er d bare meg, eller er d en smule respektløst?

Tara08

Flørter med forumet
Har ett bonusbarn som bor hos oss annenhver helg. Har ett greit forhold til mora, og hu har vært veldig klar på at de helgene han er hos oss, så har hu planer så d ikke er mulig å bytte.. Vi spurte allikevel om å bytte en helg her nå, men hu hadde planer så d passet ikke. Greit d!
Så fikk vi plutselig melding om at de skulle til syden. Reiste 2juni (VÅR helg) og ble borte en uke. Turen var bestillt....
Mulig jeg er rar, men d går da vel annn å spørre om d er greit å bytte helg før man bestiller tur vel??? Hadde jo ikke vært noe problem d. Men hva om vi hadde planer med guttungen den helga da?? D bryr hu seg tydeligvis ikke noe om....
Syns d er mangel på respekt..

Respekten skal gå begge veier ja.

Så absolutt respektløst ja, hvis hun skal kreve av dere at dere ikke kan bytte helger, men styrer og ordner uten å høre med dere så er det jo lavmål.

respektløst er det kanskje ikke. men lite gjennomtenkt? kanskje ho glemte å sjekke om det var hennes hælj før ho bestilte?

Det bør vel gå begge veier, ja! At også hun burde avklare ting på forhånd når det e ting som innebærer bytte av helg! Dere kunne jo hatt planer med gutten den helga, eller planer for neste helg når han skulle være hos henne for alt hun visste!

4xS skrev:

respektløst er det kanskje ikke. men lite gjennomtenkt? kanskje ho glemte å sjekke om det var hennes hælj før ho bestilte?

Hadde jo ikke kommet hjem før lørdagen helga etter uansett, så d hadde jo gått utover vår helg allikevel, så d hadde hu nok ikke glemt...

Nja, njo. Men jeg ville sett gjennom fingrene på det og unnet gutten den sydenturen! :)

rodstilk skrev:
Nja, njo. Men jeg ville sett gjennom fingrene på det og unnet gutten den sydenturen! :)

Jeg hadde heller ikke orket å henge meg opp i det hvis det ikke var noe spesielt som skjedde den helgen...
Det blir litt sånn klage for å klage når man ikke har noe å klage på.

De burde ha avklart en slik ferie med dere først ja, før de bestilte. En sydentur går jo gjerne over to helger og en sånn ferie hadde jeg virkelig unnet barnet uansett, men noen ganger sømmer det seg å avklare/gi beskjed FØR en bestiller og ikke etterpå.

Dere får si til de at det er helt ok å bytte helg sånn og at dere skal si ifra når dere vet hvilken helg dere vil ha "tilbakebetalinga" så snart dere kan slik at hun kan legge om planene sine for den helga.

Det der tror jeg er gaaaaaanske vanlig. Er sånn her iallefall, hun planlegger bursdagsbesøk på våre helger, avtaler ting med folk på våre helger, men det faller henne ikke inn å spørre oss om vi har noen planer med de først. Her er det bare å innrette seg. Samboeren min tok det opp med henne (på en fin måte), og da ble hun faktisk irritert.

Kattejenta skrev:
Det der tror jeg er gaaaaaanske vanlig. Er sånn her iallefall, hun planlegger bursdagsbesøk på våre helger, avtaler ting med folk på våre helger, men det faller henne ikke inn å spørre oss om vi har noen planer med de først. Her er det bare å innrette seg. Samboeren min tok det opp med henne (på en fin måte), og da ble hun faktisk irritert.

Sånt hadde jeg ikke finni meg i her. Enkelt og greit!! Nå var dette gudsjelov bare ett engangstilfelle her da, så vi har gått med på d. Unner jo selvfølgelig guttungen den turen. Men har sagt klart ifra at neste gang får hu jaggu si ifra først!!

Back
Topp