er dere økonomiske...

Bebibooms

Gift med forumet
av dere???

i dag har jeg satt opp budsjett, vert i banken og samla alle låna våre... så.... satt opp hva jeg skal betale og hva sambo skal betale... [:)] og det er sååå gøy...[:D] går så opp lissom... [:)] har mulighet til å spare en god del hver mnd og... det er sååå deilig!!!!

[&:][X(][&o] Nei det kan jeg ikke skryte på oss. Skjønner liksom ikke hvor jeg skal begynne.. Noen gode tips?

Nei, desverre er ingen av oss særlig økonomiske...............

Dvs, jeg har ingen kontroll, ELSKER minibankkortet mitt, og håper på at mannen betaler regningene! [X(][8D] Mannen er litt mer fornuftig og betaler alt, men når alt kommer til alt så er han ikke så voldsomt økonomisk han heller[&:]

ORIGINAL: ..christine..

[&:][X(][&o] Nei det kan jeg ikke skryte på oss. Skjønner liksom ikke hvor jeg skal begynne.. Noen gode tips?

jeg begynte å sette opp eit skjema over alle inntekter,og utgifter... mine, hans, felles'n... så delte vi de fellesn på 2... så vi bet like mye i fellesn hver mnd.. også at han tar sine ting og jeg mine... [:)] så... ble jo eit rekne stykke det... hehe... så... det vi sitter igjenn med går til mat og klær å sånn... 
så har vi begynt å handle inn 1 gang i uken... skriver ned hver søndag hva vi skal spise hele uken... så holder vi oss til den planen... [:)] så har kuttet matutgifter med omlag 2000 (..[&:]..) i mnd... ved å gjøre dette.... jah... d er iallefall eit veldig lurt tips syns jeg...
sett for mye på luksusfellen...[8|]

ORIGINAL: Vand

Nei, desverre er ingen av oss særlig økonomiske...............

Dvs, jeg har ingen kontroll, ELSKER minibankkortet mitt, og håper på at mannen betaler regningene! [X(][8D] Mannen er litt mer fornuftig og betaler alt, men når alt kommer til alt så er han ikke så voldsomt økonomisk han heller[&:]

jeg føler jeg er ganske fornuftig, men syns pengene til mannen alltid blir borte... [8|] og ikke vet han hva de går til heller...[:@] men han er sånn... oj, kul ting, den trenger jeg jo... så er d en helt ubrukelig lommelykt som han har 19 av fra før...[:'(] haha... søte mannen min...[:D]
kom frem i går at han hadde kjøpt seg øreklokker til 1000 kr....[8|] jaja... når brukte jeg sist en tusenlapp på noe til meg selv...?? hehheee... nå skal d bli andre boller...[:)] for nå har jeg full kontroll over hvor mange kroner jeg kan "sløse"... hehe...

Tjaaah... ingenting iforhold til det at jeg har en utdannelse på den fronten[&:]. Men økonomiske fornuftig nok! For å være "vanlig" folk [8D] Vi har ukes budsjett og vi handler til uken. Vi har ingen lån utenom huslånet så resten går i opppussing eller på sparekonto[:)]

Jepp, siden vi kjøpte huset for 4 år siden så tok nazi økonomen meg over. Her er alle utgifter skrevet inn på excel ark, som vi justerer når vi må. Har eget minibank kort for mat, egen huslånskonto osv. Jeg elsker og ha totalt oversikt. Også har vi hver våres konto som vi kan sløse så mye vil med. Eller spare...[8D]

Nei, jeg er ikke økonomisk overhode! Heldigvis er mannen min mye mer økonomisk enn meg, men det fører også til at han blir litt sur på meg iblant når jeg sløser.... Er bare altfor glad i shopping[&:] Men over nyttår får mannen ny jobb, og kommer til å tjene litt mer, joho!![8D][8D] Neida, jeg har skjerpet meg, og skal skjerpe meg mer.....

Jeg er ganske økonomisk, og merker at det er vanskelig å bo sammen med en, og ikke ha kontroll over hans penger! Nå er det litt sånn at vi ikke har noe system, og at jeg betaler hele husleia, og mange andre faste utgifter [:'(] Så han har mye mer penger enn meg til overs! Men er den ene tom, så tar den andre over liksom

jeg må dessverre si nei!

ble ikke miss shoppoholic uten grunn...

men jeg skal bli flinkere!! må det rett og slett!!

snart ser vi ferdig regnskap på huset, så da får vi se..

Ja, det vil jeg si at vi er..

Da vi kjøpte huset for 6 år siden så begynte vi å spare til å kunne pusse opp uten å låne mer. Og nå har vi jo nettopp handla kjøkken, vinduer osv og har fremdeles min nesten fulle BSU-konto igjen..[;)][:)] Det vil jeg syns er ganske bra siden han var lærling første 1,5 året og jeg var student de første 3 årene vi eide huset..

Vi er blitt mye flinkere å handle inn mat 1-2 ganger i uka, planlegge middager osv.
Vi handler en del ting og tang, og er kanskje litt for glad i merketøy, men vi sparer en del også..[;)]

ja det vil jeg si.. vi har huslån og billån.. vanlig konto og en felleskonto der vi setter inn en relativt stor sum vær mnd som vi betaler regninger fra.. aldri under 30 000 der.. så en sikkerhets buffer... veldig lurt..[:D]
begge sparer bsu og A setter vi av 1000 kroner til vær mnd så hvis det fortsetter så blir han en smårik gutt[;)] også det som er igjen går til mat og klær.. alltid penger igjen når neste lønn kommer[;)]

Back
Topp