Er begge koffeinfri?

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Den lilla står det koffeinfri på. Men finner ingenting på den røde om det er koffein i den? Det er jo "bedtime" også, så burde vell ikke være koffein i?
ImageUploadedByBV Forum1453284025.027159.jpg

Ville anta det, men sjekket nettsiden og det står heller ikke der...

Det står rooibos, kamille og vanilje på den røde, det er iallfall koffeinfritt. Men har du et bilde av innholdsfortegnelsen?

Det kan selfølgelig være at jeg tar feil :) Har bare alltid trodd at yogi-te og også pukka-te er naturlig koffeinfri :)

Vet ikke med Yogi, men det er langt fra alle Pukka-te som er koffeinfri. Jeg har 4 stk i skapet, og kun den ene er koffeinfri. Shoppa en del før positiv test, men skal nok klare å kose meg med de uansett ;)

Vet ikke med Yogi, men det er langt fra alle Pukka-te som er koffeinfri. Jeg har 4 stk i skapet, og kun den ene er koffeinfri. Shoppa en del før positiv test, men skal nok klare å kose meg med de uansett ;)
Det kan selfølgelig være at jeg tar feil :) Har bare alltid trodd at yogi-te og også pukka-te er naturlig koffeinfri :)
Før holde meg til de det står koffeinfri på. Har lest at koffein, mer enn 2-3 kopper til dagen, kan øke sjansen for SA drastisk :o

Før holde meg til de det står koffeinfri på. Har lest at koffein, mer enn 2-3 kopper til dagen, kan øke sjansen for SA drastisk :eek:

Drikker ikke så mye kaffe eller te, så tror det skal gå helt fint. Greit å forholde seg til denne syns jeg;

Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

KOFFEININNHOLD I ULIKE TYPER KAFFEDRIKKER ER (PER DL DRIKKE):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)
Hentet fra http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Drikker ikke så mye kaffe eller te, så tror det skal gå helt fint. Greit å forholde seg til denne syns jeg;

Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

KOFFEININNHOLD I ULIKE TYPER KAFFEDRIKKER ER (PER DL DRIKKE):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)
Hentet fra http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor
Da er det altså anbefalt 1-2 kopper daglig. Lite i forhold til hva jeg har drukket :(

Da er det altså anbefalt 1-2 kopper daglig. Lite i forhold til hva jeg har drukket :(

Veldig mye god koffeinfri, jeg har blant annet peppermint & liqourice koffeinfri, kjempegod. Sjekka bak på boksene nå, og det står tydelig hvem som er koffeinfri eller ikke. Jeg har en sånn stor halvliter Bodum-kopp på jobb, og da er det greit med koffeinfri ;)

Back
Topp