Er dagene like?

Mininr3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Oktoberlykke2020❤
Sånn tilnærmet hvertfall? Nå tenker jeg på baby og mat/søvn. Sover de og spiser på ca samme tider?
Her er det totalt kaos, ingen dag er lik:p
Har forgjeves prøvd å få inn noen kveldsrutiner, men ene dagen kan han være lys våken og dagen etter sover han som en stein på samme tiden. Sånn som i dag har han egentlig sovet siden 16.00, og jeg burde ta kveldsstellet snart. Igår valgte jeg å vente til han våknet - endte opp med at han ikke våknet for annet enn litt mat rundt 23.30:p

Null rutine på dagen, litt bedre på natta. Ingen leggerutiner enda, han legger seg når vi legger oss. Noen kvelder har han sovet noen timer allerede, andre kvelder er han lys våken til vi legger oss i 11-12-tida. Da er det kveldsstell og pupp, så sover han stort sett til ca kl 4, pupp og bleieskift hvis han har bæsja og så sove igjen til 7-8.

På dagtid sover han sjelden lenger enn 1 time i strekk, hvis han ikke sover på meg i meitai. Det er uvant, brødrene sov gjerne 3-4 timer i strekk. Får ikke gjort så mye, men husarbeidet forsvinner ikke det ;) siste babyen vår så her er det fullt fokus på å kose oss mest mulig :)

Ingen dag er lik her heller. Kommer veldig an på om vi har eller er på besøk, går tur osv. Merker at nettene blir mer og mer like, men dagene og kveldene er helt på styr!

Nei ingen dag er lik... rutiner kan man bare glemme, men vi prøver å putte på pysj om kvelden og andre klær om dagen.. ikke alltid det går heller :-P kommer ann på energinivået på kvelden..

Ingen rutine her. Kan bare glemme det. Han blir skikkelig forbanna og bare griner hvis jeg prøver på det.

Jeg dusjer kl 430. Da lemper jeg poden over til pappa så de ligger å grynter i sammen. Kl 0500 så legger jeg meg med poden og ammer. Da har gubben som regel bytta bleie. Så drar gubben på jobb og jeg for spist noen brødskiver før jeg og poden og den firbeinte sovner til kl 0900. Da blir det Morgen stell og nye klær. Så mat. Etter dette finnes det ikke rutiner....utenom mat vær 3 time ca..... på kvelden prøver jeg å få inn rutine. Men aldri til samme tid. For vaska og skifta til pysj. Men ikke stort mer av rutine egenlig. Da han sover noen ganger ellers lyst våken. Så er det "siste maten rundt 0000 noen ganger så sover jeg på denne tiden (0121) ellers sitter jeg her med poden som nå. Da ham ikke har tenkt å sove:)

Mini er snart 5uker gammel, men ser ut til å ha laget seg en ganske ok rutine, eneste jeg vil han skal endre på er å være mer våken på dagen(etter kl 8-9) i stedet for på nattmorningen. Men dagene er ganske like altså❤️
Hver natt våkner han ca halv 4 og vil ha mat, så fra ca 4 makker han frem til det er frokost mellom halv 8 og halv 9 (da får ikke jeg sove, så da "starter" jeg meg selv for dagen), lunsjen kommer i halv 12tiden (da sover vi godt mellom frokost og lunsj) og så starter jeg lilles dag :) Middagen varierer om jeg går tur eller drar på café, men lander somregel på en plass mellom 2 og halv 4 (støynivået rundt som avgjør hvor snart han er sulten), så kommer de siste måltidene ganske i 6tiden, 8tiden(før dette måltidet er det bading og kveldsstell, på med pysj) halv 10tiden og mellom halv 12 og 1 :)
Søvnmønsteret har jeg null kontroll på nå som han er så mye våken, men det er helt ok, han sovner når vi er i bevegelse (vogna eller bilen), så om vi skal noe, så er det nattinatt uansett :)

Hun spiser hver 3 time både på natten og dagen (det har hun gjort siden hun ble født).
Vi har nylig begynt med leggerutiner. Det har vært en veldig positiv erfaring hittil. Hun sovner mye raskere enn før.

Men!! Ingen dag er lik her hos meg heller. Føler vi har perioder.. Gode og dårlige perioder som endrer seg raskt!

Godt å se det ikke bare er her det er kaos:p men jeg skulle virkelig hatt inn noen rutiner så det kanskje ble litt mer søvn på natta.. For han her spiser annenhver time døgnet rundt, og de siste dagene har han styra noe grådig fra ca 4 om natta til 7 på mårran. Og når han bare sover 1-1,5 time på dagen i tillegg får jeg aldri tatt igjen noe søvn heller..
Prøvde å bade han hver kveld, men det ble jo bare tull det og når han ene dagen er våken rundt 21-22 og dagen etter i dyp søvn fra 19-23/00.. Ikke våkner han av å bade da heller:p

Ingen rutiner her heller egentlig. Eller når sambo skalpå jobb, så passer han på mini i 30 min så jeg får en dusj, nye klær og laget klar frokost til meg. Også overtat jeg mini . Hun er mye våken på dag sover gjerne maks 30 min av gangen. Legger jeg henne fra meg så er det 10 min kanskje. Men hun sover i vogn. Så mellom kl 12-13 legger jeg henne i vognen og går ut å tar stallarbeidet, forer middag til hestene og tar en trilletur om været er greit :) men hun våkner igjen så fort vi kommer inn igjen da.. :-P

Ingen rutiner her heller egentlig. Eller når sambo skalpå jobb, så passer han på mini i 30 min så jeg får en dusj, nye klær og laget klar frokost til meg. Også overtat jeg mini . Hun er mye våken på dag sover gjerne maks 30 min av gangen. Legger jeg henne fra meg så er det 10 min kanskje. Men hun sover i vogn. Så mellom kl 12-13 legger jeg henne i vognen og går ut å tar stallarbeidet, forer middag til hestene og tar en trilletur om været er greit :) men hun våkner igjen så fort vi kommer inn igjen da.. :-P
Kjenner så igjen den rytmen på minis søvn! Men han sovner i 12-1tiden og sover på meg opp til 3timer eller den tiden vi bruker på trilletur! ☺️

Ingen rutiner her heller. Jenta mi er fire uker i dag. Hun har heldigvis sovet godt på natta alle netter bortsett fra to. Da sover hun 3-5 timer i strekk før hun skal ha mat og sover videre. Om dagene er det veldig variabelt når og hvor ofte hun spiser og sover. Noen dager er hun våken i timevis, mens andre dager sover hun nesten bare. Noen dager, som i dag, spiser hun hver time, og vil bare sove i armene mine. Jeg tenker at det forandrer seg tidsnok. Jeg koser meg i sofaen med baby på fanget❤️ Mannen får vente litt til før han får middag servert når han kommer hjem fra jobb;)

Kjenner så igjen den rytmen på minis søvn! Men han sovner i 12-1tiden og sover på meg opp til 3timer eller den tiden vi bruker på trilletur! ☺️

Er ganske slitsomt tidvis :P i gpr hadde sambo 16 timer på jobb, jeg hadde kraftig hodepine og mini ville ikke sove hverken i nestet, vuggen, vognen eller på meg. Så jeg fikk aldri søvn og hentet meg inn på dagen.
Men sambo var snill i natt og tok våken perioden hennes fra 0330-0430/05. Etter at jeg hadde ammet. Han tok seg fri idag for å avlaste meg litt. Det var veldig godt! :)

Er ganske slitsomt tidvis :P i gpr hadde sambo 16 timer på jobb, jeg hadde kraftig hodepine og mini ville ikke sove hverken i nestet, vuggen, vognen eller på meg. Så jeg fikk aldri søvn og hentet meg inn på dagen.
Men sambo var snill i natt og tok våken perioden hennes fra 0330-0430/05. Etter at jeg hadde ammet. Han tok seg fri idag for å avlaste meg litt. Det var veldig godt! :)
Uff! Så slitsomt da! :/
Det er vell bare for en periode får vi håpe! :)
Så snill og flink han er! :)

Ingen rutiner, hun er jo så lita, bare 7,5 uker. Legger seg sammen med meg enda, oftest har vi sa sovet på sofaen en stund begge to... På dagen går jeg en tur litt etter 11, sa sover hun lenge. Men det er jo bare de dagene vi ikke skal noe, i morgen skal vi på barselsgruppe (om det fortsetter å være midt i den tiden hun sover lenge er det mulig jeg dropper den etterhvert, vi får se hvor god kjemi vi får, det føltes ikke optimalt på første treff, kan man trygt si.) og fredag skal vi vel en tur på sykehuset og levere melk, det kan vi gjøre utenom sovetiden, men hun sovner jo i bil så det bare forskyver sovetiden tenker jeg

Back
Topp