Er barnet ditt mammadalt eller pappadalt?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er det bare mamma som gjelder for tiden? Eller bare pappa som får lov å legge på kvelden? Går det i perioder, eller er det én fast forelder som står høyest i kurs? Hvorfor er det sånn tror du?
 
Nå som faren er hjemme med han er han mer pappagutt, men for trøst er han helt klart mammadalt . Jeg vet ikke hvorfor det er slik,vi har delt på alt fra begynnelsen. Samtidig jobber samboer turnus,så da har det falt mer på meg på kveldene osv,så det kan nok være en grunn. Lurer også om feks det at jeg ammet han har gjort at jeg bare har en slags "magisk ro" sett med hans øyne. Vi gir aldri etter for at han peker og vil jeg skal ta han på badet eller i seng fremfor faren, da blir det jo bare verre. Vi avledet heller og så går det fint,så vi kan begge gjøre alt med han, men for trøst er det jeg som gjelder.
 
Eldste er mammadalt og nr 2 er pappadalt. Men de bytter også på hvem de vil at skal gjøre ting sammen med dem.
 
Begge er og har alltid vært skikkelig mammadalt. Men vi har likevel alltid delt på oppgavene her hjemme, og vært bevisst på at pappa også tar del i/gjør alt. Vi legger annenhver kveld f.eks.
Nå venter vi nr.3, og eldste på 6 år sa nyrlig at han håpet det ble en pappadalt, slik at jeg kunne få litt fred innimellom :hilarious:
 
Skikkelig mammadalt :dead:
 
Til vanlig er storebror en pappagutt men når han er syk eller trenger trøst er det mamma som gjelder. Lillesøster er foreløpig veldig mammadalt❤️
 
Har en av hver. De godtar at begge legger o.l, men prioriterer den ene hvis de trenger trøst.
 
Vi har to mammadalter... vi må være strenge med dem for at pappa skal få gjøre ting..
 
Pappa får ikke pusse tenner, vaske hender eller sitte på sengekanten...
Med eldste så er det jeg som skal pusse tennene og helst sitte med sengen men far får lov..
 
Litt begge deler, noen dager er det kun pappa som er "god" nok og noen ganger er det kun jeg.
 
Vi har en av hver.
 
Vi har en av hver. Men begge får lov altså. De er så store at det er ikke ett problem
 
Datteren min har alltid vært pappajente.:) De er utrolig like, så forstår hverandre på en måte som jeg ikke alltid klarer heller. Er utrolig fint det båndet de har. :Heartred
 
Begge våre har vært mammadalt hele livet, men nå begynner ungdommen å bli litt mer pappa..
fordi de skrur/ mekker sammen og har mye felles..
 
De er like glad i oss begge to. Men jeg er nok litt mer populær hos lillesøster pga puppen :)

Men vi er heldige. Både pappaen og jeg er tilstedet hele morgenen og hele ettermiddagen/kvelden og helgene. Vi et rett og slett sammen alle sammen mesteparten av tida. Og han er en kjempegod pappa ❤️
 
Begge mine er mammadalter. Særlig minsta. Ikke slik at de går og savner meg når jeg ikke er der, men de velger alltid meg til legging og slikt om de får valget.

Han er veldig tilstede, finner på mye sammen med dem, alt er fordelt likt, men jeg er den som hele tiden koser, sier at jeg er glad i dem hele tiden osv, mulig det er derfor.
 
Eldstemann var veldig mammadalt, helt til minstemann kom. Da måtte pappaen ta mer av ansvaret for han, så da ble eldste veldig pappadalt. Er det fremdeles :)
Minstemann er mammadalt deluxe ❤
 
Back
Topp