Er dere alle i arbeid fremdeles?

Mamma40

Betatt av forumet
Jeg er nå sykemeldt 100% på andre uka.
Jobber på bensinstasjon og er alene på skiftet mitt.Begynte å bli stress og vond rygg og bekken.
Er i utgangspunktet sykemeldt i 3 uker og skal tilbake i 50% jobb etterpå,men tviler på det blir.
Er så sliten.

Er dere i jobb eller sykemeldt?
 
Jeg er nå sykemeldt 100% på andre uka.
Jobber på bensinstasjon og er alene på skiftet mitt.Begynte å bli stress og vond rygg og bekken.
Er i utgangspunktet sykemeldt i 3 uker og skal tilbake i 50% jobb etterpå,men tviler på det blir.
Er så sliten.

Er dere i jobb eller sykemeldt?
Hvor langt på vei er du? Får håpe at 3 uker uten jobb gjør at du blir mindre sliten :) Det tar på å lage et nytt menneske!

Jeg jobber 60%. Utenom et par uker med 100% sykemelding har jeg prøvd meg på 50%, 60% og 70% jobb. 100% har jeg ikke jobbet siden før jeg ble gravid (ble gravid helt i starten av sommerferien). Grunnen til at jeg har vært og fortsatt er delvis sykemeldt er svangerskapskvalme som jeg er heldig nok til å ha hele svangerskapet. Jeg har kontorjobb så for min del er det ikke så fysisk slitsomt, men jeg merker at jeg blir ganske så sliten av å være på jobb.
 
Jeg ble 100% sykmeldt på tirsdag - var da 4,5 uke igjen til permisjon.. hatt problemer med lavt blodtrykk siden oktober, og vært delvis sykmeldt pga det før, men nå sa legen at det var tid for «ruging». Sover så dårlig om natta, kvalmen er tilbake og generelt veldig sliten.. har også en 3åring i hus, så viktigst for meg nå er å bruke det jeg har av energi til å være mamman hans de 3-4 timene som er mellom bhg og legging..:Heartblue Sist svangerskap var jeg i storform helt til fødsel, så dette er ganske frustrerende og uvant :(
 
Jeg ble 50% sykemeldt fra denne uken. Skal til legen igjen neste uke, så får vi se om prøveresultatene par meg få fortsette med det eller om jeg nå sykemeldes mer..
 
Har Ikke vert på jobb i hele graviditeten. Har svangerskapspenger pga høyrisikosvangerskap.
 
Jeg jobber fullt. Jobber på kontor med høyt stressnivå, men mye frihet. Ikke fysisk krevende, egentlig, men nå begynner jeg å lure på om jeg klarer det fram til permisjonen begynner 12. mars.
 
Har vært 50% sykemeldti nesten 1 mnd pga bekkenet. Nå sover jeg dårligere, og kjenner at jeg virkelig ikke har sjans til å jobbe en hel dag som lærer. Blir nok 50% sykemelding videre, men håper jeg slipper 100%:) Jobber som lærer.
 
Hvor langt på vei er du? Får håpe at 3 uker uten jobb gjør at du blir mindre sliten :) Det tar på å lage et nytt menneske!

Jeg jobber 60%. Utenom et par uker med 100% sykemelding har jeg prøvd meg på 50%, 60% og 70% jobb. 100% har jeg ikke jobbet siden før jeg ble gravid (ble gravid helt i starten av sommerferien). Grunnen til at jeg har vært og fortsatt er delvis sykemeldt er svangerskapskvalme som jeg er heldig nok til å ha hele svangerskapet. Jeg har kontorjobb så for min del er det ikke så fysisk slitsomt, men jeg merker at jeg blir ganske så sliten av å være på jobb.
Jeg er 29+3 I dag.
Stakkars deg som har vært kvalm hele veien.
 
Har Ikke vert på jobb i hele graviditeten. Har svangerskapspenger pga høyrisikosvangerskap.
Kan jeg spør hva som gjør at det er høyrisikosvangerskap?
Slenger på en klem:hug003
 
Vært 100% sykemeldt siden midten av januar her. Bekkenløsning med mye smerter og veldig lite søvn er årsaken. Blir nok sykemeldt til jeg skal ut i permisjon nå, er bare litt over en mnd igjen :)
 
Jobber 100% ennå. Det er tungt og jeg trenger mange pauser iløpet av dagen. Men nå er det nok ikke så lenge før jeg blir delvis sykemeldt. Rektor på skolen venter egentlig på sykemelding så jeg har allerede mindre undervisningstid og ingen faste inspeksjoner.
 
Jeg jobber fullt. Jobber på kontor med høyt stressnivå, men mye frihet. Ikke fysisk krevende, egentlig, men nå begynner jeg å lure på om jeg klarer det fram til permisjonen begynner 12. mars.
Jeg henger meg på den. Har kontorjobb, men det har vært veldig mye i det siste, så denne uken har vært veldig vanskelig og slitsom. Får gjøre en vurdering ila. neste uke tenker jeg om jeg skal kontakte legen og få gradert. Vanligvis ville ikke denne arbeidsmengden påvirket meg i så stor grad, men merker jeg bekymrer meg for hun lille i magen, at stresset går utover henne. Men jeg må innrømme jeg ser på det som et nederlag. Selv om det ikke er det
 
100 % sykemeldt siden første uka i januar grunnet bekkensmerter, svangerskapsdiabetes og generelt sliten.
 
50% sykemeldt i 3 uker nå. Legen min mente det var på tide å korte ned arbeidsmengden også har jeg problemer med bekkenet og sover utrolig dårlig. Skal til legen igjen neste uke, men tror ikke jeg går tilbake til 100% jobb før permisjon
 
Kan jeg spør hva som gjør at det er høyrisikosvangerskap?
Slenger på en klem:hug003

Gravid med tvillinger og har en kronisk sykdom. Dersom den blusser opp kan det bli farlig for babyene, derfor er det viktig å ta alle forhåndsregler og bare ta det med ro nå :)

Takk <3
 
Jeg er 29+3 I dag.
Stakkars deg som har vært kvalm hele veien.
Da har du noen uker igjen når sykemeldingen går ut ja. Hvis du fortsatt trenger 100% sykemelding så burde jo legen ta hensyn til det når sykemeldingen din går ut :) Det er ganske dritt med kvalmen, men ser at det er mange her inne som har vært mye kvalmere enn meg så det kunne vært verre.
 
100 % sykemeldt siden månedskiftet nov/des pga bekken og fryktelig sliten. Har en veldig fysisk jobb
 
For meg var det veldig viktig å jobbe så lenge som mulig, men ble 100% sykemeldt fra etter juleferien. Innså da at jeg nok presset meg selv langt mer enn jeg burde gjort i desember. Før det gikk det egentlig greit, men jeg føler at jeg fullstendig kollapset i romjula.

Er sykemeldt for mange grunner, har veldig ille bekkenløsning, og også vondt langt oppover i ryggen og i ribbeina. I tillegg sliter jeg veldig med å få i meg mat og er fremdeles 2 kg mindre enn jeg var da jeg ble gravid (31 uker på vei), kaster opp en del, så er i tillegg dehydrert. Klarer bare i veldig korte perioder å sitte oppreist, så jeg tilbringer dagene med å ligge på siden i senga eller på sofaen.

Mitt første svangerskap var også tungt, så jeg var forberedt på dette.
 
100% sykemeldt hele svangerskapet, først pga kvalme så pga bekkenplager.
 
Back
Topp