Er denne hurtigtesten positiv?

Brevdua

Elsker forumet
September To Remember 2022
Fikk melding om at jeg var nærkontakt og tok en hjemmetest. Det var så vidt jeg kunne skimte en strek innen 20 min, men det var først etter 1 time at streken ble mer tydelig. Er resultatet gyldig?

Må selvfølgelig ta en ny en senere i dag.
1FC8AED2-AC3E-4062-B810-6FFC316957BC.jpeg

Fikk melding om at jeg var nærkontakt og tok en hjemmetest. Det var så vidt jeg kunne skimte en strek innen 20 min, men det var først etter 1 time at streken ble mer tydelig. Er resultatet gyldig?

Må selvfølgelig ta en ny en senere i dag.
Vis vedlegget 376628
Jeg ville sagt nei, har opplevd flere sånne etter avlesningstiden. Den ser også grå ut. Men ville nok tatt en ny senere i dag for sikkerhetsskyld, kaan jo være begynnelsen på noe :)

Den er vel positiv, akkurat som svangerskapstester. Tipper den blir sterkere om et par dager… Har aldri hatt slike artefakter, men har selvfølgelig ikke brukt samme produsent som deg.

Takk for tilbakemeldinger. Det er så merkelig å plutselig være tilbake i teste- og analysemodus. Kjente at det kriblet ekstra de 20 min jeg ventet. Er det strek? :pompus::hilarious:

Last edited:
Jeg hadde også tenkt den var positiv. Jeg har brukt samme type test og bare fått blendahvite tester.

De testene er som noen graviditetstester, etter avlesnings tiden, kan den se positiv ut. Du må lese av resultatet på denne innen 15 min ❤️

ta en ny en. Dessuten, de som får positiv korona test, der dukker streken opp veldig fort :)

Interessant med ulike tilbakemeldinger. Ringe en venninne som jobber med korona. Hun sa at det kunne være rester fra en tid tilbake. Hadde en kraftig forkjølelse for over 1 uke siden. På det tidspunktet var både hurtigstest og PCR negative. Merkelig…

Nå som helsemyndigheter endrer rutinene for hjemmetester (prøvetaking), skal jeg be samboeren ta i både nese og hals senere i kveld.

Er dog litt enige med det som skrives her, at jeg bør egentlig ikke lese av testen etter angitt tid (15-20 min).

Men det står i bruksanvisningen at man skal lese av resultatet etter 15 min. Testen blir som regel positiv lenge før, men man kan ikke sikkert si at den er negativ før man har ventet i 15 min. Det lureste er nok å sette klokken på 15 min, se på testen da og deretter kaste den.
Hadde tatt en ny, ja.

Er litt artig at man på er gravideforum plutselig får så hardcore test-beskrivelse-følgere?! :hilarious: På mine gravidetester ser jeg i 1-2 uker etter testen på testestripa fra alle vinkler og i alle lyssettinger for å se om det ikke er en skygge. Og de gangene det har vært skygge, har den også vært positiv. Også de gangene skyggen har kommet etter 30min.

Men den eneste måten vi får svar her er nok å vente noen dager, enten er det rester eller begynnelsen på noe (tror jeg) :) Du kan jo eventuelt kjøpe en annen produsent og teste igjen i morgen.

Jeg har hørt at man ikke skal lese av etter tiden fordi den da kan se positiv ut :happy:

Interessant med ulike tilbakemeldinger. Ringe en venninne som jobber med korona. Hun sa at det kunne være rester fra en tid tilbake. Hadde en kraftig forkjølelse for over 1 uke siden. På det tidspunktet var både hurtigstest og PCR negative. Merkelig…

Nå som helsemyndigheter endrer rutinene for hjemmetester (prøvetaking), skal jeg be samboeren ta i både nese og hals senere i kveld.

Er dog litt enige med det som skrives her, at jeg bør egentlig ikke lese av testen etter angitt tid (15-20 min).

Har også jobbet mye med korona siste året, testene skal leses av "normale" folk, og ikke av oss prøvere med streksyn :hilarious: og kastes etter 15-20 min. Har fått skyggestreker etter tiden før, som ikke var korona. De kan være defekte og har feilmargin de som alle andre. Når jeg ser en supersupersvak strek på koronatesten, gir jeg den til samboeren som ser kjapt på den, og hiver den rett i søpla :p Da roer jeg meg med det :happy:

Blir spennende å se på neste testen din, sikkert lurt å ta hals og nese :)

De to nederste her var mine for noen uker tilbake, mens den øverste var samboer sin. Jeg tok pcr-test som var negativ selvom jeg fikk skyggestreker på begge mine :shy:

Vedlegg

• 76E91787-07E8-4DDC-B7D9-278137A47C47.png
    76E91787-07E8-4DDC-B7D9-278137A47C47.png
    5 MB · Visninger: 52
Har hatt flere positive graviditetstester etter tidsfristen uten å være gravid:facepalm: so de er vell kanskje slk med covidtesten og:pompus:

Den øverste er kun en veldig svak strek, og ble veldig positiv idag. Fikk ikke den positive før etter 4 dager.

Vedlegg

• BC5FEE62-718B-45E8-85C1-18349954C78B.jpeg
    BC5FEE62-718B-45E8-85C1-18349954C78B.jpeg
    909,9 KB · Visninger: 31
  • F5DBA80D-B173-432B-AB8E-193C8B21A34D.jpeg
    F5DBA80D-B173-432B-AB8E-193C8B21A34D.jpeg
    2,3 MB · Visninger: 31
Back
Topp