Er Berte et in-navn for tida?

Jente navnet Berte?

Berte? Noen som heter det? Ikke in i min verden allefall.

Jeg håper da for gudskyld ikke det. 

ORIGINAL: Tyttebæra

vet av ei gammel dame som heter Bertha, så det er faktisk et navn, men er enda ikke poppis-navn, selv om det helt klart er en trend med navn som tipp-/oldemødre og sånn hadde/har.

ORIGINAL: *yummymummy*

vet av ei gammel dame som heter Bertha, så det er faktisk et navn, men er enda ikke poppis-navn, selv om det helt klart er en trend med navn som tipp-/oldemødre og sånn hadde/har.

Joda, Bertha har jeg hørt om (av mine oldeforeldre), men ikke Berte-øyensverte [8D]

Da jeg hører det navnet tenker jeg på elevene mine som kaller hverandre for bærter...
Hu er skikkelig bærte, type jålete jente. Men som navn på noen... nei ikke hørt. Uttales det med æ eller e??

Jeg vet om ei som heter Berte (kjenner ei som kjenner ei) så tydeligvis..[8D]

ORIGINAL: babymama81

Da jeg hører det navnet tenker jeg på elevene mine som kaller hverandre for bærter...
Hu er skikkelig bærte, type jålete jente. Men som navn på noen... nei ikke hørt. Uttales det med æ eller e??

æ. Syntes det var litt spesielt at kallenavnet/"kosenavnet" på 2 åringen var Berte, og enda mer spesielt da jeg forstod det var barnets egentlige navn.."Nei, Berte, nå må du vente og la noen andre få skli på sklia.." "Berte, først må du løfte det beinet, så det andre." "Berte, du er så flink!" (lekeplassen). Pussig greie, men tenkte kanskje det var nok en greie på navnefronten som flere delte begeistring for[8D] Jau hau

Back
Topp