Er bekymra....

*Newbeginning*

Elsker forumet
Jeg er litt bekymra om dagen.. Klarer ikke å huske om det var sånn første svangerskap.. Da var jeg veldig dårlig og det ga jo et godt kjennetegn på at alt var som det skulle med den lille.. Hadde ekstrem svangerskaps kvalme og var på sykehuset et par ganger..

Men nå så er jeg ikke så dårlig.. enda ihvertfall..hehe.. Men jeg har litt småblødninger.. Har noen andre det?
Er så redd for å miste.. Det står i bøkene at det er vanlig at man kan ha litt småblødninger, og at det ikke er farlig med mindre det gjør vondt..
Kommer jeg til å miste? Eller er det muligheter for at den sitter der siden jeg ikke har smerter?
Er jo så mye mer bekymra denne gangen enn første gangen...

Hei sann.
Det er jo riktig at man sier at noen kan blø litt innimellom. Men jeg aner ikke, det behøver ikke å være noe galt heller. Jeg ville ha ringt legen for å spørre om de kan henvise til ultralyd eller noe!!

Jeg veksler selv mellom stor glede og bekymring annenhvert minutt (etter MA sist), men må bare innse at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til, og bare vente på å få komme inn til en tidlig UL :) Lykke til

I mitt forrige svangerskap blødde jeg (spottet som det står i bøkene..) mer eller mindre frem til uke 13-14...
Nå hadde jeg en blødning som varte i 2 døgn før den stoppet, det var ikke mye, men det var en blødning, var hos legen, og han kunne ikke garantere meg noen ting, men jeg skulle å komme på ny sjekk om ei uke.. Sjekka hcg-nivået og sånn..
Nå har blødningen stoppa, og jeg føler meg gravid fortsatt.. Det bobler liksom i magen, akkurat som om det er noe der.. jeg er kvalm, hormonell og dårlig matlyst, og ikke minst trøtt..
Jeg også er fryktelig bekymret, men som det blir sagt over meg her, at vi får ikke gjort noe fra eller til..

Men er du bekymra, ta kontakt med legen, så får du en tidlig UL.. Det er det sikreste, så slipper du være bekymret! [:)]
Masse lykke til! [:)]

Jeg hadde småblødninger sist, har en høyst levende gutt likevel.

Men blødninger man ikke kjenner årsaken til (litt blod etter sex er f.eks antakelig et ufarlig blodkar som sprekker) gir gjerne bekymringer, så ta kontakt med legen din i morgen, så slipper du bekymre deg masse

Da ringer jeg legen i morra.. Kanskje jeg får ultralyd.. Skal høre med en venninne om tlf. nr til en dame som gir akupunktur mot kvalme.. Det var visst veldig effektift. Er ikke så ille kvalm enda, men det er der og da er det best å ta det med en gang før det blir værre:) Vil ikke at jeg skal bli like dårlig som sist..
Men håper jo at den blir sittende fast, og at det bare er tilfeldig med blødningene..

Blødde litt i uke 8 sist, ringte legen og fikk UL med en gang. Ble veldig mye roligere da vi fikk se en bamsemums med bankende hjerte og alt gikk veldig bra[:)] Ring legen og bli henvist til UL så slipper du å bekymre deg.

Back
Topp