommer til å få to tette så er jeg veldig takknemlig for at jeg denne gangen har vært frisk nok til å være på jobb (trenger litt vokseniput før det bare blir baby-baby-baby igjen) så håper jeg får med meg de siste ukene også.
 
Jobber 60%, vet ikke hvor lenge jeg klarer det. Jeg er såppas rammet av bekkenløsning at jeg så vidt klarer å gå. I tillegg sliter jeg med kvalme ( som trolig kommer av bekkensmertene og dårlig søvn). Kommer neppe tilbake i 100% og jeg har kontorjobb.
 
40% sykemeldt på grunn av smerter i rygg og hofter. Så går litt reduserte dager. Det hjelper veldig. Så håper jeg klarer å holde ut helt til permisjonsstart :)
 
Har trappet ned til 70% arbeid siste uken. Var helt kaputt ette lange dager på jobb (vond rygg og eksremt sliten). Merker det hjelper veldig med kortere dager, så har troen på at dette kan være en løsning for meg frem til permisjon:)
 
Har 25% sykemelding her:) litt kortere dager hver dag har vært gull nå den siste tiden når alt er tyngre. Har en aktiv unge fra før, så vil jo følge opp ham og etter jobb frem til leggetid uten å slite meg heeelt ut! Gleder meg til permstart om en mnd :D
 
100% i jobb fremdeles, men har en kontorjobb med mye frihet og ikke særlig med stress. Prosjektledere er også flinke til å passe på at det ikke blir for mye og å forventningsstyre prosjekteiere. Setter stor pris på det! Håper dere som sliter mye med bekken, kvalme og andre ulumskheter får den hvilen dere trenger. ❤️❤️
 
Jeg jobber egentlig natt, men har gått over til dagjobb. Fikk tilbud fra leder. Føler meg både sett og hørt, da det å jobbe natt begynnte å bli uoverkommelig. Håper på å kunne jobbe helt frem til permisjonstart 6 april
Har så langt i svangerskapet ikke hatt en eneste plage. Er litt hoven i bein og fingre, men thats it ❤️
 
Jobber 100% men har litt tilpassing på jobben med 1 time mindre undervisning og minst 30 min pause sammenhengende hver dag så jeg kan legge meg ned(alfa omega for bekkenet ). Har brukt noen egenmeldingsdager når bekkenet har gått helt vrangt så jeg ikke kan gå. og kjører veldig enkle opplegg i timene. Noen dager har jeg bra med energi, andre ligger jeg på sofa eller i kontorstol hver mulighet jeg har for å komme meg gjennom dagen. Hører jeg ikke på kroppen så sier den tydelig fra dagene etterpå. 15 jobbdager igjen
 
Fortsatt i 100% jobb, pluss siste innspurt av videreutdanningen. Kjenner det begynner å tære litt på nå. Tidvis plaget med veldig vond rygg og smerter i bekkenet hvis jeg stresser for mye. Ønsker i utgangspunktet å holde ut i jobben til permisjonsstart i slutten av mars, men føler i grunn at det viktigste for meg nå er å få fullført hovedoppgaven og videreutdanningen, slik at dette er i boks før babyen kommer. Vi får se hvordan det utvikler seg:)
 
Har jobbet 100 % til nå, men ble 50 % sykemeldt fra denne uken som kommer. Bekkenløsning. Men det skjer mye på jobb om dagen, og ingenting er tilrettelagt for at jeg skal gå ut i sykemelding - så tipper at det blir mer 50 % på jobb og 50 % hjemmekontor enn så lenge.
 
Jobber fortsatt fullt og har gjort det hele tiden, med unntak av et par ukers sykemelding i desember da kvalmen var på
sitt verste. Har heldigvis en fleksibel kontorjobb, pluss at dette er førstemann, ellers hadde det nok ikke gått å jobbe fullt :depressed:

32+2 i dag, og nå går det egentlig bedre på jobb enn på lenge, ettersom kvalmen endelig har begynt å roe seg - hadde egentlig gitt opp håpet om å bli bedre før fødsel etter å ha vært kvalm hele veien, og merker at jeg har litt vanskelig for å tro at det skal vare :p men kjenner uansett at jeg begynner å bli sliten og at jeg takler stress og uforutsette oppgaver ganske dårlig - så jeg gleder meg til å starte permisjonen om en drøy måned :)
 
Ble 60% sykemeldt i januar pga svangerskapskløe.
Er ikke den farlige foreløpig, men det kan utvikle seg så jeg tar ofte blodprøver og ul.
Uansett - klør som en gal på kveld og natt så det blir lite søvn.
Har tre barn fra før så det sier seg selv at full jobb ville vært umulig!
 
100% sykmeldt fra og med i går. Før det hadde jeg gradert sykemelding i 4 uker hvor jeg skulle få «hvile» 2 dager i uka. Bekkensmerter, svangerskapsdiabetes og lavt stoffskifte som forverret seg gjorde at de 2dagene jeg skulle være hjemme gikk med til Oppfølging på st. Olavs 1-2 dager i uka og ekstra jordmor og legetimer utenom. Det tar meg 2 timer 1vei til st.olavs så det ble ikke mye hvile de dagene jeg var sykmeldt og er nå utslitt. Jobber i barnehage. har 1 barn fra før av. Termin 5.april.
 
Back
Topp